Paljonko tämän kansanedustajan lapset ovat saaneet kahdenkeskistä aikaa vanhempansa kanssa?
Edustaja Kyösti Karjula, jolle on kotiäiti-vaimon kanssa syntynyt 18 lasta. Työpaikka Helsingissä, kotikunta Lumijoki. Mitä arvelette, kuinka läheinen suhde lapsilla on isän kanssa?
http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/hex5000.sh?hnro=462
Kommentit (14)
Sisaruussuhteet siis korvaavat isäsuhteen?
Itse olen ison perheen äiti ja vaikka kahdenkeskinen aika yksittäisen lapsen kohdalla on joskus vähäistä, pidän tärkeämpänä sit, että olen lapsen saatavilla aina, kun hänellä on minulle asiaa. Olen kotiäiti ja vailmis kuuntelemaan lasteni iloja ja suruja kellon ympäri. En kyllä usko, että työssäkäyvät pienen perheen vanhemmat ovat yhtääm sen parempia vanhempia kuin minä. Enpä usko, että vaativan työpäivän jälkeen parin lapsen vanhemmat jaksavat olla kovinkaan hyvin mukanaa lastensa elämässä.
Kotiäitinä huolehdin monesti naapurien lasten asioista, kun heidän vanhempansa ovat töissä. Useita kertoja olen käyttänyt heitä ensiavussa pikkuvammojen takia puhumattamkaan laastaroinnista, lohduttamisesta, pyöränketjujen paikalleenlaitosta.. On se iso asia näköjään naapureillekin, että on joku kotiäiti, jolla on aina aikaa.
Kansanedustjilla on pitkät lomat ja viikonloppuvapaat, luulen että olet suotta huolissasi kansanedustaja Karjulan lapsista. Itse tunnen heistä muutamia ja hyvin ovat tasapainoisia ja menestyviä ihmisiä.
jatkuvasti pitkin vaalikautta. Ehkä lesta-Karjula on poikkeus, voi luottaa että uskonveljet ja sisaret äänestää vaaleista vaaleihin.
Minulla ei ainakaan ole. Lapsia on viisi ja vanhin aloittelee ekalla luokalla. Olen kyllä huomannut, että jotkut odottavat, että minä katsoisin heidänkin lapsiaan, mutta en sitä tee, ellei se ole vastavuoroista. Kyllä minä passittelen vieraita lapsia kotiin.
Useimmiten yksi vieras lapsi jo vaatii niin paljon huomiota osakseen, että enempää kavereita ei kerrallaan tarvita meille leikkimään. Toki tilanne muuttuu vähän, kun omatkin lapseni tästä varttuvat.
on vuoden vanhempi kuin vanhin lapsi... näköjään
Tai sitten on se PUOLISO tuosta vuodesta alkaen..?
syntyneet noin pienellä ikäerolla? Ei ole varmaan paljon ekan vaimon kuolemaa surrut? Avioeroa tuskin on, kun lestadiolainen on kyseessä.
Wikipediassa sanottiin, että he avioituivat vuonna 1973, mikä sopisi kyllä tuon ensimmäisen lapsen syntymävuoteen. Taitavat olla lestadiolaisia, vaikkei sitä kummassakaan katsomassani lähteessä mainitakaan. No, kukapa sitä kamalasti haluaisi mainostakaan tämän päivän maailmassa muuta kuin omissa piireissään.
ps. Oma äitini on vanhoillislestadiolaisesta kodista, mutta 7 lapsista ei tunnusta uskoa tai elä sen oppien mukaisesti. Serkkuja ja pikkuserkkuja riittää...En suhtaudu heidän naiiviuteensa kovinkaan hyvällä, koska he tuntuvat olevan jotenkin hyvin irrallaan nykyhetken yhteiskunnasta. Ovat kuitenkin onnellisia omassa uskossaan ja arvoissaan, mutta jessus sitä jeesustelun ja paheksunnan määrää.
eli ei Karjulalla on vaimo, jonka kanssa AVIOITUNUT v. 1973, ensimmäinen lapsi syntynyt 1974.
En tiedä hänen vaimonsa ikää, mutta jos hän on esim. syntynyt v.1955 (18v, kun mennyt naimisiin), on ollut 45/46, kun on saanut viimeisen lapsen. Kyllähän se mahdollisuuksien rajoissa on!
ajatus tuon perheen elämänmenosta! Millainen nainen SUOSTUU synnyttämään 18 lasta ja lähellä viittäkymppiä vielä viimeisiä? Missä kunnossa tuo nainen voi enää olla? Käytännössä koko aikuinen ikä pelkkää raskautta ja vauvoja. Tuo nainenhan on pelkkä panoreikä ja synnytyskone - YÄÄÄK!
Samalla kuvottaa tollanen mieskin, joka on valmis laittamaan vaimonsa kestämään kaiken tuon! VOI MITEN ÄLLÖTTÄVÄÄ!
Ja aivan satavarmasti ovat lapset kärsineet vanhempien huomion puutteesta!
luja perhehenki ja me-henki. Enpä usko että lapset odottavat kahdenkeskistä aikaa isältään kuten 1- tai 2 lapsisen perheen lapset. Toisistaan heillä on varmaan riittävästi seuraa.