adhd johtuu ÄIDIN VIINANJUONNISTA!
sen on nyt tutkijat todistaneet;
adhd ja muut ylivilkkaudet johtuu äidin käyttämästä alkoholista. sekä lääkkeistä.
miltäs nyt tuntuu,kun olette pilanneet lapsenne elämän,adhd-ym-lasten äidit?
Kommentit (39)
Parin tutun lapset on vähän diudiu. Molemmat äidit on ottaneet raskausaikana alkoholia, ihan ovat itse aiheuttaneet lapsilleen pahaa. Toinen lapsi aloitti vuoden myöhemmin koulun kuin normaalit ja vielä kertasi ekan, on vähän hidas. Toinen lapsi taas ylivilkas idiootti ja kaikenlisäksi ilkeä. On nyt neurologisissa tutkimuksissa, päiväkodissa käy pienryhmää.
uutisoitu vähän enemmän kuin "joku ohjelma" jos olisi faktaa. Varmasti on yksi mahdollinen syy, mutta ei koko totuus.Tai sitten mun lapsi on pioikkeus joka vahvistaa säännön. En juonut, en käyttänyt lääkkeitä, en edes vitamiineja, mutta adhd lapsi mulla on.
Mun tuli ihan paha mieli noitten lapsien puolesta.
Jos joku ei ole koulukypsä niin ei siihen viinaa tarvita!!!
Jos joku on ilkeä niin ei siihen viinaa tarvita!!!
Neurologiset tutkimukset ON HYVÄSTÄ lapselle jos niistä löytyy apu lapselle jolla tukea lasta!
Oletko itse pudonnut pienenä päällesi kun ei riitä ymmärrys?
Lapsen luonteeseen vaikuttaa ympäristö: myös sinä olet vaikuttava tekijä! :(
esim. hapenpuute synnytyksen aikana aiheuttaa ADHD:tä. JA monen muunkin asian on todennettu aiheuttavan.
Alkoholi on vain yksi syy.
On mautonta provota toisen sairauksilla. Osoittaa aloittajan omaa pienuutta syyllistää niitä jotka elämässään ikävyyksiä kohtaavat.
Lisäksi tuot kaikille esille, että sisältä olet pelkkää pa...aa. Toivottavasti olet edes kaunis katsella....
iät ja ajat on tiedetty että äidin raskaudenaikainen alkoholinkäyttö aiheuttaa neurologisia vaikeuksia, joista fas on vakavimpia ja monimuotoisimpia, mutta joihin voivat kuulua myös kapea-alaisemmat ongelmat kuten adhd ja asperger ja monet muut. Laaja-alaisemmat ja epämääräisemmät ongelmat ovat kuitenkin tavallisempia - harmilista sikäli, että äitien alkoholinkäyttö on tavallisimpia lasten ongelmien aiheuttajia, joten juuri näitä lapsiaon paljon ja laaja-alaisiin epämääräisiin ognelmiin on paljon vaikeampi osoittaa mitään kuntoutusta kuin esim adhd:n tai assin tai lukihäiriön kaltaisiin "täsmä"ongelmiin. (TÄllä en sano, etteikö esimerkiksi as vaikuttaisi aikamoneen asiaan, mutta kuntoutuksessa on suhteellisen helppo löytää ne muutamat mekanismit, jotka myös auttavat monissa näistä erilaisista asioista.)
ADHDta ja assia aiheuttavat kuitenkin monet muutkin syyt. Niinpä ylläolevasta ei seuraa, että KAIKKI adhd- tai as-tapaukset aiheutuisivat äidin raskaudenaikaisesta päihteidenkäytöstä. SUurin osa niistä johtuu nykytietämyksen mukaan genetiikasta, erityisesti muunnoksista kromosomi 11:stä. Tulokset perustuvat laajimpaan koskaan tehtyyn tutkimukseen, jossa yli 120 tutkijaa ympäri Eurooppaa ja Pohjois-Amerikkaa tutkivat yli 1200 perhettä, joissa oli yksi tai useampi autistinen lapsi. Tutkijat analysoivat perheiden DNA:sta erityisesti neurexin 1 -geeniä kromosomi 2:sta, joka avustaa aivojen hermosolujen välistä kommunikaatiota. Tutkijat kartoittivat mahdollisiksi syyllisiksi myös kromosomi 11:n toistaiseksi tuntemattoman alueen 15-20 geeniä. Myös kromosomeissa 5 ja 8 on löydetty muutoksia.
ymmärrän kyllä sen, että vastuuttomalla käytöksellä (mm. alkoholin käyttö tai tupakointi) on seurauksensa, mutta ei kaikesta voi äitiä syyttää, eikä ole tarkoituksen mukaistakaan. Miten kukaan uskaltaa lähteä hakemaan apua ongelmiin lasten kanssa, jos kaikkeen on syynä vain virheet eli omat tekemiset tai tekemättä jättämiset? Enkä siis kiellä sitä, etteikö niitäkin olis, joita ei kiinnosta, mitä oma toiminta omalle lapselle tekee.. Eikö kuitenkin oo olennaisempaa hoitaa todettua ongelmaa, kuin etsiä syyllistä, se kun ei jälkikäteen enää auta.
Sitä paitsi tiedän tapauksen, jossa äidillä on ollu lääkitys kaikkien muiden paitsi tämän adhd-lapsen raskauden aikana.. ja ei oo käyttäny alkoholia.. Että mites se selittyy?
Minä en juonut mitään raskausaikana, en ennen sitä enkä sen jälkeen enkä käyttänyt mitään lääkkeitä. Samoin ei mummonikaan käyttänyt. Vaan adhd on sekä äidilläni että lapsellani.
Olisiko geeneillä jotain tekemistä asian kanssa?
Ei kai nyt kukaan myönnä juoneensa raskausaikana vaikka niin olisi tehnyt. Mä olen ihan varma että nämäkin jotka mukamas ei ole juoneet, on niitä jotka on salaa doganneet himassa, tai lääkinneet itseään.
lakaistaan tämä nyt maton alle hissuksiin
yksi olut tai viinilasillinen silloin tällöin mitään haittaa. Ja lähes kaikki kervovat sen myös ottavansa raskauden aikana. Mutta annas olla, kun seurauksista puhutaan, ei kukaan ole ottanut pisaaraakaan alkoholia. Sattumaa ja huonoa tuuriakin siinä on, kenelle sattuu se vaurio tulemaan. Ei siis se, että perheen muut lapset ovat terveitä, kerro yhtikäs mitään. Näin niitä kokeita lapsilla tehdään.
Laitatko linkin tai tutkimuksen tekijöiden tiedot tms?
En kiellä, etteikö voisi pitää paikkaansa, mutta ihan varmasti tuo vaatii enemmän kuin satunnaisen saunaoluen silloin tällöin.
Kiinnostaisi tietää myös esim. einesruokien ym. vastaavien evästen lisäaineiden vaikutuksia sikiölle. Helpostihan voidaan sanoa tutkimusten jälkeen, että mikä tahansa lisäaine on turvallinen syödä, mutta mitä tapahtuu, kun syö ruoassaan 40 erilaista lisäainetta, mikä on niiden yhteisvaikutus. Kuinka paljon neurologisia ongelmia ne aiheuttavat sikiölle? Tai ilmansaasteet. Miksi ad/hd on nykyään niin paljon yleisempi kuin joitain vuosikymmeniä sitten? Kyllä ennenvanhaan lääkäri määräsi konjakkipaukun ennenaikaisiin supistuksiin, eikä kaikista näistä lapsista tullut sairaalloisen ylivilkkaita tai muuten neurologisesti vammaisia.
Join raskausaikana satunnaisesti sen saunaoluen ja joskus pienen lasillise viiniä. Lapsellani ei ole ad/hd:ta tai muitakaan vastaavia oireita. Mutta jos olisi, en siis syyttäisi siitä saunaolutta sillointällöin.
Tädilläni on kaksi adhd-poikaa (8- ja 1-vuotiaat), ja on lestadiolainen, eli ei taatusti kyllä viinaa ole juonut, että revi siittä. Että minkähänlaiset tutkijat sitä on oikeen tutkineet??
Tädilläni on kaksi adhd-poikaa (8- ja 1-vuotiaat), ja on lestadiolainen, eli ei taatusti kyllä viinaa ole juonut, että revi siittä. Että minkähänlaiset tutkijat sitä on oikeen tutkineet??
Ei tässä taida ongelmana olla tutkimus ja tutkijat, vaan ap, joka on vetänyt ihan omia johtopäätöksiä.
Se, että raskaudenaikainen päihteiden tai lääkkeiden käyttö VOI AIHEUTTAA ADHD:tä ei ole ollenkaan sama asia, kuin "adhd johtuu äidin alkoholin ja lääkkeiden käytöstä".
Mitä lie ap:n äiti vetänyt, kun on luetun ymmärtäminen noin hukassa??
Onneksi en ole noin kahea ihminen kuin sinä ap. :-D
Saatko jotain erityistä tyydytystä siitä, että kiusaat perheitä, joilla on ilman sinuakin ihan tarpeeksi huolia ja murheita arjessaan? Tuntuuko kivalta yllyttää joidenkin ihmisten ennakkoluuloja?
vika on omassa käytöksessänne,jolla olette lapsenne pilanneet.
totuus koskee,eikö?
Taisit keksiä omasta päästäsi!
Olen aina ollut alkoholin suhteen absolutisti.
Tietenkään en raskausaikanakaan jounut yhtään alkoholia, en kahvia, en polttanut tupakkaa ja en syönyt mitään lääkkeitä. Vältin lisäaineita.
Lievä adhd on toisella lapsistamme.