Puketumisesta jouluna: te, jotka pukeudutte parempiin vaatteisiin aattona, onko
teillä myös joulupäivänä ykköset päällä vai onko silloin yöpuku/verkkaripäivä? Siis olettaen, että olette kotosalla.
Kommentit (21)
Se on aina ollut se löhöpäivä verkkareissa. Myöskään ei mitään uusia ruokalajeja ilmesty joulupäivänä pöytään, vaan tähteitä syödään.
eli verkkareihin, oloasuihin ja myöhemmin piävällä toppahousuihin ja untuvatakkeihin. Jos tulee vieraita, kuten jouluaattona, silloin pukeudutaan paremmin. Mutta meillä pukeudutaan siis "perhejuhlavaatteisiin". Ei mihinkään iltapukuihin eikä edes tummaan pukuun, vaan tyyliin "mekko ja villatakki" tai "suorat housut ja neule"
kyllä, pukeudumme myös seuraavana päivänä juhlavasti. Kotona tosin kalsarilinjalla ;)
Juuri tunti sitten syötiin ruoka ja nuorimmainen tuli pöytään ilman paitaa, olin jo sanomassa, että käypäs laittamassa paita päälle, mutta olin sitten hiljaa, kun on kerran joulun aika... Normaali arkipäivänä pöytään ei tosiaan tulla ilman paitaa.
Normaalisti myös komentaisin pukeutumaan, nyt en viitsinyt. Olkoot kerran vuodessa pyjama yllään ympäri vuorokauden.
kyllä, pukeudumme myös seuraavana päivänä juhlavasti. Kotona tosin kalsarilinjalla ;)
Juuri tunti sitten syötiin ruoka ja nuorimmainen tuli pöytään ilman paitaa, olin jo sanomassa, että käypäs laittamassa paita päälle, mutta olin sitten hiljaa, kun on kerran joulun aika... Normaali arkipäivänä pöytään ei tosiaan tulla ilman paitaa.
muuten olisin varmaan tavissiisteissä sisävaatteissa
paremmat päällä, joulupäivänä pyjamassa ellei vierailuita
Mies on melkoisen komea ilmestys, että voisi olla haaremikin mahdollinen.
kun perheessä on teinejä, täytyy vähän ajatella heitäkin, kyllä heitä hävettäisi jos kaverit tulevat käymään ja isä koikkelehtii kalsarisilleen tai jossain yöpuvuissa.
ei meillä yöpukupäiviä tunnetakaan, ihan kamala ajatuskin.
Nautiskellaan yhdessäolosta, saunotaan, syödään hyvin, katsotaan telkkaa, pelataan lautapelejä ja ulkoillaan.
=) Hyvää joulua sulle.
Mies on melkoisen komea ilmestys, että voisi olla haaremikin mahdollinen.
silloin siistimmät vaatteet päällä, sukulaisemme juhlivat meillä. Joulupäivä menee pyjamassa kotosalla, lahjoista ja yhdessäolosta nauttien. Naapurit soittivat kahville illan suussa, silloin piti heittää vaatteet niskaan...
Jos on lököpäivä, niin miehellä mustat reisitaskuhousut ja mulla pitkä mekko (pitkät hihat, leveä helma). Lapsella mitä sattuu hänen oman makunsa mukaan.
Tänään omalla porukalla ja verkkarilinja. Huomen taas vieraita, joten paremmat sitten taas.
Aamulla saa olla yökkärissä vähän pidempään, mutta kyllä meillä lapset on näteissä mekoissa (kun kerrankin on syytä pitää niitä) ja aikuisilla jotain siistiä (tyyliin farkut ja kauluspaita, ei mitään ykkösiä kuitenkaan).
Tapanina voisin jo hyväksyä verkkarit, mutta silloin me usein kyläillään tai ainakin ulkoillaan.
pöytään - yövaatteissa saa tulla vain aamupalalle. Klo 12 mennessä pitää lasten vaihtaa päivävaatteet.
Ulos laitettiin käytänölliset ulkoiluvaatteet. Sisällä viihdyn näissä paremmissa. Tytär leikkii joulumekossaan.