Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki ei ota vesirokkorokotetta?

Vierailija
26.05.2008 |

Yritän olla suvaitsevainen ja yleensä mielestäni pystynkin hyväksymään perheiden erilaiset ratkaisut sen kummemmin niitä tuomitsematta tai ihmettelemättä. Yksi poikkeus kuitenkin löytyy: En voi millään ymmärrää miksi joku EI ota lapselleen vesirokkorokotusta? Okei, rokotus maksaa, mutta itse en ainakaan halua, että lapseni joutuu turhaan kärsimään vesirokosta (epämiellyttävä tauti). Samoin se vie koko perheeltä voimia ja energiaa tuon sairauden ajan. Jos voi välttää mitä tod.näköisimmin koko taudin rokotuksella, miksi ei siis ottaa sitä?

Ymmärrän, että ne eivät ota, jotka eivät ota muutenkaan rokotuksia tai jos lapsella tai itsellä immuunipuutostauteja ym. Mutta muut, kertokaa miksi ette ole ottaneet lapsellenne tuota rokotusta?

terv. tämän asian suhteen nipottava ap

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa pitää vesirokkoa (lapsella) kovinkaan vakavana ja pelottavana tautina, ei ole tullut mieleenkään että pitäisi sitä vastaan rokottaa. Ehkä sitten jos lapset eivät ole sairastaneet sitä yli 10-vuotiaina.

Vierailija
22/35 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko vaatia takaisin rahani jos lapsi ei saanutkaan suojaa vesirokkorokotteesta väärin pistämisen takia???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei henkeä veiskään. Ei paljoo naurata kun tytöllä on alapää täynnä näppyjä ja kasvoihin jäämässä parit isot kolot.

Vierailija
24/35 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei henkeä veiskään. Ei paljoa naurata kun tytöllä alapää täynnä rakkuloita ja kasvoihin jäämässä parit syvät kolot.

Vierailija
25/35 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokottaisin, jos ei ole ennen 10 vuoden ikää sairastanut.

Mulla on itsellä ollut vesirokko kahdesti, kerran lapsena ja toisen kerran aikuisiällä. Ei ole kiva tauti, olin ihan tupaten täynnä rakkuloita muutamassa tunnissa, mutta meni suhteellisen kivuttomasti ohi kun aloitettiin heti antiviraalinen lääkitys.

Vierailija
26/35 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi mä olisin vararikossa jos kaikki mahdolliset rokotteet ottaisin lapselleni. Rotarokote, vesirokkorokote jne ja varmaan koko ajan tulee rokotteita lisää. Kohta varmaan kuumerokotekin ja oksennustautirokote, jotka HYVÄN äidin täytyy ottaa..

Vierailija
27/35 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä kiihkoilijoita tässä asiassa suuntaan enkä toiseen. Miksikö? No, siksi, kun tämä on sellainen asia, johon ei ole olemassa oikeaa vastaustaa, vaan kinastelua voi jatkaa vaikka kuinka pitkään.

Rokotushan saattaa olla tulossa rokotusohjelmaan, mutta mitään varmuutta tästä ei ole. Itse kuulun niihin pragmaatikkoihin, jotka uskovat valtakunnan parhaita asiantuntijoita = rokotusohjelmasta vastaavia. Tämän vuoksi en ole lapsiani rokotuttanut. Vesirokko voi olla lapsilla ikäväkin tauti, vaikka se kutiava vaihe ei montaa päivää kestäkään. Tärkeää kuitenkin on se, ettei tauti ole vakava, etenkin verrattuna muihin tauteihin, joita vastaan rokotetaan. Ja useimmiten vesirokko on varsin lievä/lievähkö pienillä lapsilla.

Vanhempien kannalta tauti on ikävä, kun lasta ei voi viikkoon viedä ihmisten ilmoille. Tähän varmasti liittyy myös osan vanhemmista into rokotukseen, ettei tarvitse itse olla poissa töistä...

Toki pienen pienellä osalla sairastavista tulee sitten esim. jälkitauteja, mutta vain erittäin pienellä osalla. Näitä pitää sitten punnita suhteessa rokotuksen haittoihin.

Vierailija
28/35 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asiantuntija, joten kysyin asiaa neuvolassa lääkäriltä ja terveydenhoitajalta, ottaisitko omille lapsillesi. Molemmat sanoivat, että ei. Lääkäri sanoi, että ehkä alkaisi harkita, jos ei ole sairastettu murrosikään mennessä. Sitten varmaan saattaisi ottaa sille vanhimmalle lapselle ja toivoisi että muut sairastavat itsestään.

Vierailija
29/35 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

plus että lapseni sai mpr-rokotteesta sellaiset kivut ja patit sekä infektion, että en halua enää lisää ns. ylimääräisiä rokotusriskejä. Rokoteohjelman mukaiset piikit saa, muita en ole välttämättömiksi nähnyt.

Vierailija
30/35 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kans sitä mieltä että rokotteet on jotenkin keinotekoisia ja rokotteita on jo nyt liikaa. Tuntuu että ollaan liiankin varovaisia sairauksien kanssa. Toivon että lapseni saavat taudin luomuna jo pienenä mutta ongelma onkin että mistä hankin taudin jos kaikki ihmiset rokotuttavat lapsensa. Täytyy varmaan lähteä ulkomaille.

Vierailija
31/35 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en ole ihan varma olisinko sittenkään rokotttanut. lapsi o ollut niin terve, että oikein hirvittää... Eli on ihmisen hyvä kai jotain sairastaakin. Ikää silloin rokon aikan oli 4.

Vierailija
32/35 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille kaksi lääkäriä sanoi, että vesirokko on ollut harvinaisen aggressiivinen parina viime vuotena ja ihan perusterveet lapsetkin ovat joutuneet sairaalahoitoon taudin takia. Mutta, toki tauti voi mennä ohi myös yhdellä näpyllä ja lievällä lämpöilyllä, mutta tauti VOI myös olla paha. Tiedän itse kaksi lasta, jotka ovat joutuneet sairaalaan vesirokon takia. Toiset lääkätit ovat asiasta eri mieltä. Meille sanottiin, että jos lapsi ei ole saanut tautia 3 vuotiaana, rokote olisi hyvä ottaa.

Itse sairastin lapsena vesirokon ensin 3-vuotiaana lievänä ja myöhemmin 12-vuotiaana todella pahana. Olin paiseita täynnä (ja se kutina) ne myös tulehtuivat, korkea kuume ja pois koulusta 2 viikkoa. Näpyistä jäi myös ikävät arvet etenkin naamaan. Miksi siis haluaisin lapsilleni tämän kamalan taudin jos voin sen välttää 60 Eurolla? Rokotteesta ei ole lapsilleni tullut mitään sivuvaikutuksia.

Vierailija
33/35 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heille olisi rokote muuten otettu. Nuorin sai taudin puolitoistavuotiaana meidän toiseksi nuorimmaisen vyöruususta. Vesirokkohan voi olla hengenvaarallinen tauti, kuolemantapauksiakin on aina silloin tällöin. Yksi lapsistamme sairasti 2-vuotiaana tosi pahan vesirokon, rakkuloita oli kasvoissakin n. 100, ja niitä oli ihan joka puolella, jalkapohjissa ja alapäässä ja ihan kaikkialla, ja kuume oli kova. Silloin päätin, että seuraavat lapset saavat rokotteen, mutta kummallekaan en sitten ehtinyt sitä hankkia. Toiseksi nuorin sairasti sen 11 kuukauden ikäisenä ja sitten 7-vuotiaana vyöruusun.

Vierailija
34/35 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten en voi viestiäsi ymmärtää. Sulla on käynyt vain tuuri raskaudessa, tytölläsi ei välttämättä käy.

rokote sisältää verta joten siksi en ota lapsilleni enkä itselleni.sairastin vesirokon odotusaikana ja ihan täysin terve vauva syntyi!

Vierailija
35/35 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko vaatia takaisin rahani jos lapsi ei saanutkaan suojaa vesirokkorokotteesta väärin pistämisen takia???

Minä rokotin omani 1½_vuotiaana, sairasti lievän vesirokon puoli vuotta myöhemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi