5-vuotias fillarin kyydissä, mitä mieltä?
Onko ihan urpoa kuskata tuon ikäistä vielä turvaistuimessa fillarin kyydissä?
Mulla siis poika, 5v. Ihan normaali lapsi, mutta ei kiinnostu pyöräilystä, ei sitten millään! Pari hassua rundia vetää satunnaisesti tossa pihalla, mutta mieluummin juoksee, kiipeää tai menee potkiksella.
Oon 24/7 yh ja tilaisuudet oman kunnon ylläpitoon on aika niukassa. Työ- ja tarhamatkat olis ihan mahtavaa mennä pyörällä niin kauan kun vielä kelejä riittää, ja muutenkin tehdä fillarilenkkiä vaikka mihin kivoihin paikkoihin. Lapsikin tykkää olla kyydissä, mutta nyt sit on pariltakin taholta tullut kritiikkiä että ton ikäsen pitäis polkea itse eikä istua kyydissä. Ja periaatteessa se oliskin ihan hyvä ajatus, mutta kun ei toimi. Siinä jää kyllä omat kuntoilut vähiin, jos poijjaan tahdissa pitää mennä, varsinkin kun ei nurkumatta polje kuin ehkä kymmenen minsaa matkasta. Tiiän toki senkin, että harjottelematta ei ala sujua, mutta kun miekin kohottaisin kuntoani mieluusti jo tänä kesänä enkä vasta vuoden päästä...... ;D
Kommentit (4)
Voi hyvänen aika - pyöräile ihmeessä poika kyydissäsi niin kauan kuin istuimen painorajoitus vain riittää lapselle! Kyseessä on oma hyvinvointisi ja terveytesi, joten jätä muiden (tietämättömät) mielipiteet omaan arvoonsa. Saatte varmasti molemmat pyörän selässä enemmän raitista ilmaa kuin esimerkiksi bussilla matkanne rahjustaen. Viisivuotias on aika pieni polkemaan pitkiä matkoja - useimmathan vasta harjoittelevat apupyörittä ajoa.
Pääsette mukavasti eteenpäin, eikä lapsen tartte olla tyhjänpanttina. Saattais jopa kiinnostua itse polkemisesta. Kuvagoogleta peräpyörä.
tällaisella
http://www.followme-tandem.com/
molemmat polkee ja matka taittuu samaa tahtia
ollut toisinaan kyydissä, painoa 23 kg. Eikös niissä ole raja 25?
Meilläkään ei ole koskaan tyttö tykännyt pyöräilystä erikoisemmin.
Jos joku vielä irvailee asiasta niin kysy onko autolla kuljettaminen sitten parempi vaihtoehto.