Suoravelotuksesta ja rahojen tulemisesta, jos joku pian vastaisi :-)
Eli kun rahat pitäisi tulla suoravelotuksena tilille, niin näkyykö, tai pitäisikö näkyä heti aamusta vai vasta kun pankit aukeavat?
Kiitos vastauksesta!!
Kommentit (10)
saattaa olla että on vasta maanantaina tilillä
Jos tulee toisesta pankista niin rahojen tuleminen voi kestää parikin pankkipäivää.
Kyse on elarista ja ex:älle tulee siis palkka tänään ja on laittanut elarin minulle suoravelotuksena, mutta ei vaan näy.
tänään, rahojen näkyminen sun tilillä voi kestää pari päivää.
Mutta voi näkyä hieman myöhemmin tänään myös sinun tililläsi. Esim. Nordeassa omalta tililtä toisen tilille menee seuraavaan päivään, mutta nykyään onneksi nettipankissa voi tehdä siirron omalta tililtä toiselle omalle (joka sekin kesti päivän joskus aiemmin). Osuuspankki siirtää rahat vastaanottajan tilille heti, mutta toiseen pankkiryhmään heilläkin menee seuraavaan päivään ennen kuin näkyy. Paitsi tietenkin Nordeaan menee parikin päivää:)
Miten sulla on aiemmin nuo näkynyt, vai onko tää eka suoritus?
Ollaan usein tehty siskon kanssa niin että soittaa kaupasta eikä ole tarpeeksi rahaa ja minä siirrän hänen tililleen ja heti saa ostettua electronilla.
Mutta Sampo-pankkia kohtaan olen vähän skeptinen että toimiiko siellä kaikki yhtä hyvin.... en laske sitä pankiksi lainkaan...
on niitä pankki ajoja pitkin päivää esim. ainakin 7.00, 12.00 ja klo 15.00. Ottavat tililtä laskuja sattuman varaisessa järjestyksessä. Odottele tämä päivä rauhassa...
ja kyllä saman pankin sisällä maksut liikkuvat jopa viikonloppuisin. Maksoin huutis ostoksen sunnuntaina puolen päivän aikaan ja muutaman tunnin päästä tuli tekstari myyjältä että rahat tulivat jo tilille.
ei liity mitenkään pankkeihin kun tietokoneet sen rahan siirtää sen jälkeen kun se on maksuun laitettu.