Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksosraskauden seuranta

14.08.2009 |

Missä vaiheessa teillä on aloitettu tiiviimpi seuranta neuvolassa tai äitiyspolilla? Itse sain tietää kaksosraskaudesta rv 7+1 kun kävin yksityisellä ultrassa. Tämä ultraava lääkäri sanoi laittavansa heti lähetteen äitiyspolille kun tuota ikääkin jo on (täytin just 40) ja jotta saisi äitiyspolin paremmilla laitteilla katsottua tarkemmin. Yllätys olikin suuri kun äitiyspolilta tuli kutsu vasta np-ultraan eikä ennemmin. Äitiysneuvolaankaan en pääse vielä reiluun viikkoon kun terkkari on kesälomalla ja nyt onkin tosi masentavaa kun pää on täynnä kysymyksiä eikä mihinkään pääse kyselemään niitä. Täältä netistä täytyy yrittää kaivella tietoa. Eihän tämä raskaanaoleminen mulle mitään uutta ole kolmen lapsen äitinä mutta kaksosraskaus on ensimmäinen.

Hepskukkuu rv 8+1

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko kirjoittaa sulle jonkunlainen vastaus kun itselläni jotensakkin vastaava tilanne päällä.Eli ole kolmen lapsen äiti kanssa lapset on 10,4 ja kolme . Ja mulla on ollut käytössä hormoonikierukka joka on vissiinkin poistunut matkan varrella ,koska kun kävin gynen tarkastuksessa niin onnellisesti hoitaja sieltä ilmoitti minulle ,että olen raskaana ja että täällähän on kaksi. Joten shokissa sitten kotiin ja miehelle kertomaan tässä vaihees jo raskausviikkoja 8+5 ja 8+6.

No,meillä kun ei sydäntä kuitenkaan ei ole aborttia edes harkita joten päätimme pitää lapset ,tuli mitä tuli.Nyt kävin kuun viimenen päivä sit niskaturvoitus utrassa( 12+5) tays:ssa ja kaikki oli hyvin.Paitsi että lapsilla voi olla yhteisiä verisuonia ja täytyy tilannetta tarkkailla ,ettei toinen sikiöistä sit rupea turpoomaan ja kaikki verta itse käyttämään joten toisesta sitten tulis aneeminen.

Silti ajan sinne sain vasta kuitenkin viikolle 16:kun vielä tässä muka olis aikaa mahaa tarkkailla itse..Muutenkin olen huomannut että väsyttää ihan eri lailla kun edellisten raskausaikana..

Mielelläni kuulisin sinun kokemuksista lisää

Vierailija
2/4 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Itselläni kaksosraskaudessa oli molemmilla tytöillä kaikki "omaa". Kaksosraskaus todettiin noin rv 8. Ja kävi äitipolilla rv 17,23 (oli samalla rakenneultra), 30,34 ja 37 ja sit tietysti viikolla 39, kun käynnistettiin.Ja normaali neuvolassa kävin ihan kuin aiemminkin raskauksien aikana eli alussa kerran kuussa loppuajasta joka toinen viikko. joten ei siellä äitipolilla tarvinnu kovin tiheetä kulkee... tietysti itsellä kun ei ollu mitään poikkeavaa raskausaikana ja tosiaankin tytöillä kaikki omaa.

itsellä on aikaisemmin 3 lasta.

t. Telle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eka käynti Naistenklinikalla (mut siirrettiin Lohjan seurannasta Naistenklinikalle seurantaan) oli jotain rv13 ja siitä lähtien olen käynyt 2viikon välein. Nyt viikkoja 19+1 ja seur. käynti vasta 3viikon päästä.

Syy tiheämpään seurantaan koska vauvoilla yhteinen suonikalvo. Ja ne seuraa sitä lapsiveden määrää että onko molemmilla riittävästi vettä jne.

Ja siitä että odotan kaksosia, sain tietää joskus rv11+jotain.

Vierailija
4/4 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain tietää kaksosista np ultrassa rv noin 12 ja sen jälkeen kävin kuukauden välein ultrattavana ja kuukauden välein neuvolassa. Eli kahden viikon välein neuvola tai ultra. Itselläni oli epäidenttiset kaksoset ja kaikki kunnossa aina rv 32 asti jolloin kohdunsuu oli auennut 1,5cm jouduin vuodelepoon 34 viikkoon asti.sen jälkeen tarkkailtiin tietysti sairaalassa sydänääniä joka päivä ja kerran viikossa ultralla aina synnytykseen asti Terveet kaksoset (tyttö ja poika) syntyi 36+1 suunnitellulla sektiolla. Minulla on ennestään kaksi lasta (tyttö 8v ja poika 5v)

Julianna ja tuplat 6kk

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän