onko teidän miehet käyneet armeijan?
Kommentit (87)
Asuinmaassamme (mieheni kotimaa) on ollut diktaattorimainen sotilashallitus ja meno oli karmaisevaa: ihmisiä lahdattiin, kidutettiin, kidnapattiin ja tapettiin.
Eipä mies ole käynyt armeijaa ;)
minä en minkään tissiposki sivarin kanssa voisi yhdessä elää!!!!
jos mies ei ole valmis maataan puolustamaan, niin se samainen mies ei siis myöskään ole valmis puolustamaan omaa vaimoansa ja lapsiansa. Mitä minä sellaisella miehellä sitten tekisin?
Ottakot muut naiset niitä vellihousuja, mutta turha sitten itkeä kun ei miehestä ole turvaksi missään tilanteessa!
ja joku korkee asemakin sillä on jo saavutettuna.en kylläkään muista mikä :)
ehdoton NO sivareille
vaikka onkin pitkätukkainen biologi ;)
mutta mielummin ottaisin sellaisen joka on intin käynyt..kertoo kyllä miehestä aika paljon jos ei yhteen armeijaan kykene!
Koskaan en ole seurustellut sivarin kanssa, kerran kylläkin arrastin seksiä yhden sellaisen kanssa ja pikkuriikkinen munahan sillä oli! :) Eipähä tartte enää sivaria kokeilla, munattomia taitaa olla kaikki!
Vanhemmat kuitenkin vaativat. Mies teki vanhempiensa kanssa kompromissin ja suoritti aseettoman palveluksen :)
vaikka mietin kyllä sitä, että mitä he tekevät jos tänne joku hyökkää? Hakkaavat harjanvarrella vastustajaa..vai?
naisten näin kovasti inttimiesten perään. Liekö miesten opetuksia (isän/puolison)?
Minusta miehen arvo ja miehekkyys on ihan jostakin muusta kiinni. Tietysti jos ei osaa ajatella aivoillaan sen vertaa, niin täytyyhän sitä turvautua joihinkin täysin ulkokultaisiin määritteisiin.
Vapautettu mutta en tiedä oliko yksi vai useampi syy. Miestä leikelty syntymästään saakka, selkää vielä 18-vuotiaana.
Ei kyllä varmaan muutenkaan olis mennyt.
Syy oli diabetes.
Ainoa hyväksyttävä syy olla käymättä armeijaa on joku vakava sairaus tai vamma.
Mielipiteitä on monta, mutta kyllä sekä asevelvollisuus, että vapaaehtoinen maanpuolustus on nyky-yhteiskunnalle kriisitilantessa elinehto. Ei yhteiskunnalta riitä palkattua väkeä kun jokin asia ihan aikuisen oikeasti menee pieleen. Nokian vesikriisissäkin niin varusmiehet kuin paikalliset maakuntajoukkojen vapaaehtoisetkin auttoivat, että kansalaiset saivat edes välttämättömän puhtaan veden. Myös metsäpaloissa, junaonnettomuuksissa jne ovat ko porukat töissä. Meilläkin soi minun puhelin jos isoon onnettomuuteen tarvitaan varusmiesten avuksi muonittajaa. Eli varaudutaan pahimpaan ja toivotaan parasta! T: MPKY:n vapaaehtoinen ps löytyykö muita
En todellakaan yleistä, mutta jos tulee joku kriisi (esim. vesisellainen, ei ihan pieni), niin nämä äidin pikkupullaöässöt odottaa kotona, että joko joku vettä tosi. Ja metsäpalothan ym. muut onnettomuudet ei heitä koske.
Tämä sota ja tappaminen on niin älyttömän lapsellista ajattelua, kun Puolustusvoimat tekee niin PALJON muutakin, ikävä kyllä vapaaehtoisia ei riitä esim. vanhusten etsintään kaikkialla Suomessa... Tai kadonneiden lasten.
Siellä pääsikin ns. helpommalla verrattuna normi-inttiin, oma treeni ja kilpailut menivät kaiken muun edelle.
Siellä pääsikin ns. helpommalla verrattuna normi-inttiin, oma treeni ja kilpailut menivät kaiken muun edelle.
heh heh. voi sitä isänmaallista hurmosta!
Kuinkahan moni nuori mies sinne inttiin menee kauheassa "isänmaallisessa hurmoksessa"? Eiköhän suurin osa, kuten urheilijamiehenikin, mene sinne suorittamaan velvollisuutensa. Ei tänne minun mielestäni mitään hurmoksellisia sotahulluja edes kaivata.
Kuinkahan moni nuori mies sinne inttiin menee kauheassa "isänmaallisessa hurmoksessa"? Eiköhän suurin osa, kuten urheilijamiehenikin, mene sinne suorittamaan velvollisuutensa. Ei tänne minun mielestäni mitään hurmoksellisia sotahulluja edes kaivata.
Kovin ovat yleisiä nuo suomikonepistooli on tour -paidat.
Vapaaehtoisia maanpuolustusjoukkoja pidän vaarallisena kehityksenä, ja olen sitä mieltä että ne tulisi kieltää.
Missä tahansa modernissa konfliktissa pahinta jälkeä on aina tehnyt paramilitääri porukka. Tätä samaa ainesta Suomessa kutsutaan vapaaehtoisiksi maanpuolustusjoukoiksi.
Olen siis intin käynyt.
suomikonepistooli on tour -paidoista on vain turhanaikaista uhoa. Yhtä uskottavia kuin Suomileijona-paidatkin.
Pelkkä paita ei kerro aatteesta tai sen voimakkuudesta yhtään mitään.
Perustele paremmin väittämäsi. Ilman viime sotien suojeluskuntalaisia ja heidän etukäteen hankittua taitoaan, me ei elettäisi näinkin vapaassa maassa, vaan olisimme olleet vuosikausia erään itäisen naapurimaan ikeen alla ja se tunnetusti ei ole ollut kovin mukavaa. Parempi kun maakuntajoukot ja muut vapaaehtoiset miettivät asioita ihan harrastuksekseen jo nyt, jos jotain sattuu. Ja lisäksi he ovat lupautuneet auttamaan yhteiskuntaa myös monessa muussa asiassa, jossa yhteiskunnan omat resussit ei riitä.
Ei olisi mieheni jos ei olisi armeijaa käynyt! Sinkkuaikoinani kysyin mieheltä sotilasarvoa melkeinpä nimen jälkeen ja sivarien kanssa ei keskustelu tosiaankaan jatkunut sen pidemmälle! Toki voi olla hyvä syy miksi armeija on käymättä, se on tietysti ymmärrettävää.
T.kapiaisen tytär