Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen (mekon) yläosa sopii kun hartiat ovat leveät ja alaspäin laskeutuvat?

Vierailija
09.08.2009 |

Olen pitkä, rintava ja hieman pullea ja ajattelin teettää itselleni mekon, mutta millainen sen yläosa pitäisi olla? Itse pidän ondelmana alaspäin laskevia hartioita joka saa minut näyttämään huonoryhtiseltä.

Ajattelin hihatonta mutta toisaalta joku allit peittäväkin voisi olla hyvä vaihtoehto? Spagettiolkaimet ei käy sillä tarvitsen aika jykevät rintaliivien olkaimet jotka ei sitten näyttäisi kivalta...

Osaako joku neuvoa millainen mekko olisi mahdollisimman monikäyttöinen ja muuntautuva. Että siinä voisi mennä vaikka juhliin tai vaikka tärkeään palaveriin?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihaton yksivärinen perusmekko on erittäin monikäyttöinen. Vaikea kuvitella kenelle se ei sopisi. Allit peitetään jakulla tai neuleella.

Vierailija
2/14 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko se V- mallinen, pyöreä, neliskanttinen? Entä olkaimet leveät tai olkapään päälle päin kapenevat tai levenevät.

Olen huolissani kun monilla ompelijoilla on oma makunsa jota tyrkyttävät vaikkei se olisikaan paras vaihtoehto. Ja kun siinä silmkkäin ollaan niin minä todennäköisesti vain nyökyttelen että sopii, sopii :).

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten siksikin olisi hyvä pohtia etukäteen millaisen mekon haluaa.

ap

Vierailija
4/14 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan sitä, joka totesi, että yksivärinen perusmekko on monikäyttöisin. Yksivärinen, jotta asusteiden värejä ja tyylejä ja sitä kautta koko yleisilmettä olisi helppo vaihdella. Simppeli malli samasta syystä. Matta, kuitenkin ryhdikäs ja laadukas materiaali käy arkeen ja juhlaan.

Tosin silloin istuvuuden ja ompelutyön pitää olla oikesti todella hyvää. Simppelissä mallissa pikkufibat työn laadussa varastavat huomion, jonka muuten saattaisivat harhauttaa näyttävät leikkaukset tai raju kuosi.

Mun mielestä kaula-aukkona luisuharteiselle parhaalta näyttää sellainen pieni, sievä o, jota näkee paljon vaikkapa 60-luvun mekoissa. Ainakin mun silmään se, että mekon olka peittää hartian heti niskan vierestä olkapäälle saakka ei korosta suippoja hartioita. Ehkä jos oot kovin isorintainen myös sellainen vähän syvempi kaula-aukko joka levenee rintoja kohden, vähän niin kuin isompi o (tai ehkä eniten kolmio, jota on leikattu huippu pois ja pyöritetty alakulmista ja pohjasta) olisi hyvä. Isorintaisella yksivärinen umpinainen vaate musta korostaa vähän hassusti povea, siitä tulee sellainen massiivinen tissipuskuri jolloin anteliaampi kaula-aukko keventää kivasti ja vetää huomiota joko pois rinnoista tai sitten niihin, mutta astetta viehättävämmälle tavalla.

Olkaimeton mekko olisi varmaankin yksivärisenä elegantein. Kapeavyötäröisellä ja pitkäsäärisellä kynänkapea alaosa voisi toimia, mutta jos haluaa tasapainottaa leveitä hartioita, kellomainen alaosa vähän fiftarityyliin voisi toimia. Muutenkin se olisi vähän leikkisämpi vaihtoehto, mutta hyvillä materiaaleilla ja leikkauksilla silti ihan asiallinen.

Mun oma suosikkihelmanpituus on polven puoleenväliin - sääret näuttävät pidemmiltä, mutta pysyy vielä asiassa. Kellottuvan helman kanssa tai sellaisella, joka haluaa korostaa säärten muotoa pituuden sijaan, kuitenkin heti polven alle, säären kapeimpaan kohtaan olisi varmaan parempi pituus.

Sori, tuli hieman pitkä viesti, mutta mekkojen makustelu on näin unettomuuden iskiessä mukavaa puuhaa. :)

Toivottavasti saat teetettyä mieleisesi!

Vierailija
5/14 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaimeton mekko olisi varmaankin yksivärisenä elegantein.

Vierailija
6/14 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei ainakaan halterneck! Mieluiten esim nelikulmainen kaula-aukko ja leveät olkaimet. Tuo muotoiltu kaula-aukko kohdistaa katseen decolte'hen olematta silti liian "antava"

Vierailija
7/14 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi kannattaa tehdä niin iso kaula-aukko, että sen reuna on alempana kuin olkapäät. Muuten olkapäiden paikka ja hartioiden luisuus korostuu.

Minulle tuli heti mieleen, että perinteinen v-aukko olisi hyvä. Nelikulmainenkin varmaan sopii.Ei ainakaan pieni o.

Vierailija
8/14 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävän avara pääntie ja kulmikas leikkaus -- neliö tai rintavalle toki sopii myös v levein olkaimin. Myös pienet puhvihihat saattaisivat sopia ja rypytetty, suuri scoop-mallinen kaula-aukko. ja sitten kapealinjainen, laskeutuva polvimittainen leninki sen aukon jatkoksi. ja jos olisin sinä (olen itsekin ongelmallisen muotoinen, liian tiimalasi) teettäisin parikin mekkoa -- esim. hihattoman mustan klassikon v-aukolla ja leveillä olkaimilla paksusta laatukankaasta -- ei kuitenkaan välttämättä raakasilkistä vaan vaikka vuorillisen mekon villa-silkki-sekoitteesta tai ohuen ohuesta kasmirista. SEn lisäksi teettäisin lempivärisen kevyemmän, iiiihan hiukan a-linjaisen puhvihihaisen mekon vaikka silkkisifongista. Voi olla myös raakasilkkiä ja päällä kerros silkkisifonkia, hihat sitten vain sitä kevyttä rypytettyä sifonkia. Sopii luisuille hartioille kuin nenä päähän!

Vierailija
9/14 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/14 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/14 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin siinä se kulmat oli pyöristetty ja kun sitä sovitin niin se tosiaan vei huomion rintakehään hartioiden sijaan. Myös mekon pituus kapeimpaan kohtaa jalkoja kuulostaa hyvältä idealta.

Mietin voisiko mekko olla kaksiosainen niin että voisi käyttää erikseen toppia ja hametta vai meneeko malli siinä samalla?

ap

Vierailija
12/14 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siihen saa tukevat tissiliivit kun ostaa oikeaa mallia.

Vierailija
13/14 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sellainen vähän pussilla oleva venekaulus?

Vierailija
14/14 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

v-kaula-aukko kaventaa hartioita ja pidentää kaulaa. Jos sinulla on leveä lantio, niin loivasti A-mallinen mekko on paras (ei kaksiosaista). Ranteet paljastavat 3/4 hihat kaventavat optisesti ksivarsia. Suosi hyvin laskeutuvia, tummia kuoseja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme