Hitsi mä oon järkyttynyt;=D
Kommentit (26)
runko vaan on ananaksen muotoinen. Joku palmuhan tuo on. Ei rahapuussakaan kasva rahaa.
että ananakset kasvaa jossain palmuissa kun on noita ananaksen näköisiä palmuja olemassa
Mutta tiedän myös tämän: ananaskasvi on epifyytti eli kasvi, joka kasvaa toisten kasvien päällä - vaikka puussa siis.
runko vaan on ananaksen muotoinen. Joku palmuhan tuo on.
Ei rahapuussakaan kasva rahaa.
Mistä ne ananakset sitten kasvaa, jos ei ananaksesta? Mistä tulee ananaksen siemeniä?
Ananaksen voi kasvattaa itsekin juurettamalla ananaksen kruunuosan. Kokeilin kerran, mutta ei onnistunut. Tiedän kuitenkin, että jotkut ovat siinä onnistuneet.
Ks. esim.
http://www.student.oulu.fi/~hehieta/kasvit/ananas/
mä voin päteä jossain! Mä nimittäin tiesin,et ananakset kasvavat maassa. En muuten,mutta muistan lukeneeni yhestä akkarista semmosen seikkailun :)
Mäkin olen pari kertaa yrittänyt kasvattaa ananasra ruukussa,mutta molemmat kerrat ne on vaan homehtuneet purkkiin.
(eikös ne siinä yhessä Selviytyjät jaksossa löytäneet ananaksia just maasta sieltä pusikosta? mulla on ihan tämmönen mielikuva...)
runko vaan on ananaksen muotoinen. Joku palmuhan tuo on.
Ei rahapuussakaan kasva rahaa.