Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kivaa tekemistä keksittäisiin tyttöjen iltaan (6v ja äiti)?

Vierailija
02.09.2009 |

Mitä olette touhunneet tyttöjenne kanssa kun teillä on ollut tyttöjen ilta?

Kynsien lakkausta? Leffan katsomista poppareiden kera? Shoppailua?

Kaikkia vinkkejä otetaan vastaan. Tyttö toivoi 6 v. synttärilahjaksi pet shop kamaa ja tyttöjen illan (kuullut tällaisesta kavereiltaan) jonka haluaisin toteuttaa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä leffa ja popparit kuulostaa hyvältä, sen lisäksi joku lapsen toivoma peli. Hauska idea :-).

Vierailija
2/23 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää syömistä, lapselle aikaa ja tehdään yleensä sitä mitä lapsi haluaa, välillä pelattu, katottu leffaa, leikitty. Kännykkä kiinni ja se aika vain toiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynsien lakkaus ja leffa poppareineen on minustakin hyvä juttu, mutta ajattelin jos olette keksineet jotain tosi kivaa ja tyttömäistä lisäksi, niin vinkkejä otetaan vastaan.

ap

Vierailija
4/23 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laittakaa saunassa kurkkunaamiot, sitten kysien viilaukset ja lakkaukset. Pillimehut ja herkku voileivät. Myös uimahalli olisi meillä yksivaihtoehto.

Vierailija
5/23 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä nyt tiedät mistä sun tyttö tykkää?

Vierailija
6/23 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

katatte pöydän nätisti, teette yhdessä jotain hyvää (lapsenkin mielestä :-)) ruokaa ja syötte oikein hienosti. Jälkkäriksi jotain herkkua. Sitten siirrytte katsomaan kivaa leffaa. Leffan jälkeen sitten pidätte vaikka pienet tanssiaiset, laitatte musaa soimaan ja tanssitte.

Vierailija
7/23 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit tehtäis yhdessä vaikka pizzat, pirtelöt tai jotain leivonnaisia. Saunassa vois käydä, tehdä jotain kauneushoitoja. Saunan jälkeen limpparia & poppareita tai sipsejä ja telkusta lempiohjelmaa tai dvd.

Vierailija
8/23 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

katatte pöydän nätisti, teette yhdessä jotain hyvää (lapsenkin mielestä :-)) ruokaa ja syötte oikein hienosti. Jälkkäriksi jotain herkkua. Sitten siirrytte katsomaan kivaa leffaa. Leffan jälkeen sitten pidätte vaikka pienet tanssiaiset, laitatte musaa soimaan ja tanssitte.

6-vuotiaan kanssa, riippuu tietty, mitkä ovat arvosi

Vierailija
9/23 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-vuotiaan kanssa, riippuu tietty, mitkä ovat arvosi

kai sä itsekin pukeudut jollekin juhlaillalliselle??? Tai näköjään et...

Vierailija
10/23 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja testasin lahjaksi saamaani saunahunajaa. Neiti oli aivan innoissaan kun sai lauteilla hieroa sitä myös omiin sääriinsä ja masuunsa jne. Ei kaikkea tarvitse aina ottaa niin vakavasti :)

Hauskaa iltaa teille, ap!

Vierailija
11/23 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me laitettais yhdessä ruokaa ja erityisesti leivottaisiin jotain herkkua tai koristeltaisiin valtavat jäätelöannokset. Sitten me varmaan pelattaisiin jotain lautapelejä tai rakennettaisiin palapelejä ja kuunneltaisiin musiikkia. Ehkä tanssittaisiinkin.

Mun on vaikea kuvitella meitä meikkailemassa ja lakkaamassa kynsiä. Musta on vähän outoa, että alle kouluikäisillä on kynsilakkaa ja että se on jotenkin "makeeta". Miksi pitää lapsista tehdä niin nopeasti isoja?

Vierailija
12/23 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina ollut jonkun tytön herkkuruuan tekeminen yhdessä ja syöminen ja sen lisäksi saunominen yhdistettynä johonkin kauneudenhoitojuttuun. Joskus ollaan otettu jalkakylpyjä, joskus lakattu kynsiä, joskus tehty kiharoita hiuksiin, ja joskus vähän meikattukin. Popparit/sipsit ja karkit ovat tietysti myös kuuluneet ohjelmaan. Joissakin tyttöjen illoissa olemme katsoneet yhdessä jonkun DVD:n, joskus vain pötkötelty saunan jälkeen sängyllä kikattelemassa. Ihania iltoja ovat olleet molempien mielestä, tyttö varsinkin odottaa ja kyselee niitä jatkuvasti.

Vierailija
13/23 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin te laitatte muun perheen siksi aikaa? Siis että saatte olla rauhassa vain yhden lapsen kanssa kerrallaan kotona.

Minusta tosi hieno lahjaidea, jota voisin kokeilla itsekin!

Vierailija
14/23 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi minäkin laittaisin jotain lapsen herkkuruokaa, saunottaisiin, pelattaisiin... ja juteltaisiin kaikkea mahdollista, se on se tärkein

Vierailija
15/23 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastetaan silloin, kun miehellä on joku saunailta tai hän on työmatkalla.

T. Se yksi tyttöjen iltaa useasti viettänyt

mihin te laitatte muun perheen siksi aikaa? Siis että saatte olla rauhassa vain yhden lapsen kanssa kerrallaan kotona.

Minusta tosi hieno lahjaidea, jota voisin kokeilla itsekin!

Vierailija
16/23 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin vaahtokylpy ja limpparia kuoharilasista. Kynttilänvalossa ja mansikantuoksuista vaahtokylpyainetta.

Sen jalkeen rasvausta ja kynsienlakkausta ja muvavat vaatteet päälle.

Sitten yhdessä vuokrattu DVD ja naposteltavaa (sipejä, vihannestikkuja ja dippiä, irtokarkkeja jne.)

Musta tuo kynsienlakkaus on ihan jees jos sellainen istuu. Meillä ainakin juuri tuon ikäisillä 5-6 v on ollut kova prinsessavaihe päällä ja ovat tykänneet tuollaisesta hömpästä. Ei niistä nyt kauhean aikuisia siitä ole tullut jos kerran pari vuodessa ollaan kynnet lakattu :)

Muita hommia joita ollaan tehty on ihan leffaan meno, uimahallissa käyminen ja teatteriin meno.

Meillä on 3 tyttöä. Joskus ollaan oltu kaikki, välillä aina vaan jonkun kanssa kahden.

Vierailija
17/23 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nimittäin lapset kulkeneet kynnet lakattuina (siis satunnaisesti, ei koko ajan) jo parivuotiaista. Tämä ihan siksi, että itsekin lakkaan kynsiäni, joten lapset luonnollisesti kiinnostuvat asiasta. Ja koska en näe kynsilakassa mitään pienellekään haitallista, olen lakannut heidänkin kyntensä, kun ovat sitä pyytäneet. Eihän se lakka pienellä edes pysy kuin päivän, pari.

Ja ei, en antaisi lapselle mitä tahansa siksi, että tämä pyytää, mutta kun en osaa mitenkään perustella, miksei pienelläkin voisi olla (hillityn väristä!) kynsilakkaa, olen antanut laittaa. Se lapsen "isoksi tekeminen" on minusta vähän muuta kuin tällaista merkityksetöntä; esim. väkisin yksin/omassa huoneessa nukuttamista, itsekseen pihalle/kotiin jättämistä liian pienenä, isommille suunnattujen tv-ohjelmien ja pleikkapelien yms. katsomisen ja pelaamisen sallimista, "normaalin" leikkimisen väistymistä jokailtaisten, liian kunnianhimoisten harrastusten tieltä ym. ym.

Me laitettais yhdessä ruokaa ja erityisesti leivottaisiin jotain herkkua tai koristeltaisiin valtavat jäätelöannokset. Sitten me varmaan pelattaisiin jotain lautapelejä tai rakennettaisiin palapelejä ja kuunneltaisiin musiikkia. Ehkä tanssittaisiinkin. Mun on vaikea kuvitella meitä meikkailemassa ja lakkaamassa kynsiä. Musta on vähän outoa, että alle kouluikäisillä on kynsilakkaa ja että se on jotenkin "makeeta". Miksi pitää lapsista tehdä niin nopeasti isoja?

Vierailija
18/23 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin ensin kävelyllä ja syötiin eväät. Sitten saunottiin (harmi etten ollut hoksannut tuota aiemmin mainittua hunajaa hankkia). Sitten lakattiin kynnet ja tyttö sai kokeille eka kertaa eläissään ripsiväriä, jota kyselee aamuisin, kun mua katselee. Ulos sitä ei saa, ei seuraavaan 10 vuoteen :).

Sitten tehtiin yhdessä lasagnea. Kun se lasagne kypsyi uunissa tanssittiin "balettia". Syönnin päälle katsottiin Tuhkimo DVD.

Vierailija
19/23 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että koko ajan pitäisi olla jotain ihme ohjelmaa.

Jos mä olen ollut mun tytön kanssa kahdestaan kotona. On tyttö saanut tehdä vaikka ruuan, joku helppo missä mä olen vähän vaan opastanut, italianpata esim.

Ollan käyty jossain yhdessä vaikka kylässä ja autossa on aina kiva jutella ja kuunnella hyvää musaa. Leffan olen vuokrannut ja sen aikaa kun toinen katsoo saan keskittyä vaikka itseeni, toki mä välillä olen itsekin katsonut leffan. Joskus vielä myöhään illalla ollaan lähdetty käymään perinteisellä nakkikiskalla tai mäkkärin autokaistalla.

Ahdistava ajatus että pitää ihan keksimällä keksi tekemistä moneksi tunniksi eteepäin ja se kaikki vielä pyörii lapsen navan ympärillä. Voi sitä yhdessä olla ilman että tekee kovia suunnitelmia ja silti viettää kivan päivän yhdessä tekemällä.

Vierailija
20/23 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

leffaan, kotona sitten sauna päälle ja saunalimut ja suklaata, mikä on molempien herkkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä