Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko virikelapsi työttömän lapsi vai kotiäidin lapsi?

Vierailija
15.08.2009 |

Mietin tässä, kun kotiäidin lapsi on hoidossa, se tuomitaan, mutta jos joutuu työttömäksi, silloin ilmeisesti suurin osa hyväksyy lapsen viemisen hoitoon, koska silloin on helpompi etsiä töitä. Vaikka suurin osa työttömistä ei kovin usein ravaa haastatteluissa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska työttömän lapselle ei yleensä päivähoitopaikkaa anneta, kunta olettaa että työttömällä on aikaa lastenhoidolle, työkkis taas edellyttää että työpaikkoja haetaan ja etsitään täyspäiväisesti. Näillä eväillä yksinhuoltajan on pärjättävä, tilanne saattaa olla toisin jos perheessä on mies työttömänä tai ryypiskelijä, silloin saattaa hoitopaikkakin irrota, ettei miehen tarvitsee käsiään "liata" lastenhoidossa.

t. kokemusta on

Vierailija
2/6 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

. laiskamatovanhempien lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

provosoitua noin tyhmästä aloituksesta mutta kerron silti oman näkemykseni asiasta.

Olen nyt työttömänä, ollut kaksi viikkoa ja lapset ovat olleet tarhassa 5-6 tunnin päiviä.

Minulla menee aivan oikeasti kaikki aika päivällä työn hakemiseen, työnhakuasiakirjojen päivittämiseen, työpaikkojen etsimiseen ja taustatietojen selvittämiseen. Ei se työn hakeminen pelkkää haastatteluissa käymistä ole. Tänä päivänä on vaikea päästä edes siihen haastatteluun.

Kaikkiin työhakemuksiin ei edes riitä pelkkä cv ja hakemus. Nykyään osassa vaativat esseen tai referaatin kirjoittamista yritykseen keskeisesti liittyvästä aiheesta. Siinä onkin kovasti tekemistä. Usein aiheet ovat yrityksen erikoisalaa ja uusinta tekniikkaa, johon tutustuminen vie aikaa. Yhden esseen kirjoittaminen valmisteluineen saattaa vaatia viikon kokopäiväisen työn.

Vierailija
4/6 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kovin moni ota lapsia pois päiväkodista ,koska samaa paikkaa on vaikea saada takaisin jos sattuu töitä löytämään. Onko se sitten väärin, en tiedä.

Vierailija
5/6 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joka viedään päiväkotiin vain saamaan virikkeitä.

Töissä tai opiskelemassa olevien, vakavasti sairaiden ym. lapset taas ovat HOITOlapsia.

Vierailija
6/6 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä alotan opiskelut, lähtee lapsi hoitoon, vaikka isä on kotona. Isän diagnoosi masennus, ja en kestäisi miettiä koulussa päivät pitkät, miten lapsi katsoo videiota, tuskin ulkoilee, masentuneen isän kanssa koko päivän. Onko mieheni laiska, ehkä jonkun mielestä, oonko mä äitinä laiska, jos opiskelen, yritän illat lukea, ja hoidan kodin ja lapsen täysin kotiin tulon jälkeen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi