11-vuotiaan ylipaino! Vinkkejä, kokemuksia, ihan mitää vaan...
Elikäs 11-vuotias tyttö kyseessä, paino nousee ja nousee vain. Tyttö nyt n.159cm ja 70kg! Liikkuu kohtuullisesti mutta syö aivan liikaa. Äiti yrittänyt ohjata terveellisempään suuntaan, rasvaton maito, kevyt juustoa, kokoliha leikkeleet. Äidin luona syöminen onkin ihan ok kontrollissa. Mutta isänsä luona tyttö herkuttelee, isä antaa 10e viikkorahaa jonka tyttö tuhlaa syömiseen, lisäksi isä ostaa erikseen limsaa, sipsejä yms.
Kommentit (17)
Itsekin olin aivan järkyttynyt kun kuulin lapsen painon. :/
Isälle täytyisi pitää kunnon puhuttelu. Itsekin sanoin lapsen äidille että hän tekee ns. turhaa työtä jos isä ei osallistu lainkaan. Toivottavasti lapsen isä vaan ymmärtää että kyseessä on vakava asia, on vähän junttura mies ja voisin kuvitella ettei ota asiaa tosissaan.
tai lääkärillä koko perheen kesken saisi isänkin tajuamaan tilanteen??
Äkkiä joku harrastus tytölle, sitten lisää arkiliikuntaa (pari kertaa viikossa lahjotaan kävelylenkille äidin kanssa, ei tietenkään syötävällä, vaan esim leffalipuilla yms).
Varmasti myös pian alkava kasvupyrähdys muuttaa pituus/painosuhdetta edullisemmaksi. Kuinka pitkä tytöstä olisi odotettavissa=
Siis sinä et ap ole lähisukulainen? Sitten sulla ei ole mitään asiaa puuttua tytön painoon, koska et siihen voi mitenkään vaikuttaa. Muuten kuin pahoittamalla jonkun mielen. Joten kuuntele äidin huolta mutta älä luule että tää asia oikeastaan kuuluis sulle ja sun pitäis sen puolesta mitään tehdä.
Oonko ylipainonen ku oon 11vuotias 156,0cm pitkä ja painan 55kg
Vierailija kirjoitti:
Oonko ylipainonen ku oon 11vuotias 156,0cm pitkä ja painan 55kg
Mun mielestä et oo, itse olen 11- vuotias, n. 150cm ja painan 47.7 kevyillä vaatteilla. Olenko normaalipainoinen? Tunnen oloni aina tukalaksi koulussa, mutten uskalla puhua asiasta kenellekkään. Anonyyminä se nyt vain on helppoa. Oon kyllä alkanut vähentämään karkkia, itseasiassa kaikkia epäterveellisiä ruokia ja treenaamaan. Outoa, joidenkin mielestä, vaikken asiasta ole maininnut. Tosin vaikka musta tuntuu että olen ylipainoinen, harrastus tuo todella paljon lisää lihaksia ja lihastoimintaa, sekä kerran viikossa olevat salitreenit harrastustreenien yhteydessä. Toivon, että edes joku ymmärtää tämän korjoirus sekamelskan minkä nyt kirjoitin.
Milloin lapsen vanhemmat ovat eronneet?
Mitä sinä voit tehdä? Yksi vaihtoehto on.
Olette molemmat 11 -v normaalipainoisia, terveitä nuoria naisenalkuja.
Muistakaa nauttia elämästä, liikkukaa niin että on kivaa (ainakin useimmiten) ja käykää koulunne hyvin. Jos joku asia painaa mieltä, älkää epäröikö kertoa sitä ääneen kotona tai jos siellä ette halua, kertokaa koulussa jollekin mielestänne kivalle aikuiselle. Yksin ei kannata jäädä vatvomaan asioita.
Ketju vuodelta 2009...
Kuka apina näitä kaivaa esiin ja ketkä apinat vastaa? Lapsi on nyt 21 vuotias.
Olis kiva kuulla mitä tuo nyt 21v laps painaa! Ap vielä langoilla?
Perskeles, niinpä onkin vuodelta 2009.....
Mitähän lapselle kuuluu?
Ei tuo viesti 16 ole ap:tä nähnytkään, sillä ap olisi kertonut kuulumiset paljon laveammin.
Katso tämä. Suomennettu juuri sinua varten
... ettet pilaa lastasi.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo viesti 16 ole ap:tä nähnytkään, sillä ap olisi kertonut kuulumiset paljon laveammin.
No shit Sherlock! 😂
Tyttö on siis n.150cm pitkä.