Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tampereen Hervanta, minne muuttaisit ja minne et?

Vierailija
16.08.2009 |

Jotain juttua olen Hervannasta kuullut, mutta liekö enää niin ajan tasalla. Joten kertokaapa tuorein tilanne asumisrauhallisuuden, ilkivallan ja katuturvallisuuden kannalta.

T. Muuttaja

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanjonia on kehuttu useampaan otteeseen. Pakko minunkin kehua - kaverini puolesta. Ystäväni perheineen muutti Kanjoniin 1,5 v sitten ja ovat viihtyneet erittäin hyvin. Olemme heillä vieraillessa huomanneet, että ainakin heidän taloyhtiössään meno on yhteisöllistä. Pihassa talkoilla istutettuja kauniita kukkia ja pihasta selvästikin pidetään yhdessä huolta. Graffitteja ei ole näkynyt ja alue on jotenkin viihtyisää.

Vierailija
22/51 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan kuitenkin ehkä päätymässä Tampereen Kalevaan, Sammonkadun varteen. Mitäs siitä sanotte? Asunto on remontoimaton ja pienempi, mutta pohjaratkaisu on tosi tehokas.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osan siitä sammonkadulla. On kivaa aluetta, palvelut lähellä, kävelymatka keskustaan ja bussit kulkee. hyvin Kerrostalojahan siellä lähinnä on ja asunnot aika pieniä, mutta jos se ei haittaa niin suosittelen kyllä. Opiskelijoita asuu kalevassa paljon ja häiriöitä voi olla sen vuoksi, mutta rauhallisempaa kuin keskustassa. Itse kyllä asuisin mieluummin kalevassa kuin hervannassa.

Vierailija
24/51 |
15.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sit kannata todellakaan muuttaa lähellekkään tarjanteenkatua. Autosta viedään yön aikana renkaan alta, pyöräsuojasta tuhotaan/puretaan kaikki polkupyörät, kylmäkellareihin murtaudutaan, hissiin kustaan ja PASKOTAAN, 5litraa miranol maalia roiskittu ympäri rappua, yön aikana murtauduttu talon sähköpääkeskukseen ja tuhottu talon pääsulakkeet, Hissi joka viikko rikki ja korjaus yleensä kestää sen 1-3 vuorokautta ja aikas paljon muuta häiriöö. Onnex päästiin siittä helvetistä eroon......LUOJAN KIITOS! Mieti erittäin tarkkaan ennen kuin muutat sille alueelle T:Tarjanteenkatu 3a

Vierailija
25/51 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten esimerkiksi minä. Asuin opiskelija-asunnossa ja ikinä ei ollut pientäkään häiriötä - ei talossa eikä lähimaastossa/pihapiirissä... Näin Kanjonissa 2007-2009... :)

Vierailija
26/51 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 14 vuotta asunut hervannassa.Ikinä ei ole tullut mieleen muuttaa pois.Olen lapsuuteni saanut elää rauhassa ja mukavassa päiväkodissa.Tällä hetkellä käyn Etelä-Hervannan yläastetta eikä sieltäkään yhtään valittamista.Ulkomaalisia tai ulkomaalaistaustaisia luokallani on 11/16.Heistä vain yksi on oikeasti muuttanut suomeen kaikki muut ovat asuneet suomessa koko ikänsä ja useimmat heidän vanhemmistaankin ovat.Juoppoja ja spurguja täällä näkee harvoin ja heitäkin jos osaa katsoa oikeista paikoista, kuten Ahvenis-järven ranta.Pohjois-Hervannan ja Etelä-Hervannan kiistaan en ota kantaa.Kavereistani osa asuu pohjoisessa ja osa etelässä ja kaikki heistä ovat onnellisia hervannassa.Jos joku rasisti ei halua muuttaa hervantaan,koska täälläpäin asuu ulkomaalisia en ole varma haluaisinko häntä edes tänne.Sitäpaitsi kuka nyt ei haluis asuu herwoodissa-suomen parhaimmassa lähiössä. T:14v tyttö Hervannasta

Vierailija
27/51 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme asuneet yleensä pohjois-hervannassa, kerran muutettiin erehdyksessä etelä-hervantaan eikä koskaan sopeuduttu ja onneksi äiti halusi muuttaa takaisin pohjois-hervantaan joten sinne siis palattiin.

Nyt on sun äidillä pelisukat sekasin, olen itse asunut Hervannsssa vuodesta 1976 lähtien.

Ja sillä seudulla ei ole parempaa paikkaa asua kuin Etelä-Hervanta!

Tietysti on niinkin, että jos haluaa vähän menevämpää meininkiä, niin sitte ........:)

Vierailija
28/51 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Keski-Hervannassa kahdessa eri talossa ja kummassakaan ei ollut mitään häiriöitä. Ihan tavallista työssäkäyvää duunariporukkaa niissä asui ja jonkin verran opiskelijoita. Minä olin varmaan niiden talojen pahin häirikkö, kun nuorena opiskelijatyttönä välillä rahtasin yövieraita. Etelä-Hervannassa asuu paljon Hermian työntekijöitä, korkeakoulun proffia jne. Ihan keskiluokkaista, fiksua porukkaa.

Mitä niihin opiskelijataloihin tulee, niin kyse on kuitenkin yliopisto-opiskelijoista enimmäkseen. Toki siellä pippaloidaan, mutta ei ne mitään murhaajia tai muuten vaarallisia ole. Nuoria, pohjimmiltaan sivistyneitä ihmisiä, jotka osaavat vain juhlia.

Palveluthan Hervannassa on loistavat!

Vierailija
29/51 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hervanta=puistoa ja vehreää luontoa kerrostalojen ympärillä

Kaleva=kerrostaloja autoteiden ympärillä

Molemmista paikoista on kokemusta.

Vierailija
30/51 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohjois-hervannassa enemmän opiskelijoita, etelä-hervannassa perheitä, omakoti- ja rivitaloja. :) kiva on asua :)

täällä neuvola, kaupat, apteekki, kela, posti., eli kaikki palvelut!

Vierailija
31/51 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etelähervannan koulun lähellä siis ja voin suositella tätäkin suuntaa,paljonlapsi perheitä ja juuri uusittuja pihoja(lasten leikkipaikkoja siis)vanhuksia myös asuu,vloppuisin saattaa yöllä nuorison ääntä kuulua enemmänki ulkoa,mutta...elämää?

Vierailija
32/51 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njaa...se on käytännöllisesti katsoen jo melkein keskikaupunkia, ei ole metsiä, järviä, luontopolkuja lähelläkään.

Lähellä on kyllä hyvä Prisma ja silleen, mutta en mä lapsia haluaisi kasvattaa noin keskustassa.

Hervanta on ihan kamala paikka. Kaikki puistot ja kauppakeskus yms. täynnä alkoholi- ja huumeongelmaisia. Etelä-Hervannassa ihan sama homma, jos ei sitten mennä sinne rivitalo- ja luhtitaloalueelle ihan äärilaitaan.

Vierailija
33/51 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin opiskelija-asunnossa Kanjonissa ja ikinä ei ollut siellä pienintäkään häiriötä. Tykkäsin Pohjois-Hervannasta todella paljon, mutta muutimme Hervannan keskiosaan opiskelujen päätyttyä. Olen sitä mieltä, että en haluaisi asua missään muualla - rakastan Hervantaa enkä ole muutenkaan pahemmin mihinkään järjestyshäiriöihin täällä törmännyt. Kalevaan en ikinä muuttaisi. Saatika muuallekaan Tampereelle. Hervanta rocks! -mother of one.. :)

Vierailija
34/51 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ei ole ikinä asunut Hervannassa(paitsi korkeintaan aikana ennen Duoa) ja on kuvitelmiensa vanki. Huvittavaa lukea, että Hervannan leikkipuistot on kaikki täynnä juoppoja sun muita - ei meinaan pidä paikkaansa! Pääasiassa juopot istuskelevat Ahvenisjärven rannalla. :) Toki Kirkkopuisto on siinä lähellä, mutta ei niin lähellä, että ne rannan puliukot häiritsisi leikkiviä lapsia. :) Ps. Minä en niinkään pidä Etelä-Hervannan puolesta, mutta suosittelen lämmöllä Pohjois-Hervantaa ja Siwan ympäristöä. :) HUOM! Meillä on täällä Hervannassa kolme kivaa uimarantaakin... ;)

Vierailija
35/51 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teekkarinkatu?

Vierailija
36/51 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aivan yhtä kamalaa aluetta kuin esimerkiksi Tesoma ja Multisilta...

Vierailija
37/51 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjanteenkatu, Kanjoninkatu, Rotkonraitti, Arkkitehdinkatu, Ylioppilaankatu ja näiden sivuteitä. Insinöörinkatua ja Opiskelijankatua en välttämättä suosittelisi... Teekkarinkadusta en osaa sanoa oikein mitään - se on ehkä samaa kaliiperia kuin tuo Opiskelijankatu - tosin noissa mitä nimesin ei-niin-hyviksi, niin voi niissäkin olla ihan hyviä taloja, joissa on hyvä asua... :)

Vierailija
38/51 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njaa...se on käytännöllisesti katsoen jo melkein keskikaupunkia, ei ole metsiä, järviä, luontopolkuja lähelläkään.

Lähellä on kyllä hyvä Prisma ja silleen, mutta en mä lapsia haluaisi kasvattaa noin keskustassa.

Hervanta on ihan kamala paikka. Kaikki puistot ja kauppakeskus yms. täynnä alkoholi- ja huumeongelmaisia. Etelä-Hervannassa ihan sama homma, jos ei sitten mennä sinne rivitalo- ja luhtitaloalueelle ihan äärilaitaan.

Kalevassa: siinähän on Kauppi ihan vieressä, lenkkeilypolkuja ja latuja pitkin pääsee valehtelematta Kangasalle asti ja isot puistot joka puolella. Uimahalli löytyy. Kiinanmuurien vierestä löytyy palvelut joka lähtöön (posti, pankki, videovuokraamo, kukkakauppa, apteekki, ruokakauppa auki muistaakseni 23 ast...) Prisma lähellä eikä keskustaankaan kävele kuin 20 min.

Mä tykkäsin.

Vierailija
39/51 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teekkarinkatu?

Vierailija
40/51 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla varma, että kun menevät siellä kouluun ja päiväkotiin ,niin on levotonta, sillä

puolet porukasta on mamuja, neljäsosa sosiaalitapausten lapsia ja ehkäpä joku 25 % tavallisia lapsia, joita nuo muut sitten kiusaavat tai muuten häiritsevät.

Tämä on tosi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi