Paljonko hyvä äiti leipoo ja pakastaa marjoja?
Kommentit (34)
leipoo vähintään kerran viikossa sekä aina jos on vieraita tulossa.
Marjoja pitää olla sen verran pakkasessa, että riittää talveksi. Hyvä äiti ei kaupan paksteita osta.
Ja ilman näitä kriteerejä EI VOI olla hyvä äiti. Ihan riippumatta käykö töissä vai onko kotona!
laitoinpa yhden rasian vadelmia pakkaseenkin, ekaa kertaa vuosikausiin :). Taidan sit olla huono äiti.
Miksi nuo olisi muka äidin hommia.
leiponut piirakoita...Mutta yhtään en ole pakastanut. Olen ajatellut että nyt tartten vitamiineja kun olen raskaana.
Omat vanhemmat aina mehustaa hullun lailla ja sit kysellään kaikilta ottaisko joku mehuja kun ei niitä kukaan juo...
-Leipoo synttäreille+ sillon kun huvittaa
-Ei ole pakastanut vielä marjan marjaa, eikä ehkä pakastakaan...
Mies on poiminut ja pakastanut puolen vuoden marjat (n. 30 l). Jos joskus leivotaan, niin se tehdään yhdessä, sillä minä en niitä leipomuksia edes syö.
Sen sijaan ruuanlaitossa minä olen yleensä se ns. vastaava, paitsi mies tekee usein aamu- ja iltapalan ja eilen se teki päivällisenkin.
En leivo, en pakasta, en sienestä, lapset söivät vauvana purkkiruokaa, jne jne...
En leivo, en pakasta, en sienestä, lapset söivät vauvana purkkiruokaa, jne jne...
mutta minusta on mukavaa ja taloudellista sekä leipoa että säilöä.
T. suurperheellinen
maailman paras äiti- tittelin... se viuhtoo aina joku essu päällä, pakastaa kamalasti marjoja, leipoo ja leipoo ja leipoo, syö vaan oman omenapuun omenia ettei ole mitään lisäaineita, käyvät mansikatkin jostain tilalta itse poimimassa... Rasittavaa.
maailman paras äiti- tittelin... se viuhtoo aina joku essu päällä, pakastaa kamalasti marjoja, leipoo ja leipoo ja leipoo, syö vaan oman omenapuun omenia ettei ole mitään lisäaineita, käyvät mansikatkin jostain tilalta itse poimimassa... Rasittavaa.
Minusta tuo on ihailtavaa. Olisinpa joskus itsekin yhtä innokas.
saada kulumaan :p Käy varmaan aika pitkäksi jos ei ole mitään tekemistä.
naurettavaa. Joku raja nyt kuitenkin...
ja pullat otan pakasteesta, nekin on joku valmiiksi leiponut, mä vaan lämmitän uunissa. Marjat kerään omista puskista mitä nyt jaksan, loput jätän linnuille ja on niitä kaverit/sukulaisetkin saaneet kerätä.
mustikoita 2 litraa suoraan siivottuina rasiaan. Vatussa meni aikaa 3 eri kertaa aina n 2h kerralla, siinä mukana siis matkat. Sienestäminen oli hauskaa, parhaan kantarellipaikan löysin 200 m päästä siskoni kotoa, kun siellä olin vierailulla. Eli ei marjojen keruuseen ja pakastamiseen tai hillojen keittoon mennyt juuri aikaa:-). 5 päivän lomalla jäi aikaa myös lapsen kanssa pelailuuun ( mölkky, sulkis, korttipelit), uimiseen, retkeilyn sivussa poimin sieniä ja lisäksi puuhasteltiin kaikkea, puutöitä yms askartelua.
Olen hyvä äiti, enkä leivo - tykkään kovasti ruuanlaitosta mutta en jostain syystä ole ikinä tykästynyt leipomiseen.
Marjojakaan en pakasta vaan sen puolen hoitaa meidän miesväki.
on pakastanut 20 litraa itsekerättyä mustikkaa, 10 litraa vadelmia, 5 kiloa mansikkaa.
Ja kah, leivoin juuri kakun! Ja leivon muutenkin usein.
MUTTA, muuten olen kyllä kaikkea muuta kun hyvä äiti, käyn jopa pari kertaa kk:ssa baarissa, meikkaan ja jopa poltan tupakkaa, hyi hyi, ihan hirvee mutsi, suorastaan WT-kamaa :D
Hyvä äiti käyttää senkin ajan lapsen kanssa leikkimiseen ; )
ja joku 6 litraa mustikaa, itsepoimittuja. Hiukan sieniä ja lisäksi hilloa ja mehua. Hyvä äiti.