Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko viskin ystävä?

11.08.2009 |

Olen vasta hiljattain oppinut juomaan viskiä. Se onkin hyvää :)

Suosikkejani ovat tässä vaiheessa olleet Jack Daniels (tottakai ;)), Laphroaig ja Jameson.

Mitä muita voisit suositella?

Yllättävän harva nainen juo viskiä!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle ostin juuri synttärilahjaksi pullollisen viskiä. Grant's Family Reserve -nimistä :)

Vierailija
2/14 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Single maltteja tai sitten irkkuviskejä.

Ei yhtä enempää kerrallaan, tosin. On sen verran tujua närästykseen taipuvalle mahalleni. Mutta hyvää on...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kandee kokeilla calvadosia, esim. Chateau du Bruil eli tuttavallisemmin "perunanuija" löytyy vissiin joka Alkosta.

Viskeistä kumminkin sen verran, että jos jossain näkee tynnyrivahvuisia puteleja, niin kandee kokeilla semmoisia. Taitavat olla about 60% vahvuisia?

Meinaan viskien tähänastinen kuningas on ollut Scotch Malt Whiskey Societyn tynnyrivahvuinen versio Bowmoresta. Tarvitsi runsaammin vettä lantringiksi, mutta jotenkin siinä oli kaikki kohdallaan. Muita SMWS:n pullotuksia en ole valitettavasti päässyt kokeilemaan.

Vierailija
4/14 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin ottaa lasillisen kaksi.

Ihana anoppi on minulla, Reissattu on lapset mukana ja illalla yleensä haen anopille "yömyssyn"; tuplaviskin. Siinä kun lasten kanssa uinuilemme anoppi lukee jotain hyväää kirjaa tai lehteä ja siemaisee hyvää juomaansa, Aku Ankka on suosikki muun muassa. Lapsikin keroi kavereille kuinka kiva mummi on - lukee Akua...

Tulee mieleen hauska juttu laivalta, kun taas kerran lähdin illalla ostamaan anopin yömyssyä, tuplaviskiä anopin yöpöydälle niin huomasin hyttiin tullessa lasissa olevan jotain pieniä itikoita tms.

Sanoin anopille ettei juo koska vien sen takaisin itikoiden takia ja vaadin uuden seuraavana aamuna...

Aamulla olisin lähtenyt viskilasin kanssa liikkeelle ja huomasin lasin olevan tyhjän. Sanoin anopille kuinka minun piti mennä vaihtamaan niin hän kysyi että mitä siinä oli, ei hän vaan huomannut mitään...oli hyvin saanut juotua! Jälkiviisaana tulee mieleen että itikat ovat lennelleet jostain ilmastoinnista...

Anopppi ei kaljoitellut, jos jotain kaljan tapaista joi, oli se portteria, tummaa vahvaa olutta. Kyllä on saanut nauraa monet makeat naurut anopin kanssa, käy ihan parhaasta tyttökaverista, vaikka miehekkäästi pitääkin viskistä.

Chivas Regal on meidän suosikki.

Kerran taas ollesssamme risteilyllä ostimme kotiin vietäväksi viskipullot. Minä ostin lähinnä miehelleni... ja saimme aivan ihanat ja pehmeät nahkaiset vyölaukut kassalta Chivas Regalin ostajina.

Vierailija
5/14 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika laaja skaala sinulla ;) Suunnilleen kaikki viskityypit edustettuna tuossa kolmen listassa. Joku kanadalainen portviinitynnyrissä kypsytetty sekoiteviski vielä siihen...

Minä pidän savuisista mallasviskeistä, eli Länsi-Skotlannin ranniko panimot kolahtavat. Tuo Laphroaig on sieltä karuimmasta päästä, hivenen hienostuneempaa voisi olla Talisker tai Lavavulin. Ardbeg on hauskan erikoinen. Bunnabhain (en ikinä ole varma tuon oikeinkirjoituksesta ja lausuminen on jotain suurempaa salatiedettä) on hauska sekin, erityisesti niiden uusi viski oli herkullista, kun keväällä sitä Heathrowlla maistelin.

Vierailija
6/14 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Lagavulin.

Vierailija
7/14 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkeja on singled malt:it ja yleensäkin skottiviskit. Bourbonit jätän suosiolla amerikkalaisille on ne sellasta polttoöljyä hyviin viskeihin verrattuna. Ja kuivana tietenki, vesilasi ehkä vierellä. Paljoan en voi valitettavasti maistella koska saan viskistä monesti migreenin :-( Mutta joskus on pakko "herkutella" migreeninkin uhalla.

Jos asut Tampereella kannattaa ennä Teerenpeliin, siellä alakerrassa on loistava viskivalikoima ja asiantuntevat tarjoilijat.

Vierailija
8/14 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin tosin on the rocks tai straight vaan aina colasekoituksena. Jim Beam & cola on klassikko ja niin hyvää..

Skottiviskit ei meinaa upota eikä varsinkaan ne fiinit ja kalliit vuosikymmenten ikäiset mallasviskit.

Vierailija
9/14 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän Laphroaigissa nimenomaan siitä voimakkaasta savuisuudesta ja tietynlaisesta metsäisyydestä. Se on todellinen nautiskeluviski, jota otetaan vain yhden paukun verran ja juodaan hitaasti :)

Huomasin tosiaan itsekin, että tais vetää laajaksi skaalaksi noilla :D Taitanee jotenkin riippua siitä mitä sillä viskillä hakee ;)

Jack Daniels on känniviski ja nyt vasta on helppo ymmärtää miksi sitä pidetään rokkariviskinä ;)

Jameson on taas kiva jälkiruokaviski esim. kahvin kanssa.

Vierailija
10/14 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

firman bileissä aina pikkurilli pystyssä maisteli savuisia viskejään ja snobbaili viskitietämyksellään...

Aika laaja skaala sinulla ;) Suunnilleen kaikki viskityypit edustettuna tuossa kolmen listassa. Joku kanadalainen portviinitynnyrissä kypsytetty sekoiteviski vielä siihen...

Minä pidän savuisista mallasviskeistä, eli Länsi-Skotlannin ranniko panimot kolahtavat. Tuo Laphroaig on sieltä karuimmasta päästä, hivenen hienostuneempaa voisi olla Talisker tai Lavavulin. Ardbeg on hauskan erikoinen. Bunnabhain (en ikinä ole varma tuon oikeinkirjoituksesta ja lausuminen on jotain suurempaa salatiedettä) on hauska sekin, erityisesti niiden uusi viski oli herkullista, kun keväällä sitä Heathrowlla maistelin.

Vierailija
11/14 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy: Vedin aikoinaan isäni 50 v juhlissa jurrit vahingossa salakavalan boolin seurauksena ja loppuillan juomalistaani kuului mm. viskiä...

Vierailija
12/14 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skotlannissa opiskelleena ei voinut välttää :)

Itsekin olen savuisten ystävä.

Laphroaigh, Glenlivet, Macallan tulevat mieleen. Harvoin nykyisin juon, mutta parhaalta viski on maistunut Skotlannin pikkupanimoita kierrellessä :)

Vierailija
13/14 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy: Vedin aikoinaan isäni 50 v juhlissa jurrit vahingossa salakavalan boolin seurauksena ja loppuillan juomalistaani kuului mm. viskiä...

Vierailija
14/14 |
11.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään viskeistä. Meillä ei baarikaapissa muita oikeastaan olekaan kuin viskejä. Muutamia hyviä onkin jo mainittu :) Tässä muutama mun mielestä hyvä viski; 10-vuotias Ardbeg ja Highland Park. Jälkimmäinen on mieto, voisin kuvitella sen olevan enemmän naisten makuun. Highland Parkista mä en muista kuinka vanhaa se meillä on, veikkaisin 12 vuotiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi