Muilla ongelmia Newsecin tai muiden isännöitsijöiden kanssa?
Entisen vuokraisäntämme asioita hoitava isännöitsijä Newsec laittoi laskun lattian vaihtamisesta muuttomme jälkeen. Olemme isännöitsijän kanssa eri mieltä siitä, kuuluuko minun maksaa vaihto vai ei. Vakuutusyhtiön mukaan kyseessä on normaalista kulumisesta aiheutunut vahinko, mitä ei korvata.
Onko mitään vuokralaista auttavaa tahoa), vastaavaa kuin kuluttaja-asiamies, johon voisin ottaa yhteyttä? Iso firma riistää nyt pientä vuokralaispoloa.
Ei ole kokemusta oikeudenkäynnistäkään, eikä oikein varaa palkata lakimiestä. Enkä tiedä uskallanko ottaa riskiä, että joutuisin maksamaan kaikki oikeudenkäyntikustannukset ym, kun kiistellään alle 700euron laskusta.
Kommentit (65)
Newsec vuokraa asuntojaan yksityisten lisäksi myös ulkomaisille työporukoille ja osa on välityksessä Forenomin kautta. Ei ihme, että (joissain) taloissa on meteliä.
Omalla kohdallani isännöinti (Realia) toimi hyvin, samoin huoltoyhtiö (Laatutakuu) hoiti hommansa. Asuin Newsecin asunnossa reilun vuoden ja muutin pois, kun löysin asunnon sopivammalla sijainnilla.
Kerran jouduin soittamaan Newsecin pääpaikalle ja puhelimeen vastasi kovin kiireinen nainen. Takuuvuokran perään piti kysellä myös, mutta sen hoidin sähköpostilla. Oli isännöitsijän mukaan ollut joku tietokatkos...
Asunnosta sen verran, että se oli aluksi tosi kylmä, mutta lämpeni kun huoltomies ilmasi patterit. Varustelutaso oli ihan hyvä, mutta keittiö ja muutkin kaapistot on valittu halvimman mukaan. Toisaalta ihan ymmärrettävää, kun asukkaat todennäköisesti vaihtuvat tiheämmin kuin omistusasunnoissa.
Kohta vuoden olen asunut Newseciltä vuokratussa asunnossa. Vikatilanteet on hoidettu kuntoon heti ilmoitusta seuraavana arkipäivänä, joten siltä osin olen hyvin tyytyväinen. Mutta asiakaspalvelu sähköpostitse on todella laiskaa, eivät viitsineet etsiä vastausta kysymyksiini koskien asunnon vaihtoa. Googlettamalla osoitteen löysin sitten itse kaipaamani tiedot.
Nämä on aina niin kokemuskohtaisia. Luin enimmäkseen pahaa newsecistä ja sen toiminnasta googlettamalla. Joukossa oli muutama positiivinen kommentti. Negatiivisten kommenttien takia, meinasin jättää tilaisuuteni käyttämättä ja olla ottamatta uutta kotia ko firmalta. Onneksi niin en tehnyt kuitenkaan. Menin googlettamaan kokemuksia muistakin vuokra-antajista, kuten avara ym. Ja kaikilla oli negatiivista että positiivista.
Mutta kuitenkin, minun kokemukseni newsecistä on ollut vain hyvä! Omalta osaltani kaikki on mennyt hyvin, ja toiminta ollut joustavaa. Välillä ajattelin että en varmasti saa "omilla ehdoilla" asuntoa, mutta sainkin kun sainkin!!! Esimerkiksi yksi pyyntöni oli että muuttaisin vasta 1,5 kk päästä ja asuntoa pidettiin tyhjillään takiani niin kauan, vaikka hakijoita oli paljon. Ja onnellinen olen uudessa ihanassa kodissani ja vuokrakin kohtuullinen.
S kirjoitti:
Nämä on aina niin kokemuskohtaisia. Luin enimmäkseen pahaa newsecistä ja sen toiminnasta googlettamalla. Joukossa oli muutama positiivinen kommentti. Negatiivisten kommenttien takia, meinasin jättää tilaisuuteni käyttämättä ja olla ottamatta uutta kotia ko firmalta. Onneksi niin en tehnyt kuitenkaan. Menin googlettamaan kokemuksia muistakin vuokra-antajista, kuten avara ym. Ja kaikilla oli negatiivista että positiivista.
Mutta kuitenkin, minun kokemukseni newsecistä on ollut vain hyvä! Omalta osaltani kaikki on mennyt hyvin, ja toiminta ollut joustavaa. Välillä ajattelin että en varmasti saa "omilla ehdoilla" asuntoa, mutta sainkin kun sainkin!!! Esimerkiksi yksi pyyntöni oli että muuttaisin vasta 1,5 kk päästä ja asuntoa pidettiin tyhjillään takiani niin kauan, vaikka hakijoita oli paljon. Ja onnellinen olen uudessa ihanassa kodissani ja vuokrakin kohtuullinen.
Ajattelin näin aiemmin,nyt muutan pois ja lopputarkastuksesta alkanut vääntö on valitettavasti osoittanut muuta. Olemattomat murut joita on löydetty kun ovat käännelleet jääkaapin tiivistettä ym.
-Tämä on nyt jo myöhäistä ap:lle, mutta ottakaa nyt kämpässä kuvat ennen muuttoa ja pois muuttamisen jälkeen. Ei ole sana sanaa vasten!
-Olkaa näytössä tarkkana ja pyytäkää kirjaamaan kämpässä olleet viat vaikka vuokrasopimuksen. Kerran multa on jäänyt kämppä saamatta varmaankin sen takia, että olin tarkkana kämpästä löytyvistä vioista...
- Jos maton vaihdon syyksi ilmoitetaan tummuminen, niin ette maksa. Mielestäni asukkaalle olisi pitänyt ensin antaa mahdollisuus siivoukseen. Lisäksi hyvän tavanmukaista olisi yhdessä todeta virhe. Tässähän oli vaan ylimalkaisesti ap:n kertoman mukaan isännöitsijä todennut, että matto vaihdetaan myös muualta. Eli ei käynyt ilmi, että ap:n kustannuksella.
-Tiedän tapauksen, jossa yksityisen omistaman kämpänvuokrauksen hoiti firma. Pois muuttaessa vuokratakuusta piti vääntää, lopulta ottivat yhteyttä vuokranantajaan (olivat siis aiemmin hoitaneet kämpän korjauksia yms. hänen kanssaan). Vuokran antaja ei siis tiennyt mitään vuokratakuusta perimisen syystä, eikä kuulemma ollut nähnyt sitä tarpeelliseksi käydessään kämpässä. Välitysfirma olisi halunnut vähän ylimääräistä palkkiota...
ai kauhee. Just laitoin hakemuksen heijän vuokra-asuntoon.. Onks täällä jollain kokemuksia Newsecin turkulaisilta asiakkailta? Haluan niin pois nykyisestä asunnosta, mutta en ehkä sitten kuitenkaan newsecin asuntoa vaikka hyvältä vaikuttikin :(
Olen täysin samaa mieltä kaikista negatiivisista kommenteista ko yritystä kohtaan. Asiakaspalvelusta ei mielestä heidän kohdalla voida edes puhua, niin uskomatonta se on. Samoin isännöinti niin ala-arvoista että alemmas ei voi päästä.
Olen itse asunut todella kauan samassa asunnossa ja suunta on ollut koko ajan huonompaan. Kauhulla odotan pois muuttoa, mikähän sota mahtaakaan tulla silloin vastaan. Sen olen päättänyt että sellaista asuntoa en hanki jota Newsec isännöi.
Newsecillä on Hgin Malminkartanossa vuokrauksessa uusia taloja,joihin on tehty useita kellarimurtoja.Isännöitsijä on kyennyt vain vaihtamaan ovikoodit.Eräässä huoneistossa asuu Newsecin valitsemat narkit,joiden 24/7 asiakkailla on toki ovikoodit käytössä.Ovikoodilla sisään, raudalla varaston ovi auki ja taas mennään.Irtaimistohäkit tietysti ovat laudasta.Poliisi on voimaton.Valvontakameroita ei suostuta asentamaan.Politiikka se,että kunnolliset asukkaat saavat mennä,roskasakki jää.
Kusettivat takuuvuokran takaisinmaksun kanssa minuakin.
Olen aika järkyttynyt, koska en ole koskaan aiemmin saanut samankaltaista kohtelua miltään taholta. Kuukauden odottelin takuuvuokraa kokonaisena takaisin, olinhan jättänyt asunnon moitteettomaan kuntoon. Vasta kun ryhdyin kyselemään rahojeni perään, ilmoittivat, että pidättivät osan takuuvuokrasta vedoten tekosyyhyn, jota en näin jälkikäteen pysty todistamaan vääräksi ja palauttivat loput.
Isännöitsijä kävi aika nopeasti irtisanomisilmoituksen tehtyäni tarkistamassa asunnon ja kirjoitteli pitkät tovit muistiinpanoja. Jos hän havaitsee sinulla olevan kotieläimen, niin varaudu maksamaan siivouskuluja. Tämä ei ollut oma ceissi, mutta jotta ymmärrät asian. Strategia lienee selvä: kun asukas on luovuttanut avaimet ei hän enää voi kiistää Newsecin mielipuolisia perusteita pidättää osa takuusummasta.
VAROKAA!
Vuosi sitten kesällä olin asuntojonossa Newseciltä, ja hommassa oli kaiken aikaa jotenkin outo meininki. En saanut kämppää kovin nopealla varoitusajalla, joten jouduin ottamaan hiukkasen kalliimmalla yhdeltä yksityiseltä pariskunnalta. Nyt kuulostaa siltä, että kävi ikään kuin tuuri, etten alkanut heidän kanssaan bisneksille. Ottaneet selvästin tavakseen maksattaa vuokralaisillaan kaikki normaalit elämisen kulut ja kolhut. Bisneksenä varmastikin kannattavaa, koska takuuvuokrien panttaaminen on helppo tapa kiristää köyhää vuokralaista, ja pysyväthän asunnotkin pitkään paremmassa kunnossa, kun pienet pintaremontit teetetään asukkaitten lukuun. Isoa korporaatiota moni myös pelkää enemmän kuin yksittäistä mummovuokranantajaa. Välttäisin kyllä heiltä vuokraamista, jos se vaan on mahdollista, aina ei tietenkään ole valinnanvaraa.
Ps. Muovimatot asunnoissa nyt on muutenkin vähän että lähtisinkö oikeasti sellaiseen enää tänä päivänä...
Kuluttajaasiamihen tavarantarkastaja joka toteaa onko kuluma normaalia vaiko laiminlyönnistä aiheutuvaa. Jos on huonolaatuinen lattiamateriaali esim. Ei asukkaan vastuulla..
En suosittele. Asunnoissa rampataan huoltomiehen/jonkun muun toimesta vähän milloin milläkin tekosyyllä kuten jonkun asian vaihto, säätö, tarkastus jne.
Mulla alakerran naapurille olivat soittaneet että maksamatta on 750e vesilaskua, vaikkei edes ollut. Ennakko asunnossa 25e/hlö...huh..ja 5hlö asui. Oikeasti enemmän kuin omakotitalossa..1
No, sieltä uhkailtiin että jos ei rahat ole tilillä 15minuutin päästä(!) Niin vuokrasopimus sanotaan irti ja ulkona pitää olla 4n pvän päästä. Uhkasi laittaa "semmoset munalukot oveen ettei sinne enää mennä"!!
Tämän naisen isäkin yritti soittaa heille mutta sama sävy jatkui. Aivan käsittämätöntä.
Samana päivänä soitti klo 14 aikaan myös meille että on maksuja myöhässä ja klo 17 mennessä jos ei näy tilillä niin sanotaan sopimus irti..maksettiin ja vaadittiin erittely,mikä on ihan soopaa ja siansaksaa ei siitä ota kukaan selvää.
Naapuri muutti pois seuraavana viikonloppuna ja me muutetaan myös heti kun löytyy sopiva asunto.
En suosittele kyseistä firmaa!!!
Valitan asunnon kylmyydestä, siis sellaisesta joka hytisyttää kesäisinkin, ja saa välttämään suihkussa käyntiä ettei tarvitse märkänä kylmässä kodissa olla. Huoltomiehet eivät koskaan tule tarkistamaan lämpötilaa asunnostani, vaan aina jossain on käyty "tarkistamassa säädöt".
Kuulostaa valehtelulta. Asun uudessa Newsecin vuokraslummissa. Roskakatos on ollut niin saastainen, että samanlaisessa kunnossa ei ole missään muualla. Narkomaanit ovat olleet vuodesta 2014 niin suureksi haitaksi, että normaalit asukkaat kestävät vuoden, muuttavat muualle. Pihan siivottomuus, huonojen perheiden häiriintyneiden lapsien karjuminen, pihalla tupakointi, ilkeät naapurit, rikolliset asukkaat, huumekauppa osoitteessa, varkaudet ja automurrot olivat suoraa seurausta Järvenpään kaupunginhallituksen osaamattomuudesta ja vuokraajan heikosta ammattitaidosta, ahneudesta. Kertostalosta revittiin mm. ulkokomponentteja ja valoja heti sen ollessa vasta valmistunut. RTK-huolto kuulema hoitaa suosikkiensa asunnot, omistusasunnot mutta yleinen toimintakulttuuri on ollut todella huono.
Äänieristys asunnossani on heikko. Kuulen jopa kaappien ovien läiskimiset. Jos yläkerrassani olisi bileet ei huoneistoa voisi käyttää lainkaan. Alipaineistus on suunniteltu väärin, opioidisavut kulkeutuvat talon rakenteissa ja parvekkeilta suoraan vuoteeseen. Narkkarit repivät käytävien kattopaneloinnitkin rikki kätkiessään huumeet niihin, huumepoliisien pelossa. Asunnot on ehkä suunniteltu terveille asukkaille,
normaalia kulumista ja likaantumista, oli se vaikka jo edellisen ajoilta. uunit olis edellisen kannattanut puhdistaa mikäli niitä käyttää (kun käyttää). Samoin kolhaisut joita ei voi laittaa seuraavan piikkiin. selvää pässin lihaa.
Tietenkin voi yrittää selittää että tehdään "varoiksi" aina iso remontti ennen seuraavaa rahastettavaa. ja kaikkinlisähintoineen "laadukkaalta" konsulttiyritykseltä.
kkv nyt ainakin, ja tarvittaessa muuallekin. Ei kannata sellaisen antaa fuulata ja levittää. Varsinkin ku on nyt tullut muidenkin osalta kartellijuttuja. Ne tuleva kuitenkin käyttäjän maksuiksi.
sanoisiko että huonolla johtamisella?
tuohon toimeksiantojen listaan sisältyy muitakin eläsjoitusyhtiötä; huono ulkoistus on kivireki yrityksen brändille, eikä vain alihankkijana. Kun ulkoistuksen tilaaja ryvettyy, korvauksia kyllä vaaditaan, mediassa se virheiden ja "governancen" paikkaaminen se vasta kallista sellaiselle firmoille vasta onkin.
mutta se ei auta kuluttajaa kunnes kuluttaja hankkii ne korvaukset; vaikka sitten joukkokanteen tapaan.
tyypillinen mätä hedelmä.
Hyvinkäälle rakennettu uusi lähiö, joka on kovaa vauhtia slummiutumassa. Ei mulla muuta.
Newsec hoitaa.
Juuri muutettiin pois, pian sen jälkeen meilasivat pari valokuvaa jossa näkyi maaliroiskeita ja niiden perusteella yrittivät vähentää siivouskuluja takuuvuokrasta. Emme olleet maalanneet asunnossa, siellä alkoi remontti heti kun olimme muuttaneet pois, joten maaliroiskeet olivat remontoijilta peräisin. Siivouskulujen vähennys unohdettiin, tosin siihen meni useita puheluita. Olimme siivonneet asunnon hyvin tarkasti, mielestäni tuo oli törkeä k*setusyritys newswciltä, moni suostuu kun ei jaksa valittaa. Olimme kuulemma ensimmäiset, jotka tälle henkilölle olivat valittaneet vastaavasta.
Vuokralaisen ja vuokranantajayrityksen välisissä riitatapauksissa auttaa kuluttaja-asiamies!
Tämän ketjun viesteissä olleisiin ongelmiin olisi kaikkiin voinut saada apua kuluttaja-asiamieheltä. Eikä edes maksa mitään.