Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidit! Miten miehenne auttavat kotona?

Vierailija
14.08.2009 |

Kuka teillä siivoaa? Kuka käy kaupassa? Laittaako mies tiskit koneeseen? Imuroiko? Kuinka paljon auttaa lasten kanssa? Onko teillä joku viikkosysteemi, vai tekeekö oma-aloitteisesti?

Erityisesti kiinnostaisi kuulla niistä perheistä, joilla on useampi kuin yksi pieni lapsi.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies laittaa viikonloppuna toisen ruuista (siis lounaan tai päivällisen). Lisäksi ehkä 1-2x vkossa siivoaa iltapalan jälkeen keittiön. Imuroi korkeintaan 2x vuodessa.

Kaupassa käydään koko perheellä lauantaina "isommasti" ja minä lasten kans täydennän sitten pitkin viikkoa.

Lasten kanssa on silloin, jos mulla on jotain omaa menoa eli n. kerran viikossa muutaman tunnin.

Vierailija
22/32 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näin meillä tehdään (mies tekee kaikki siivousasiat täysin oma-aloitteisesti):

- käydään kummatkin kaupassa (minä hoidan pikkuostokset päiväkävelyn aikana ja mies isommat töistä tullessaan)

- mies laittaa tiskit koneeseen ja pois sieltä paikoilleen + laittaa tiskikoneen päälle

- minä tiskaan käsitiskit

- mies vie roskat ja vaipat ulos kun lähtee aamulla töihin

- mies imuroi

- minä pyyhin pölyt

- mies pesee kylppärin (lattiat jne)

- minä pesen vessanpytyn ja lavuaarin

- mies auttaa lapsen kanssa mutta ehkä enemmän "äidin pikku apulainen" tyylisesti eli jos me kummatkin olemme paikalla ja lapsi tarvitsee jotain niin se on äidin huki aina ellen pyydä erikseen että mies tekee jotain (auttaa kyllä muuten hyvin lastenhoidossa eli saan vapaailtoja/-päiviä aina kun haluan jos vaan miehellä ei ole duunijuttuja)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- minä teen ruoat 100% (miehen ruoanlaittotaito jää nakkipaketillisen lämmittämiseen jne)

- mies ulkoilee lasten kanssa (ei oma-aloitteisesti mutta joka kerta pyynnöstä) aina viikonloppuisin sekä la että su

Vierailija
24/32 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kummatkin pestään pyykkejä (mies ehkä useammin) ja mies silittää omat paitansa

Vierailija
25/32 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten niin "auttaa"? Kysymyksenasettelukin jo antaa ymmärtää, että kotityöt, lastenhoito jne. olisivat lähtökohtaisesti naisen töitä, jossa mies sitten "auttaa".

Kyllä tämä meillä on yhteinen yritys, jossa molemmat tekevät hommia tasapuolisesti, jaksamisen ym. mukaan. Esim. nyt kun olen raskaana (rv. 27), mies tekee lähes kaikki raskaammat kotityöt. Kun tarkemmin ajattelen, niin olen huolehtinut viime aikoina vain pyykeistä.

Vierailija
26/32 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kaupassa minä käyn kävellen aamuisin ja viikonloppua varten isommassa kaupassa käynti hoidetaan yhdessä.

-mies siivoaa kun pyydän mutta yleensä hoidan sen puolen itse.

-mies hoitaa pienemmän lapsen iltaisin nukkumaan(pitää vielä nukuttaa) ja minä isomman(pitää vain peitellä sänkyyn)

-mies hoitaa lapsia ilta-aikaan huomattavasti enemmän kuin minä. Yleensä siitä syystä että siivoan silloin.

Vierailija
27/32 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten niin "auttaa"? Kysymyksenasettelukin jo antaa ymmärtää, että kotityöt, lastenhoito jne. olisivat lähtökohtaisesti naisen töitä, jossa mies sitten "auttaa".

Kyllä tämä meillä on yhteinen yritys, jossa molemmat tekevät hommia tasapuolisesti, jaksamisen ym. mukaan. Esim. nyt kun olen raskaana (rv. 27), mies tekee lähes kaikki raskaammat kotityöt. Kun tarkemmin ajattelen, niin olen huolehtinut viime aikoina vain pyykeistä.

kotitöistä "kuuluu" naisen tehtäviksi. näin meillä ainakin vaikka olen rv 32. ihan hyvin jonkun imuroinnin jaksaa ja muutkin kotityöt. ihme laiskureita olette. raskaus ei ole sairaus.

Vierailija
28/32 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihme, että viipyy pitkään töissä..käytännössä sillä ei siis ole ikinä iltaisin vapaata?

Mies käy kaupassa, hoitaa lasten iltatoimet ja nukutukset joka toinen ilta, ulkoilee viikonloppuisin lasten kanssa, tekee ruuat noin 50%, hoitaa keittiön siivouksen, kun on kotona. Noin suunnilleen. Mies on pitkät päivät töissä ja ehtii keskimäärin joka toinen ilta iltatoimille kotiin. Hoitaa myös lapsia aina kun tarvitsen tai muistan ottaa omaa aikaa, jos siis työt sallivat.

Vierailija
29/32 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli minä teen kaikki kotihommat, lasten kuljetukset kavereille, harrastuksiin jne. Niin ja siivoojaa meillä ei käy, eli myös siivous on minun hommani. Lapsia on kaksi, molemmat alle kouluikäisiä.

Vierailija
30/32 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kotona minkä ehdin ja jaksan, mies on saanut myös kokeilla koko huushollin pyörittämistä, ja ei voi kuin ihmetellä miten organisoin tämän kaiken.

Miehen suurin plussa on että hän muistaa joka päivä huomata ja kiittää kun on esim. puhtaita vaatteita pino odottamassa. Mies myös muistuttaa että älä stressaa kotitöistä, ei maailma kaadu jos kaapinovet jää pyyhkimättä, hän ei tippaakaan syyllistä jos koti on pommin jäljiltä hänen kotiutuessaan. Joskus yllättää ja siivoaa ihan itse (tai lasten kanssa) oma-aloitteisesti. Yleensä minä sanon että nyt siivotaan ja luettelen mitä hommia on tehtävänä, ja sitten yhdessä toteutetaan niitä.

Mies hoitaa tiskit (tiskikone meillä kuitenkin on) ja minä hoidan pyykit. Loput kotityöt hoituvat yhdessä. Lapset otetaan mukaan auttamaan aina kun vain heitä hiukankin kiinnostaa.

Minä koitan muistaa aina kehaista kun mies on osallistunut, kun kiitokset ovat niin kiva saada ja antaa, ja joskus sanon ihan suoraan että koti on NIIN siisti että olen tosi hyvällä tuulella ja alan vihjailla seksistä.

Mutta täytyy kyllä sanoa että tähän tilanteeseen pääseminen vei aikaa.. valtavasti aikaa. Alunperin mies ei osannut edes pyykkiä pestä, eikä hän ollut koskaan joutunut osallistumaan kotitöihin muuta kuin roskat viemällä. (17-vuotiaasta oltu yhdessä).

Vierailija
31/32 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes sitä ruohonleikkuuta ja silti saan kuunnella jatkuvaa valitusta sotkusta

Vierailija
32/32 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ehkä joskus ripustaa pyykkiä tai tyhjentää tiskikoneen mutta eipä muuta. Ja nenilleen saisi jos alkaisi täällä siivoamaan, minulla muutenkin tekemisen puute kotona niin mitä tästä tulisi jos vielä kotityötkin tekisi joku muu?

Lasten kanssa mies tietysti touhuaa ja hoitaa heitä mutta sitä ei kumpikaan laske kotityöksi. Ja onhan noita ns. meisten töitä kuten nurmikonleikkuu joista minun ei tarvitse huolehtia,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän