Pinotaanpa tähän hyviä kokomuksia päiväkodeista.
En ymmärrä, missä näitä helvetin esikartanon kaltaisia päiväkoteja oikein sijaitsee? Jos niitä on, olen toki pahoillani niissä hoidossa olevien lasten puolesta.
Meidän perheellä on vain hyviä kokemuksia sekä suuren kaupungin isosta (5 ryhmää) kunnallisesta päiväkodista että pienen kaupungin yksityisestä yksiryhmäisestä päiväkodista. Molemmissa päiväkodeissa lapsiamme on hoidettu hyvin, kodin kanssa on keskusteltu, sijaisia on järjestynyt tarvittaessa (ja isossa päiväkodissa pienten ryhään on siirtynyt sijaiksi joku oman pk:n työntekijä ja sijainen on tullut isojen ryhmään).
Kommentit (4)
yhden lapesen osalta. Yhdessä tosin oli vain muutaman viikon.
Nykyinen päiväkoti on hyvä, ja olen siihen todella tyytyväinen. Kaikki toimii, myös keskustelu puolin ja toisin. Tässä asiassa voidaan todeta, että vaihtamalla paranee :) Kunnallinen vuoropäiväkoti kyseessä, yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista.
Ihmiset ne päiväkodinkin tekevät. Kun hoitajat keskittyvät työhönsä ja tekevät sitä suurella sydämellä, niin siinäpä se oikeastaan on. Se auttaa, jos ryhmäkoot pidetään maltillisina. Silloin hoitajilla on sitä aikaa keskittyä lapsiin, eikä pelkästään kurinpitoon ja kaikkien hengissäpitämiseen.
Helsingin Herttoniemenrannassa päiväkoti Rannassa. Aivan ensiluokkainen paikka, itse talokin on rakennettu täysin lapsia silmälläpitäen. Aivan ihana sekä tilojen (esim. oma taideateljee, matikkahuone, erilliset nukkarit ja leikkihuoneet, kivoja leikkinurkkia rappujen alla jne.) että henkilökunnan puolesta.
paljoakaan, sillä aina on joukossa työntekijöitä, jotka saattavat pilata muiden yritykset tehdä työnsä kunnolla. On eriäviä mielipiteitä, yksi tekee näin ja toinen tahtoo näin. Myös lapsissa löytyy aina jotkut jotka saavat ryhmän toiminnan vaikeaksi, tönimisiä, lyömisiä -lapset lyövät aikuisiakin ja jopa sylkevät aikuisen päälle.
Koska en liiku vain yhdesä paikassa, vuosien kokemus ja itsellä halu tehdä lasten parissa työ kunnolla saa antamaan laajemman kuvan puheenaiheesta.
Lapsissa on tulevaisuus, tällaisten lasten käsiin jää maailmamme - on kaikkien etu jos lapsista kasvaa kunnollisia yhteiskunnan jäseniä, veronmaksajia, perheiden perustajia...mutta yksi-kaksi ihmistä ei pysty vaikuttaman muiden pitäessä kiinni periaatteistaan ja luonteestaan päiväkodeissa. Minulla on niin suuri syli, johon muiden ihmisten lapset mahtuu - mutta jotkiyt eivät anna tulla lähelleenkään.