Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hitsi mä oon järkyttynyt;=D

Vierailija
12.08.2009 |

Ananas ei kasvakaan puussa, vaan pellolla!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

runko vaan on ananaksen muotoinen. Joku palmuhan tuo on.



Ei rahapuussakaan kasva rahaa.



Vierailija
22/26 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

runko vaan on ananaksen muotoinen. Joku palmuhan tuo on. Ei rahapuussakaan kasva rahaa.

että ananakset kasvaa jossain palmuissa kun on noita ananaksen näköisiä palmuja olemassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tiedän myös tämän: ananaskasvi on epifyytti eli kasvi, joka kasvaa toisten kasvien päällä - vaikka puussa siis.



Vierailija
24/26 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

runko vaan on ananaksen muotoinen. Joku palmuhan tuo on.

Ei rahapuussakaan kasva rahaa.

Mistä ne ananakset sitten kasvaa, jos ei ananaksesta? Mistä tulee ananaksen siemeniä?

Vierailija
25/26 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ananaksen voi kasvattaa itsekin juurettamalla ananaksen kruunuosan. Kokeilin kerran, mutta ei onnistunut. Tiedän kuitenkin, että jotkut ovat siinä onnistuneet.



Ks. esim.

http://www.student.oulu.fi/~hehieta/kasvit/ananas/

Vierailija
26/26 |
12.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä voin päteä jossain! Mä nimittäin tiesin,et ananakset kasvavat maassa. En muuten,mutta muistan lukeneeni yhestä akkarista semmosen seikkailun :)



Mäkin olen pari kertaa yrittänyt kasvattaa ananasra ruukussa,mutta molemmat kerrat ne on vaan homehtuneet purkkiin.



(eikös ne siinä yhessä Selviytyjät jaksossa löytäneet ananaksia just maasta sieltä pusikosta? mulla on ihan tämmönen mielikuva...)