Ehdottakaa harrastusta 14-vuotiaalle pojalle
Taustaa: Esikoisemme on kohta 14-vuotias poika, kasiluokan aloittaja.
Harrastushistoriaa on kuusi vuotta partiolaisena (meripartiossa), ja monta vuotta jääkiekkoa. Partioura on jo loppunut, ja nyt tuntuu innostus jääkiekkoon hiipuvan - itse jääkiekon pelaaminen on kivaa, mutta siihen liittyvä kilpailu ja menestymistavoitteet eivät poikaa innosta (eivätkä kyllä äitiäkään).
Ihanne olisi, jos jääkiekkoa oli mahdollista vain harrastaa - mutta sellaista vaihtoehtoa täällä ei ole.
Harrastuksissa äiti arvostaa sosiaalisuutta, ja liikuntaharrastus olisi tietysti paras.
Mutta: varmaan on paljon harrastuksia, joita emme osaa edes ehdottaa. Eli antakaa tulla kaikenlaiset ehdotukset vaikka postimerkkeilystä alkaen! Maailmassa on varmaan paljon sellaista, mitä partio-jääkiekkolinjalle jämähtänyt perhe ei osaa itse keksiä. Kiitos!
Kommentit (30)
jos asutte muualla kuin pk-seudulla, niin 4H-kerhotoiminta, esim. lemmikkisitteritoiminta...
Onhan niitä vaihtoehtoja.
Jos kaveri on 14 v ja lätkätaustaa, judo on erinomainen valinta. Lajia voi harrastaa monella tapaa harrastelusta kilpaurheiluun. Tässä lajissa jopa 15-vuotiaana aloittanut liikunnallinen kaveri on edennyt aina Euroopan mestariksi asti.
Judossa on niin monta tapaa olla hyvä.
niin minkä tahansa soittimen (koskettimet, saksofoni, trumpetti, kitara, rummut) tai laulun yksityistunnit voi oloittaa minkä ikäisenä tahansa ja kunhan hallitsee instrumenttinsa joten kuten, voi mennä mukaan bändi/orkesteri toimintaa.
World of Warcraft on hyvä, saa paljon sosiaalisia kontakteja ja ryhmähenkeä/yhteenkuuluvuutta.
Ratsastus, kiittää vielä joskus vanhempiaan kun on sen aloittanut.
Tulee naisia saamaan ihan varmasti.
Ja kyllä se on miehekäs laji, luin jostain että jopa Venäjän puolustusministeri harrastaa
Mä ehdotan vielä 18-vuotiaalle airsoftia. Meillä 12-vuotias pelifriikki joka saattaa kuitenkin softaamassa ryynätä metsässä 6-8 tuntia. Peleihin osallistuu joskus hyvin eri-ikäisiä poikia alakoululaisista lukiolaisiin.
Tulee vähän myöhässä, mutta tässä on pari todella sosiaalista ja ei niin kilpailuhenkistä harrastusta muille saman ongelman saaneille.
Jatkaa partiota toisessa lippukunnassa, muita lippukuntia löytyy nykyään hyvin paljon.
Ja airsoftaus, hyvin moni aloittaa 10-18 ikäsenä softauksen ja sitä pystyy pelaamaan minkä ikäiset vaan (tietenkin vain ne jotka kykenevät liikkumaan. Heheh) ideana on ampua toisia vihollisia kuula-aseella metsässä. Hyvin liikunnallinen ja sosiaalinen harrastus, rahaa voi käyttää sen verran mitä itse haluaa. Huono puoli on se että se ei ole välttämättä viikottainen harrastus nimittäin pelejä on vain silloin kun joku jaksaa mennä vetämään niitä (n.kerran viikossa ja yleensä viikonloppuisin). Mutta itse tykkään pelata airsoftia suosittelen.
Jos joku vielä tänne eksyy, käykää kurkkaamassa http://mitaharrastaa.fi/
Sieltä löytyi ainakin paljon lajivaihtoehtoja, mistä valita! :)
Astangajooga - fyysistä, parantaa keskittymiskykyä, rentouttaa stressaavina kouluvuosina ja tapaa tavoitteellisia ihmisiä.
käy kuvataidekoulua. Ryhmät iän mukaan, mukana sekä tyttöjä että poikia. Kivoja työpajoja, sarjakuvan piirtämisestä valokuvaukseen.