Sauvakävelystä
Onko täällä ketään sauvakävelyn aktiiviharrastajaa paikalla? Nyt kun juoksusta enemmänkun puhutaan. Kävin eilen 40 minsan sauvakävelylenkillä ja todellakin: pakarat kipeytyivät, hiki nousi pintaan, joten kai siitä jotain hyötyä on. Tekniikasta hiukan kyselisin. Otatteko korostetun pitkiä ja vetäviä askelia kun kävelette? Tuntui nimiitäin siltä, että sellaisille saa sauvat paremmin rytmiin mukaan. Jos sen sijaan köpöttelee normiasekelilla niin sauvat tuntuvat "tikuttava" liian vauhdilla mukana..
Kommentit (3)
mä harrastan tuota last season juttua :)
Käyn 5 krt viikossa reippaalla, noi 50min lenkillä. Hiki todellakin tulee!! Ja kunto nousee kohisten.
Mä otan jotenkin luonnostaan pitkiä askelia sauvojen kanssa, ja vauhtikin on aika nopeaan sauvojn kanssa. Ilman keppejä löntystelen huomattavasti hitammin ja lyhyempiä askelia.
Itse olen huomannut että käsivarret on kiinteytynyt ja reidet, takapuoli on pienentynyt ja vyörärö kaventunut. Kyllä se on tehokasta!! :)
Löytyi siis toinenkin vanhanaikainen :-) Hökkäilinkin tässä taannoin lenkkejä, mutta en huomannut pakaroiden kipeytymistä siinä lainkaan. Tuo eilinen lenkki (vetävinen askelineen) taisi siltä osin olla tehokkaampi.
on niin last season, ettei kukaan vaivaudu vastaamaan :-(