Kertokaa, missä on niitä töitä joihin vain mennään??
Täällä aina huudetaan rahahuoliin ratkaisuksi "mene töihin, mene töihin"; mihin töihin noin vain mennään? Nykyisin alkaa olla aika kova kilpailu työpaikoista ja lyön vaikka vetoa, että aika moni menisi töihin jos niitä töitä onnistuisi saamaan.
Kommentit (52)
Alalla poljetaan pahasti työehtosopimuksia ja lisäksi palkalla ei elä.
mutta eipä vaan oikein hakemuksia tule.
Ihmettelen kun puhutaan että ei ole töitä, missä ne työntekijät on.
mutta eipä vaan oikein hakemuksia tule.
ja mitä käsittää myyjän työt? Työaika ja palkka??
Puhelinmyyntiin en mene enää ikinä, koettu on jo.
Minä myös haluan nähdä sen työn minne vaan mennään!!
Milläs sitten elää kun se yritys ei heti ala tuottaa?
Lähipiirissä kaksi nuorehkoa (23 ja 25) naista, joilla molemmilla täysin ei-työllistävälle alalle ammattikoulutus. Ovat siistejä ja terveitä, ihan normaaleja ihmisiä, vaikkeivat ydinfyysikoita. Kyllä on tuskaa ollut saada töitä kummallakin. Ei kelpaa markettiin kassalle, ei kelpaa pakkaustehtaaseen, ei kelpaa vaatekauppaan jne. Ja kumpikin on hoikkia ja muodikkaita, joten esimerkiksi nuorisovaatekaupat menisi hyvin. Jokaiseen hommaan on hakijoita 100-200 ja toinen pääsi vasta osa-aikaiseksi R-kioskille, kun kävi työvoimakoulutuksena myynnin ammattitutkinnon. Siltikään ei tosiaan auennut ovet edes Prisman kassalle.
Milläs sitten elää kun se yritys ei heti ala tuottaa?
vielä oikeen käsityöläisfirma ni varmaan menee hyvin.
Ei jestas sentään, millähän sitä ekan vuoden eläisi jos firman perustaisi...
minä etsin myyjiä mutta eipä vaan oikein hakemuksia tule.
Minkähän alan yrityksen tällainen perustoimistotyöntekijä-paperinpyörittäjä vois perustaa? Kun niillä yrityksen tuloilla pitäisi kaikkien kulujen jälkeen myös elää.
kysymykseen missä on työpaikat joihin vain mennään. Yllättävää, eikö?!
itse viimeksi hakenut siivoojaksi ja Mäkkärin kassalle? Ei noihinkaan pääse, kokeiltu on. (ei ap)
soitin firmaan (sallitaanko täällä nimeltä mainitseminen), kävin "haastattelussa" eli näkivät että oon ihminen ja sain alottaa ylihuomenna työt. kyllä joskus voi vaan mennä siivoojaksi. täytyy osua sopivaan saumaan.
niin siis tämä tapahtui kesäkuun alussa, eli kuluvan laman aikana
Opintoihini kuuluu mm. julkisoikeutta ja valtio-oppia. Minkä alan yritys minun kannattaisi perustaa?
Perusta yritys!
tässä ole väitettykään, että KUKAAN ei saisi MITÄÄN töitä. On vain paljon vaikeampi saada töitä nykyään kuin ennen, ja vähemmän ihmisiä saa niitä töitä. Tämän vuoksi on idioottimaista sanoa, että mene töihin, koska niihin ei noin vain mennä!!
Ja osa työhön otetuista lempataan pellolle kylmästi parin kk jälkeen.
eikö shoitajalle muka löydy alan töitä!!!!!!
on jatkuvasti tarjolla.