onko teidän miehet käyneet armeijan?
Kommentit (87)
ja sai arvosanaksi välttävä... Alikessu kuitenkin on. Ei tykännyt ja kaipasi kotiin (asuttiin siis jo yhdessä silloin) mutta sisulla veti läpi.
Mä vähän ihmettelen, että onko se tosiaan niin ylivoimainen homma. Mun mies on ihan tavallinen.
Taitaa olla peräti kersantti. Suurin vaikutus oli että alkoi inhoamaan hiihtämistä.
On ulkomaalainen, maasta jossa useimmat valitsevat siviilipalveluksen (ja vain idiootit menevät armeijaan).
Ei ois päässyt suomessa armeijaan.
mulla ollut vain tämä yksi mies.
noh, on käynyt, 80-luvulla se oli ihan must
Nykyinen arvo on reservin yliluutnantti. Sai "natsat" viime itsenäisyyspäivänä, ikä 35 v. En voisi kuvitellakaan, ettei olisi, on niin "tiimipelaja" ja tykkäsi armeija-ajastaan ja vieläkin treffailevat inttikamujen kanssa vaikka asuvat eri puolilla Suomea.
Silloin oli kyllä harvinaisempaakin keskeyttää tai mennä sivariksi, jotka sinänsä mun puolesta ihan ok, jos siltä tuntuu...
ja on nykyään reservin yliluutnantti.
Olen niitä, joiden mielestä miehen kuuluu käydä armeija - jo ihan noin aikuistumisriittinä. Toivottavasti omatkin pojat aikanaan käyvät.
Ihan sen "pakollisen", olikohan 8 kk siihen aikaan. Oli kuulemma naurettavaa menoa. (Seurusteltiin jo silloin..)
On ulkomaalainen, maasta jossa useimmat valitsevat siviilipalveluksen (ja vain idiootit menevät armeijaan).
Se on ulkomaalinen ja sen kotimaassa on ammattiarmeija, ei siis asevelvollisuutta. Miehen mielestä tosin "väärä" armeija. Joten ei taatusti olisi liittynyt armeijaan.
Siihen aikaan miehet kävivät armeijan, eikä kukaan edes miettinyt, onko jotain muuta vaihtoehtoa.
Piti typeränä vuoden sotaleikkiä puskassa eikä tule toimeen perustelemattomien auktoriteettien kanssa, joten haki ja sai unelmien sivaripaikan, joka näytti hyvältä cv:ssä, oli mieluisa ja haastava ja avasi myöhemmin ovia.
täytyy sanoa,että kun kuulin asiasta niin olin lopettaa seurustelun,omalle isälleni en ole edes uskaltanut mainita asiasta,tavallaan aika kaameeta,että armeija on tällainen joka luokittelee miehen arvoa!
ap
Alikersanttina pääsi pois ja nyt on reservissä ylennetty jo kaksi kertaa. Sivari ois ollut mulle ihan ehdoton ei kiitos!
Sehän olisi ties vaikka satuttanut itsensä siellä :)
Sivarina hän sentään oli mies paikallaan!
Vaikken nyt niin militäriasioista piittaa, niin en voisi ajatella, että mieheni olis sivari tai totaalikieltäytyjä.
9kk loppuunasti... Ehdottomasti.