Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä olen suunnitellut muuttoa Ouluun

Vierailija
09.08.2009 |

mutten taidakkaan tehdä sitä jos siellä on kaikki samanlaisia kuin tatuoitu jätkä....pelottaa

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutin sieltä pois melkein 10v sitten ja kaipauksella muistelen...

Vierailija
2/16 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutin sieltä pois melkein 10v sitten ja kaipauksella muistelen...

ja minkälaisia ihmisiä siellä on verrattuna eteläsuomalaisiin?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tatuoitu jätkä!

Vierailija
4/16 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6v pois ja takaisin haikailen. Ihmiset ihania, leppoisia, rentoja ja ottavat vieraat sydämellisesti vastaan. Eikä ole vain mun mielipide, vaan e-suomessa olen saanut kehuja kuulla kotikaupungistani niiltä, jotka ovat siellä vierailleet.

Vierailija
5/16 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida ollakkaan niin paha kuin luulin tatuoitu jätkä

ap

Vierailija
6/16 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6v pois ja takaisin haikailen. Ihmiset ihania, leppoisia, rentoja ja ottavat vieraat sydämellisesti vastaan. Eikä ole vain mun mielipide, vaan e-suomessa olen saanut kehuja kuulla kotikaupungistani niiltä, jotka ovat siellä vierailleet.

työtilanne nykyään ja mikä on tulotaso. Millaiset ovat elinkustannukset, vuokrat yms?

ap

Vierailija
7/16 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai siellä asuvat kilvan kehuvat kaupunkiansa ;)

mutta siellä haisee paska, paperitehdas, ei liene terveellistä hengittää.

ja toisessa päässä kaupunkia haisee kaatopaikka paskalle. asuit missä suunnalla tahansa, katku leijuu teille.

ihmiset on..hmm.miten sen nätisti sanoisi. uteliaita, etelästä tulleisiin suhtaudutaan kuin rikollisiin (huumeet ym) ei sinne "sisään" pääse helpolla

ja se puhe, EIIII. kamalan kuulosta viäntämistä. ookkonää, tuukkonää, meekkönää

Vierailija
8/16 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oulussa ole kamalaa asua. Itse olen täällä ikäni asunut ja en muuttaisi täältä kyllä millään pois. Ihmiset on mukavia ja auttavaisia. Lapsi perheet otetaan hyvin huomioon liikkuessa kaupungilla. Ja joku laittoi että vuokrat samaa tasoa kuin etelässä niin ei pidä paikkaansa.. Täällä on kyllä paljon edullisempaa.

Vierailija
9/16 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järjetöntä kysyä, et minkälaisia ihmisiä täällä Oulussa on verrattuna eteläsuomalaisiin, koska suurin osa sekä oululaisista, että esim. Helsinkiläisistä on muualta muuttaneita. Oulu kerää ihmisiä sekä Lapista että Kainuusta, eli yhteensä nämä alueet kattaa 2/3-osaa koko Suomen pinta-alasta. Siihen mahtuu monenlaista ihmistä.

Alkuperäisillä oululaisilla on harvoin tarvetta ystävystyä muualta tulleiden kanssa, kun oma ystäväpiiri on vakiintunut. Ap:kin tulee todennäköisimmin ystävystymään juuri muiden muualta muuttaneiden kanssa, etkä todennäköisesti edes törmää syntyperäisiin oululaisiin kuin satunnaisesti töissä ja opinnoissa.

Tykkään asua Oulussa juuri siksi, että täällä on todella paljon nuoria ihmisiä ja lapsia suhteutettuna väestämäärään, ja se näkyy. Palvelut on hyvät ja suurin osa ihmisistä ihan ok.

Vierailija
10/16 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järjetöntä kysyä, et minkälaisia ihmisiä täällä Oulussa on verrattuna eteläsuomalaisiin, koska suurin osa sekä oululaisista, että esim. Helsinkiläisistä on muualta muuttaneita. Oulu kerää ihmisiä sekä Lapista että Kainuusta, eli yhteensä nämä alueet kattaa 2/3-osaa koko Suomen pinta-alasta. Siihen mahtuu monenlaista ihmistä.

Alkuperäisillä oululaisilla on harvoin tarvetta ystävystyä muualta tulleiden kanssa, kun oma ystäväpiiri on vakiintunut. Ap:kin tulee todennäköisimmin ystävystymään juuri muiden muualta muuttaneiden kanssa, etkä todennäköisesti edes törmää syntyperäisiin oululaisiin kuin satunnaisesti töissä ja opinnoissa.

Tykkään asua Oulussa juuri siksi, että täällä on todella paljon nuoria ihmisiä ja lapsia suhteutettuna väestämäärään, ja se näkyy. Palvelut on hyvät ja suurin osa ihmisistä ihan ok.

Ja vuokratasosta; en tiedä Etelä- Suomen vuokrista, mutta meillä 70 neliöinen kolmio omalla pienellä pihalla ja vuokra 550€, sisältäen veden. Ei paha vuokra minusta.

Vierailija
11/16 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsena ja kyllä sinne haluaisin vielä takaisin muuttaa. Kotoisin olen pohjoisempaa, mutta sinne asti en asumaan halua, vaikka ihanaa siellä lapissa on lomailemassa käydä. Oulu on just kivan kokoinen kaupunki. Kesällä tuli muutama päivä kaupungissa pyörittyä ja muuttaminen tuntuu aikaisempaa todennäköisemmätlä.

Vierailija
12/16 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku kirjoittikin, niin tullista tulleiden on aika vaikea päästä avojalakasten kanssa tekemisiin, mut onhan siellä onneksi paljon muualta tulleita! Itse asun nykyisin naapurikunnassa - joita kannattaa katsastaa ihan vakavasti mm. edullisemman asumisen hintatason vuoksi ja, joita on mukavalla etäisyydellä useita - ja silti Oulu palveluineen on kätevästi lähellä =)Mut, jos työtä ja koti löytyy, niin kyllä se muu oleminen siihen asettuu! Hyvä paikka!

Vierailija
13/16 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä ne avojalakaset suhtautuu erilailla eteläläisiin, mutta tosiaan täällä asuu paljon meitä muitaki..=)

Joille ei oo väliä, mistä on tullu..=)

Oulu on kiva paikka, itse asuin välillä muualla, mutta tuli kaipaus takaisin.

Vierailija
14/16 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorisotyöttömyys taitaa olla Suomen kaupungeista suurin. Tänne tulee töitä etsimään ihmisiä niin Lapista kuin Kainuustakin, monet muualta tulleet opiskelijat jäävät myös valmistuttuaan tänne töihin.

Vierailija
15/16 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus 90-luvun lopussa haisi, mutta ei enää... Taskilassa on jätevedenpuhdistamo, joka joskus haisee lähistöllä, mutta ei nyt sinne pidä muuttaa sitten.

Tervetuloa vain tänne Ouluun, jos töitä löytyy, minkä alan ihminen olet, ap?

Vierailija
16/16 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereelta olen kotoisin ja asuin oulussa 5 vuotta miehen työn perässä. Vieläkin ikävöin oulua ja sen välittömiä ihmisiä ja välitöntä menoa. KÄyn siellä edelleen ainakin kerran vuodessa ystäviäni katsomassa.

Muuttaisin heti takaisin ellei lapset olisi juurtuneet jo tampereelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi