Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka vanhaksi käytit ITSE toppahaalaria?

Vierailija
25.12.2008 |

Kun nykyään ei enää kouluikäiselle meinaa haalari kelvata.

Itse käytin haalaria koulussa ala-asteen loppuun eli 12-vuotiaaksi saakka kuten monet luokkatoveritkin. Välillä oli tosin takki ja housutkin käytössä.

Olen vm. 79 ja pk-seudulta kotoisin.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen äiti uskoi, että iso tyttö osaa peuhata lumessa niin, ettei ole selkää myöten märkä.

Tästä asiasta ei käyty keskusteluita, siis ei se mikään mun tahto ollut. Koulussa aniharvoilla oli haalarit, taisi olla vain ihan pari tyttöä.

vm. -73

Vierailija
2/54 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ala-asteen lopuille vedin haalarissa, myös vm 79

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos en nyt ihan väärin muista, niin ehkä jo 5v oli housut ja takki. Mutta ei kai se mistään "ei kehtaa haalaria pukea" -jutusta ollut kiinni. Kaksiosainen nyt oli vain sattunut löytymään.

olen -77 ja pienestä maalaiskunnasta

Vierailija
4/54 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja valokuvistakin päätelleen aina 2 osainen. Ilmeisesti meni pidempään, ei tarvinnut ostaa joka vuosi haalaria, pelkät housut tai takki riitti. Housut oli sellaset lappuhaalarimaiset, mutta vetoketju edessä.

Terv vm. -72

Vierailija
5/54 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja osasihan sitä peuhata niin, ettei lunta mennyt selkään, mutta kivaa se oli, kun ei tarvinnut varoa, vaan sai ryömiä lumessa ihan niin kuin huvitti. Ja tosiaan muodissa oli tuolloin, ja muistan vieläkin, kun minulla oli ihan hirmu hieno haalari, jossa oli mm. neonpunaista ja neonvihreää.

Vierailija
6/54 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 7 on myös vuosimallia -77. Näyttää olevan meidän ikäistemme yhteinen kokemus nuo haalarit.

Vierailija
7/54 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen myös vm. -77. Lähes kaikilla luokkatovereillanikin oli tuolloin haalarit.

Vierailija
8/54 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli haalari viimeiseksi viidennellä luokalla. Vaikka muistakseni 2. ja 4. luokalla kaksiosainen puku. Ekalla ja kolmannella myös haalari.

Vm -81 (kovin monilla ei silloin tainnut olla ala-asteella haalareita, mutta mä esim muistan että mä itse sen halusin silloin viidennellä...)

Vierailija
9/54 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itselläni on ollut ehkä vain pari ekaa elinvuottani

vm-76 ja Hki

Vierailija
10/54 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa käytin kolmanteen luokkaan, sillon kyllä mutukin käyttivät. Olen vm. 78. Oli ihan yleistä ala-asteella vielä kutosluokallakin tohon aikaan toppahaalarit, oiken räikeän väriset:) Mutta tosiaan , ulkoillessa lasten kanssa käytän mieluiten vieläkin kunnon haalaria, mäenlaskussa jne. Jos ei muita kaupasta löydy, niin sitte pilkkihaalari. Helppo ja varmasti lämmin ulkotouhuissa:)

Vierailija
11/54 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyttemmin viimeiset 22 v. käytössä. Maailman paras asu lumileikkeihin lasten kanssa ja koiratreeneihin. Ja vuosimalli on 69.

Vierailija
12/54 |
26.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haalaria päälläni pitänyt, ei kai niitä pahemmin ollut vielä 60-luvun lopulla...

Meillä lapset lopettivat haalareiden käytön n. 8-vuotiaina. Joskin nyt 10-v. voisi varmaan vieläkin laittaa haalarin pulkkamäkeen lähtiessään...

Vierailija
13/54 |
26.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen sain toppatakin ja housut käytännön syistäkin, että oli helpompi yhdistää takkia muihin vaatteisiin, ei ollut vara ostaa kaksia takkeja... ?

Sitten oli kyllä lasketteluhaalari myöhemmin, 12-13-vuotiaana kun ne olivat muotia.

Vierailija
14/54 |
26.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siis vm 77 ja Itä-Suomesta.

Vierailija
15/54 |
26.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytettiin myös ala-asteen loppuun saakka, ja vm-78 olen. Myös äidilläni oli haalari lasketellassa : )

Vierailija
16/54 |
26.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ainakin sinne 3-4 luokkaan asti oli kyllä haalari käytössä (on kuvia todisteena) ja sen lisäksi toppatakki.. muistan kun sain sellasen kalliin ihanan karvakauluksellisen takin sillon, että oli magee! =D

ja haalari oli muodin mukaan neonkeltanen!! =DD

olin ainoa lapsi, joten äidillä oli varaa ostella joskus aina muodin mukaisia vaatteita... heh!

ja muuten, haalarin käyttö oli muotia todellakin! äidilläkin oli sellanen vyöllinen toppahaalari sillon, se oli hieno! =D

vm. 79

Vierailija
17/54 |
26.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalari oli valkoinen, siinä oli vyo ja vähän neonpinkkejä ja mustia kuvioita yläosassa, vuosi taisi olla -90.

Vierailija
18/54 |
26.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haalari oli kans vielä viidennellä tai jotain siis normi talvivaatteiden lisäksi.

Vierailija
19/54 |
26.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 3v asti.

Muistan yhden ainoan tytön käyttäneen joskus haalaria koulussa meidän luokalta, mutta ei joka päivä.

Toppahousut ja talvisaappaat oli sisälläkin koko koulupäivän päällä. Eikä niissä toppahousuissa ollut edes henkseleitä.

Olen vm. 74 ja pk-seudulta kotoisin

Vierailija
20/54 |
26.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen v-74 ja minulla oli aina 2-osainen puku. Samoin kuin muilla meidän luokkalaisilla.

Pikkusiskoni on v-78 ja hänellä oli haalari, kuten muillakin hänen luokkalaisillaan. Se oli lasketteluhaalari.

Minun vuonani syntyneet laskettelivat laskettelutakilla ja housuilla.

Asuttiin Vantaalla.