Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka menetellä - ristiriita kummilapsen ja velvollisuuksien välillä?

Vierailija
16.08.2009 |

Kummityttöni, juuri 18v täyttänyt, on meillä kylässä. Hän sanoi, että jää mielellään vielä pariksi yöksi, kun minullakin on lomaa ke saakka. Niin kivaa kuin olisikin viettää aikaa yhdessä, minua vaivaa, että hän jäisi takiani pois koulusta. Koetin tästä hänelle puhua, mutta sanoo että ei siellä koulussa ole mitään tärkeää tällä viikolla. Toisaalta samaan aikaan hänen vanhempansa laittavat minulle hieman painostavia viestejä, että "koeta nyt puhua sille järkeä, laita se iltajunaan".

Mitä voin tehdä? Tyttö on kuitenkin nyt täysi-ikäinen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään vaan että välit menee ja tyttö suuttuu, hän kun on nyt niin isoa ja TÄYSI-IKÄISTÄ ja painottaa, että itse saa päättää.

Vierailija
2/10 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuon ikäinen osaa hoitaa kouluasiansa. Tuskin koko elämä pilalle menee, jos on pari päivää poissa ihan lukukauden alussa. Tuleehan niitä sairauspäiviäkin pitkin vuotta, ja silti pysytään kärryllä. Anna aikuisen oikeasti päättää. Kuinka usein teillä on mahdollisuus viettää aikaa yhdessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään vaan että välit menee ja tyttö suuttuu, hän kun on nyt niin isoa ja TÄYSI-IKÄISTÄ ja painottaa, että itse saa päättää.

Hänhän ON täysi-ikäinen ja SAA itse pättää. Kyllä tuossa iässä jo itse pitää tietää mitä tekee.

Ja ei siellä koulussa tosiaan vielä näin alkuun mitään tärkeää tosiaankaan olekaan, ja kyllä aina muutaman päivän kestää olla pois.

Te kaikki, sekä sinä että vanhemmat selvästi kohtelette tyttöä kuin lasta ja se on se mikä rikkoo välit helpoiten. Hän on aikuinen ja saa tehdä myös omat virheensä, neuvoa voi muttaa painostaa ei kannata.

Ja tuo koulusta poissaolo ei todellakaan ole edes vakava asia... Ihme pultit vedetty pikkujutusta...

Vierailija
4/10 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muuttaa omilleen ja tulee omillaan toimeen, voi päättää tuollaisista asioista.

Vierailija
5/10 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon tytön parasta. Koulu on hoidettava kunnolla. Joissakin koulutyö alkaa heti, vaikka alkuun vähän hitaammalla temmolla. Tulkoon sitten viikonlopulla kylään. Ei sinun tarvitse olla joka asiassa samaa mieltä tytön kanssa niin kummilapsesi kuin hän onkin.

Vierailija
6/10 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muuttaa omilleen ja tulee omillaan toimeen, voi päättää tuollaisista asioista.

Eikä vanhempien luona...

t. se joka sanoi että tehköön omat virheensä.

ps. olen edelleen silti samaa mieltä, ja myös sitä mieltä että jos nyhjää vielä kotonaan niin vanhempien tulisi jo tuossa iässä hieman tökkiä omilleen...

Vierailija
7/10 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei vielä tuon ikäistä tarvitse heittää omilleen asumaan, varsinkin jos opiskeluja voi suorittaa kotoa käsin. Silloin tosin on sopeuduttava kodin sääntöihin ja elettävä vielä ei niin itsenäisenä.

Vierailija
8/10 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- että on vastuussa omista asioistaan itse sen sijaan että vanhemmat vastaisivat niistä. Ja potkisivat aamulla kouluun. Täysi-ikäisyyteen liittyy paitsi oikeuksia, myös velvollisuuksia.

Vierailija
9/10 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä vanhempien luona... t. se joka sanoi että tehköön omat virheensä. ps. olen edelleen silti samaa mieltä, ja myös sitä mieltä että jos nyhjää vielä kotonaan niin vanhempien tulisi jo tuossa iässä hieman tökkiä omilleen...

Vierailija
10/10 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on todellakin se riesa, että pitää vastata ommista teoistaan ja myös koulunkäynnistä. Laita tyttö junaa ja sitä ennen kummin rehellinen puhuttelu vastuusta. Monessa lukiossa tiivis opiskelutahti alkaa heti ekana päivänä, eikä se kurssimuotoisena anna aikaa lepsuilla. Tyttöä ei taida koulu kiinostaa muutenkaan. Voisiko tulla teille lukuviikolla ennen tenttejä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi