Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä kamalaa on vastasyntyneensä kuvien julkaisemisessa lärvärissä?

Vierailija
08.08.2009 |

tuossa yhdessä ketjussa kauhisteli sitä että joku julkaisee vauvansa kuvia facebookissa. laittaahan ihmiset sunnuntaihesariinkin vauvakuvia! en käsiä mitä kamalaa tuossa facebookiin postaamisessa on..

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasyntyneet ei yleensä edes ole kauniita joten vaikea uskoa että mikään pedo sellaisia kuvia poimisi.

Vierailija
2/23 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija - 8.8.2009 22:37 (# 28)

No siinä oli samalla kuvia synnytyksestä....

Juu, juuri sellaisia kuvia...

+ vastasyntynyt oli limainen veriklöntti. :/

Vastaa viestiin Ilmoita asiaton viestiKerro kaverille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää ylipäätään laittaa nettiin?

Vierailija
4/23 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä yksi kaveri postasi kuvia vastasyntyneestä jotka oli otettu suoraan synnäriltä. Samassa folderissa oli synnytyskuvat.

Oli laittanut asetukset niin että vain me muutamat kaverit nähtiin kuvat (ei siis kaikki hänen kaverit).

Meni muutama päivä ja osa mun kavereista rupesi kyselemään että kenen pimpsaa pääsivät katsomaan kun olin kommentoinu vastasyntyneen kuvaa...

Vierailija
5/23 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin onko sillä niin väliä vaikka se katsoisi vauvan kuvaa runkatessaan?

Tietysti mieluummin toivoisin ettei kukaan runkkaisi minun vauvojeni kuvien tahtiin (eikä niitä ole fbssä) mutta eipä se vauvoja vahingoittaisikaan.

Vierailija
6/23 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mää ihmettelen miten jollain on aikaa päivitellä facebookkia. itse en omista enkä aio hankkia tunnuksia kyseiseen palveluun. huvinsa kullakin.

Vierailija
7/23 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli lapsi sitten minkä ikäinen vaan.

Mm. pedofiilithan metsästää kaikenmoisia kuvia jotka ovat meidän mielestä ihan tavallisia.

Vierailija
8/23 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mää ihmettelen miten jollain on aikaa päivitellä facebookkia. itse en omista enkä aio hankkia tunnuksia kyseiseen palveluun. huvinsa kullakin.

Vierailija
9/23 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää ylipäätään laittaa nettiin?

Vierailija
10/23 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi lasten, iäsä riippumatta, kuvia pitää ylipäätään laittaa nettiin?

sukulaisillesi? mulle fb on halpa tapa jakaa kuvia. kuka viittii tilata paperisia kuvia ja postitella niitä serkuille ja kumminkaimoille.

Vierailija
11/23 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei jo edeltä käynyt ilmi: fb:ssa voi rajata, ketkä kuvat näkevät. ei ole sama asia kuin koko maailma.

Vierailija
12/23 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäiskö myös kaikkien aikuistenkin kuvat poistaa netistä, nekin voivat kiihottaa joitakuita..

Vierailija
13/23 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko se varmaa, että fb:ssä vain omat kaverit näkevät kuvat? Ei esim. kaverin kaverit..

Vierailija
14/23 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/23 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapsikuvat.

Kun koskaan ei tosiaan tiedä kuka perverssi on mukana kavereiden kavereissa. Tai kavereiden kavereiden kavereissa joka livenä katsoo niitä kuvia kaverinsa koneelta.

Lapsikaappaukset ovat onneksi (!) harvinaisia mutta muistakaapa vaikka se case joka oli täällä jokunen viikko sitten. Lapsi oli kaapattu päiväsaikaan kotinsa pihalta ja häntä oli hyväksikäytetty. Tuosta on viesti myös tuolla surut ja kriisit puolella. Kuinka paska olo olisi vanhemmalla joka saisi kuulla myöhemmin jos hyväksikäyttäjä saatiin kiinni että tämä hyväksikäyttäjä oli kiinnostunut juuri tästä nimenomaisesta lapsesta kun oli nähnyt hänen kuvansa fb:ssä. Oli saanut vanhemman nimen perusteella tietää missä lapsi asuu ja lähtenyt väijymään häntä.

Nämä kuulostavat siltä että "eihän koskaan Suomessa" mutta oikeastiko luulette että nämä kaapparit vaan "sattuvat sopivasti paikalle"? Valitettavasti kyse ei ole siitä. Ja miksi ne usein ovatkin todella söpöjä lapsia joille näin käy.

Vierailija
16/23 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei jo edeltä käynyt ilmi: fb:ssa voi rajata, ketkä kuvat näkevät. ei ole sama asia kuin koko maailma.

Olet ainoa joka inttää vastaan. Kasa muita on kokeillut asiaa käytännössä (tehnyt kovat salaukset nimenomaan kuvakansioon) ja salaus ei toimi kuvien kommentoinnin vuoksi.

Vierailija
17/23 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden ihmisten suhteen, että en laita lasteni valokuvia nettiin ollenkaan. Enkä anna sukulaisteni tai tuttavienikaan laittaa. Ajattelen suojelevani lapsiani sillä.

Vierailija
18/23 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aikaa lukea iltapäivälehtiä tai katsoa Salkkareita tai syödä itsensä valaaksi, tai harrastaa golfia tai osallistua yhdistystoimintaa tai lakata kynsiään tai hoitaa koiraa tai tehdä liikaa töitä tai pitää asunto tiptop-kunnossa tai... listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Ymmärsitkö pointin? On valintakysymys, mihin aikansa käyttää. Minulla on hyvin aikaa päivitellä Facebookia kun en esim. katso telkkaria ollenkaan.

Vierailija
19/23 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...joissa näkyy lasten kasvot turvallisuussyistä.

Vierailija
20/23 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- sun koulutus on?

- sun ammatti on?

- montako lasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan