Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mie en ymmärrä, miks raskaanaolevat jäävät jo puolivälissä raskautta saikulle!

Vierailija
10.08.2009 |

Ihmettelen kovasti ja kun tuolta facebookilta lueskelen niin kovasti riittää aktiviteettia näillä saikulla olevilla. Jotenkin tuntuu nykyään enemmän säännöltä kuin poikkeukselta jäädä kotiin "lepäämään" puolivälissä raskautta.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on luuserikavereita.

Vierailija
2/78 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tatuoitu jätkä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin se nyt sulta on mitenkään pois.. =)

Vierailija
4/78 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkoista vätysjengiä. Sillä opiskelevat kyllä jaksavat painaa loppuun saakka, mutta työssäkäyvät yllättäen väsähtävät :D

Vierailija
5/78 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ilmeisesti tietää kaiken raskaana olevien terveydentilasta..

Vierailija
6/78 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä jäin neljännessä raskaudessa jo viikolla 5... Ja ihan normaaleja aktiviteetteja oli mulla loppuun asti oman jaksamisen puitteissa. Töitä en vaan kyennyt tekemään.

Vierailija
7/78 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen synnyttänyt jo rv 26, joten en ihmettele ollenkaan (olisinpa itse älynnyt). Ja toisaalta hiukan eri asia tehdä toimistotöitä tai varastotöitä.

Vierailija
8/78 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä voi tehdä istualtaan tai seisaalta, mikä parhaimmalta tuntuu.

Vierailija
9/78 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä löytyy paljon odottavia äitejä, jotka valittavat lääkärissä (normaaleja) vaivojaan liioitellen ja saavat sairauslomaa. On niitäkin, jotka ymmärtävät raskauden tuovan tullessaan kaikenlaista epämukavaa oloa. Toki työtehtäviä on erilaisia, mutta työmoraalikin vaihtelee! Minulle ihmetteli työkaveri neljättä lasta odottaessani, että olenko todella ollut töissä aina äitiysloman alkuun saakka. Ja neuvoi vielä, että kyllä sitä saikkua saa helposti kun vähän selkävaivoja valittaa. Pidän työstäni ja kun viidettä odottaessani jouduin jäämään jo raskauden puolivälissä eteisistukan vuotojen takia sairauslomalle, minua harmitti. Jouduin kyllä elelemään muutenkin tosi rauhallisesti, joten ihmettelen minäkin niitä joiden elämä muuten jatkuu riennoissa.

10/78 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi raskaana olevat eivät ole erityisen suosittua työvoimaa.

eiköhän tuleva vauva ja oma hyvinvointi ole tärkeämpää kuin työn sankaruus

Vierailija
11/78 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen toimistotöitä eli istun pääsääntöisesti koko päivän. Nyt kun palasin lomalta töihin niin sain huomata että päivän istuminen saa aikaan aikamoisia supistuksia.

Minäkin olen fyysisesti hyväkuntoinen ja olisin mielelläni töissä äp-loman alkuun asti. Nyt vain näyttää siltä että saikulle on jäätävä ennen sitä, niinkuin kävi viime raskaudessakin. Enneaikaisen synnytyksen uhka taitaa kohta taas olla päällä.

Raskaus ei ole sairaus, mutta kyllä se kuitenkin fysiikan päälle ottaa. Kaikki ovat yksilöitä ja raskaus koettelee meitä eri tavalla. Vauvan hyvinvointi on prioriteetti yksi eli mielummin makaan kotona ja teen sitä mitä pystyn kun synnytän keskosen.

Jos sinulla ap raskaudet ovat meneet hyvin ja olet jaksanut hyvin loppuun saakka niin hyvä sinulle.

Vierailija
12/78 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pomo ilmoitti, että voitko pysyä kotona pyörtyilemässä kun olen töissä vaaraksi itselleni ja muille. Sit piti enää löytää lääkäri joka suostui kirjottamaan mulle sen 6 viikkoa.

Vierailija
13/78 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne lääkäritkin on asiantuntijoita, joten ei kai nyt mikä tahansa foolaus mene läpi. Todellakin pitkiin sairaslomiin vaaditaan jos jonkinlaista lääkärinlausuntoa, koska useimmat tipahtavat kelan päivärahalle. Kelallehan ei todellakaan mene läpi mikään vähän väsyttää -tyyppinen ilmoitus.

Tietämäni pitkät sairaslomat ovat johtuneet veritulpasta, kroonisesta tulehduskierteestä, vakavasta ennenaikaisen synnytyksen uhasta jne.

Vierailija
14/78 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks mun kaveri ilmoitti ennen kesää jo aloittavansa saikun kesällä :). Laskettuaika syyskuun alussa ja koko kesän viettänyt kotona auringossa maatessa ja on siinä vähän reissattukin ympäri Suomea.

Vierailija
15/78 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä sitä käytetään kun masentunut palailee takaisin työelämään, mutta yhtä hyvin se sopii raskaana oleville, jotka pystyvät tekemään töitä, mutta 8h on jo liikaa.

Vierailija
16/78 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saikuttaa about koko raskauden, työt ei kiinnosta. ei kiinnostanu ennen raskautta ja tuskin jälkeenkään. ja kun mua kiinnostaa mun työ ja kun siitä puhun, niin kovasti arvostelee, tuntuupa tosi kivalta :( hän haluais olla vaan ja aina kotona.

sit on niitä kavereita, jotka on töissä loppuun asti :)

toki jos vaivoja on, ni sit ollaan pois, mut jos ei työt kiinnosta, niin raskaus on kovin helppo syy saada saikkua!

Vierailija
17/78 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse jouduin jäämään oikeesti lääkärin pakottamana saikulle rv 26, kun kaksoset meinasivat syntyä liian aikaisin. Pelkkä makailu vuoroin sairaalassa vuoroin kotona ei ole jäänyt minään ihanana aikana mieleeni. Töissä olisin ollut niin paljon mieluummin.

Vierailija
18/78 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki minäkin ymmärrän "oikeat" vaivat, joista tuleekin olla saikulla. Tämän viestiketjun pointti oli se, että kuinka paljon niitä lusmuilijoita löytyy.

Vierailija
19/78 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaisemmissa neljässä raskaudessa tein töitä loppuun asti.

Nyt vaivana kovat iskiaskivut ja voimakkaat supistukset. Teen töitä osin liikkuvaa ja osin toimistotyötä. Kumpikin aiheutti vaivoja ja kovia selkäkipuja. Ei voi kauan istua, mutta kovasti liikkuminen taas otti sekin selkään ja lisäsi supisteluja entisestään. Kokemusta on siis normaalisti sujuvasta raskaudesta, johon kuuluu NORMAALIT VALMISTAVAT SUPISTUKSET, mutta ei sellaiset, että on pakko pysähtyä ja hengitellä kovasti, että kipu lakkaa.

Joten turha moralisoida kenenkään saikulle jäämistä. Panacodia olen syönyt öisin nyt viikon verran, että nukkuminen selästä huolimatta jotenkuten sujuu...

Opiskelutkin muuten työn ohessa jäivät nyt kesken, kun en pysty kauaa istumaan koneella kerrallaan...jatkan niitä sitten hamassa tulevaisuudessa, kunhan vauva syntyy.

Kyllä löytyy paljon odottavia äitejä, jotka valittavat lääkärissä (normaaleja) vaivojaan liioitellen ja saavat sairauslomaa. On niitäkin, jotka ymmärtävät raskauden tuovan tullessaan kaikenlaista epämukavaa oloa. Toki työtehtäviä on erilaisia, mutta työmoraalikin vaihtelee! Minulle ihmetteli työkaveri neljättä lasta odottaessani, että olenko todella ollut töissä aina äitiysloman alkuun saakka. Ja neuvoi vielä, että kyllä sitä saikkua saa helposti kun vähän selkävaivoja valittaa. Pidän työstäni ja kun viidettä odottaessani jouduin jäämään jo raskauden puolivälissä eteisistukan vuotojen takia sairauslomalle, minua harmitti. Jouduin kyllä elelemään muutenkin tosi rauhallisesti, joten ihmettelen minäkin niitä joiden elämä muuten jatkuu riennoissa.

Vierailija
20/78 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisi itsekin lusmuilla, mutta kun täytyy yrittää olla se mallioppilas, joka kärsimällä kirkkaimman kruunun saa. Ja muiden kärsineiden mammojen hymisevän hyväksynnän, jota ilman tuntisi itsensä huonoksi. Ja sitten vituttaa ne, jotka kuuntelevat itseään ja omaa jaksamistaan ja jäävät surutta saikulle valmistautumaan tulevaan synnytykseen ja elämänmuutokseen. Onko nämä sairaslomallejäämiset jotenkin sinulta pois ap?

Mistä näitä kateellisia oikein sikiää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme