Tunnetko ketään 13.9 tai 8.11 syntynyttä?
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:54"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:52"]
Äitini on syntynyt 8.11. Hyviä puolia: reipas, toimelias, itsenäinen ja aikaansaava. Huonoja puolia: Äkkipikainen, kärsimätön, pessimistinen ja mielipiteissään ehdoton. Lapsen näkökulmasta hieman tunnekylmä ja arvaamaton, suuttui kaikenlaisista pikkuasioista.
[/quote]
Ei kai äitisi pahoinpidellyt sua koskaan...? kun puhuit tuosta äkkipikaisuudesta ja tunnekylmyydestä.
[/quote]Ei nyt varsinaisesti... Mutta olen saanut kerran oksapiiskaa (ei juuri sattunut, mutta vitutti kun en tajunnut kurituksen tarkoitusta), jonkun kerran sormen "napsuja" ja kerran huitaisi minua rätillä päin naamaa, kun kerroin hänelle isoveljeltä kuulemani ällöttävän räkäjutun. En taaskaan tajunnut miksi minua rangaistiin, kun halusin vain kertoa jutun, joka vaivasi minua. Tällainen osoittaa, ettei äidillä ollut kärsivällisyyttä eikä psykologista silmää lasten kanssa. Hänelle en myöskään voinut kertoa kun kuukautiset alkoivat, koska hänen suhtautumisensa oli ennalta arvattava: taas ylimääräistä riesaa lapsista... hän ei kerta kaikkiaan ollut sellainen äiti, jonka syliin olisi voinut kiivetä kertomaan huoliaan. Olen myös saanut kuulla, ettei hän olisi halunnut yhtään lasta jos olisi saanut itse valita, no sellaistahan on tietenkin lapsen kiva kuulla.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:43"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:38"]
Ei, en tunne ketään 13.9 syntynyttä (enkä oikein tiedä, mitä tuo tarkoittaakaan). Sen sijaan tunnen kyllä yhden 13.9. syntyneen oikein hyvinkin, 13. syyskuuta on oma syntymäpäiväni.
[/quote]
No millanen sä oot 13.9 syntyneenä? :)
[/quote]
En ole syntynyt 13.9, ei kai kukaan voi olla. Mutta kylläkin 13.9. syntynyt olen. Olen keski-ikäinen, keskimittainen, normaalipainoinen, vaaleahiuksinen, harmaasilmäinen. En erotu suomalaisen kaupungin katukuvasta millään tavoin.
Yhden 13.9. syntyneen tunnen, aivan ihana ihminen.
Siis miten nuo voi tarkoittaa päivämäärää, kun ei ole kerrottu vuosilukuja...?!?
Minun reipas poikani on syntynyt 13.9 :
8.11. on sellainen päivämäärä, josta tulee kamala olo kun näkeekin tuollaisen. Hirveän masentava päivämäärä! Tulee pelkkä pimeys ja kylmä ilma mieleen.
Ei, en tunne ketään 13.9 syntynyttä (enkä oikein tiedä, mitä tuo tarkoittaakaan). Sen sijaan tunnen kyllä yhden 13.9. syntyneen oikein hyvinkin, 13. syyskuuta on oma syntymäpäiväni.
[/quote]
Tässä kerroitkin itsestäsi kaiken olennaisen.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 15:15"]
Millainen hän on luonteeltaan?
[/quote]
minä. hankala.
-m35
13.9. Syntynyt tuttu oli hyvin tarmokas, ystävällinen, toiset huomioiva, kaikkeen tarttuva, jokarauta tulessa tyyppi. Kokosi ystävät yhteen monella eri alalla ja auttoi tarvittaessa. Oli älykäskin.
8.11.: Älykäs, hauska, viehättävä, melkoisen narsistinen muttei persoonallisuushäiriöksi saakka.
Tunnen yhden 13.9 syntyneen mieshenkilön. Hän on pikkutarkka, energinen, tunnollinen, joskus kelju jos hermostuu muttei kuitenkaan vihamielinen, rehellinen, haluaa miellyttää, haluaa olla tarvittu, sosiaalinen mutta viihtyy paremmin itsekseen, luontoihminen. Melankolinen, herkkä. Itseään täynnä mutta mukava.4
Oon syntyny 8.11 :D muitten mielestä olen lojaali, tempperamenttinen ja tosi äkkipikanen jne :)
Minä oon syntynyt 13.9 ja oon tämmönen renttuiluun taipuva hupi-ukko...!!=)
Syyskuun kahdella ensimmäisellä kolmanneksella syntyneet ovat hieman hankalia tyyppejä. Vaativat muilta huomattavasti enemmän kuin itseltään, vain täydellisyys ja jatkuva myötäily kelpaa. Mukavuusalueilta ei mielellään poistuta, jonkin verran ylireagointia ja drama queen- elkeitä sukupuolesta riippumatta.
Pitäisikö olla enemmän huolissaan ap:n uskosta syntymäpäivämagiikkaan vai oikeinkirjoituksen puutteista?