Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eskarilainen ja perhepäivähoito. Miten kulkeminen?

Vierailija
13.08.2009 |

Sain yllättäin työpaikan (tarkoitus oli olla marraskuulle asti kotona, mutta tuli niin hyvä tarjous etten halua kieltäytyä). Työt alkaa jo 3vkon päästä.

Soitin samantien päivähoitotoimistoon ja meille sanottiin, että päiväkodit on täynnä, mutta tässä lähellä olisi paikka lapsillemme (eskarilainen, 4-vuotias ja 1v7kk ikäinen) perhepäivähoitajalla. Hoitajalla on oma 5-v tyttö ja lisäksi hoidossa 5-v poika.

Lastemme hoitoajat olisivat 8.00-16.15. Eskarilaisen esikoilu klo 9-13. Hoitajan luota eskariin on matkaa 1,2km.

Meillä olis periaatteessa mahdollista muuttaa töitä niin, että jompi kumpi menis vasta 9.15 töihin ja tekis illasta pidempään ja vois silloin viedä eskarilaisen. Päivähoitotoimistosta sanottiin, että pphoitajalla on velvollisuus HAKEA muttei viedä eskarilaista.

Toisaalta tuntuu aika rankalta hoitajaa ajatellen, että hän joka päivä kävis koko "lauman" kans kävellen hakemassa sen meidän pojan hoiviinsa eskarista. Säällä kuin säällä. Autoa ei saa käyttää, koska tuon 5-v hoitolaisen äiti ei ole antanut lupaa.

Onko muilla ollut tällaista tilannetta ja miten se on hoidettu??

Miehen työpaikka on 13km:n päässä ja minun vielä kauempana eli ei oikein voida käydä kesken päivän kuskaamassa eskarilasta..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi kilometri.

Vierailija
2/8 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vois viedä sinne eskariin aikaisemmin? Jos siis eskari toimii päiväkodissa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodissa. Kotoa eskariin on matkaa 1,4km.

ap

Vierailija
4/8 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoonkin pph:n velvollisuus hakea eskarilainen pois esikoulusta klo 13 aikaan, niin sehän sotkee koko muun poppoon aikataulan täysin. Pienemmät ovat nukkumassa ja isommatkin ainakin lepäämässä Eikä klo 13 ole vielä edes mikään ulkoiluaika.

Sori, ei ole vastausta minulla tuohon ongelmaan. Kuulostaa hankalalta.

Vierailija
5/8 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska pph ei saa kuljettaa lapsia autolla ja joutuu raahaamaan PIENIÄ lapsia kävellen EDESTAKAISIN. Ehdottaisin, että anotte kunnaltanne taksikuljetusta tämän poikkeustilanteen varjolla.

Minä itse olen pph. Kun oma lapseni oli eskarissa, hänellä oli matkaa vähemmän kuin taksikyydin raja oli. Laitoin kuitenkin kyytianomuksen menemään ja selitin siihen, että koska olen pph, en voi kuljettaa lasta. Taksikyyti saatiin sillä yhdellä paperilla eikä lisäselvityksiä kyselty. Matka oli kuitenkin ihan reilusti alle sen rajan.

Vierailija
6/8 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne mahtumaan, mutta ei voi kunyhden äiti ei anna lupaa..

hmm. suostuuko se pph itse ottamaan tuollasen "ongelman" ratkottavakseen, vai eikö hänellä ole sanomista asiaan? oletko kysynyt miten hän hoitaisi sitten nukkumiset yms. -onnistuisiko edes käytännössä?

entäs oisko mahdollista päästä jonnekin iltapäiväeskariin? onko semmoisia olemassa, oisko parempi aikataulu?

ootko kysynyt yksityisistä päiväkodeista paikkoja?

Vierailija
7/8 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuommoista että pph hakee niin ei siinä sitten mitään. hakekoot sitten eskarilaisen lasten kanssa säässä kun säässä.

veikkaampa että muut perheenäidit ja -isät valittavat kun omat pieniltä jää lepohetket väliin!

Vierailija
8/8 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli aamusta pph:lla ja iltapäivällä päiväkodilla. Siksi minä pph:na vien eskarilaiset (jos siis sattuu ryhmässä olemaan) ja päiväkodilta täti saattelee sitten meille. Toimii =)