Lue keskustelun säännöt.
Pikku-Huopalahti
16.08.2009 |
Millaista aluetta? Onko uuden ja vanhan puolen välillä suuri ero?
Entäs miten paljon Ruskeasuolla ja Meilahdessa asuu nykyään lapsiperheitä? Vai ovatko mummojen tyyssijoja?
Ja ei, en kaipaa niitä mamukauhisteluja, vaan ihan konkretiaa.
Kommentit (2)
vanha puoli on se Manskun pää, uusi puoli sitten taas se, joka on Paciuksenkadun puolella. Näin minulle kerrottiin. Uutta puolta kuulemma pidetään parempana...
Me asutaan nyt sellaisella mummoalueella, ja haluttaisiin nimenomaan alueelle, jossa olisi enemmän lapsia. Meillä 7- ja 5-vuotiaat.
Ap
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
olen asunut täällä 7 vuotta enkä ole kuullut puhuttavan uudesta ja vanhasta puolesta?
Itse viihdyn oikein hyvin, olen asunut kahdessa hyvin rauhallisessa ASO-talossa. Pikku Huopalahdesta täälläkin valittaneet ovat olleet kaupungin vuokra-asunnoissa asuneita ja he ovat valittaneet niistä samoista asioista, joista eri puolilla Helsinkiä valitetaan kaupungin kerrostaloista. Joten ei kysymys ole alueesta silloin.
Plusssaa
- ratikalla pääsee
- myös bussiyhteydet erinomaiset
- Munkkiniemen lähellä asuvilla käytössä Munkkiniemen palvelut ja Seurasaaren ja sen ympäristön ulkoilualueet
- useita päiväkoteja
- erilaisia leikkipuistoja, peli- ja luistelukenttiä, ulkoilualueita, palstaviljelymahdollisuuksia, itse arvostamme juuri näitä suuresti
- paljon lapsiperheitä: lapsilla leikkikavereita
- meren läheisyys (minulle tärkeää)
Miinusta
- ei omaa kirjastoa (on koululla pieni lastenkirjasto joka on kummallisesti auki)
- ei kunnollista apteekkia
- huonot pankkipalvelut
- terveyskeskus Laaksossa (ja nyt hajautettu pitkin kaupunkia kun Laakso influenssasairaalana)