Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä raamattuun vedoten homo/lesbokielteisiä ihmisiä?

Vierailija
08.08.2009 |

Oletko sinä, joka et hyväksy homoutta sen takia että raamattu sen kieltää, harrastanut esiaviollista seksiä? Jos olet, miten selität asian? Sama kohta raamatussa kun sanoo sekä homouden että esiaviollisen seksin olevan yhtä pahoja asioita.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

skitsofrenia on tietyllä tapaa samaan tyyliin mielen sairautta. Ei tuomittavaa, mutta ei myöskään normaalia.

mutta silti pidän kyseistä ilmiötä vääristymänä. Vähän kuin esim. pedofilia on vääristymää, niin samoin (muttei tosin yhtä pahoin seurauksin) homous/lesbous on ihmismielen "sairautta".

EN kysynytkään onko asia (homoseksuaalisuus/skitsofrenia/anoreksia/epämuodostumat) normaalia tai tuomittavaa vaan sitä suhtautuuko henkilö myös näihin asioihin "vastaisesti". Mitä asia on ja miten siihen suhtautuu on kaksi eri asiaa.

Vierailija
22/51 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Raamattu kiellä sen tuomitsemisenkin? Ei liene teidän tehtävänne, vaan Jumalan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska aina voi sanoa, ettei saa tuomita. Raamatussa puhutaan selkeästi synnistä ja sen sanotaan olevan väärin. Nykypäivänähän ei oikeastaan tunneta käsitettä synti, koska kukin saa itse määrittää mikä on väärin ja mikä ei. Omasta mielestäni se ei ole hyvä tapa, vaan Raamattuun luottaminen on parempi. Raamattu kieltää tuomitsemisen siinä mielessä, että Jumala on viime kädessä se, joka tuomitsee. ihmiset voivat kuitenkin täällä maan päällä neuvoa toisiaan elämään oikein (Raamatun mukaan) ja kehottaa parannukseen synnistä. Se on eri asia.

Vierailija
24/51 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni veli Pasi on aivan oikeassa.

Vierailija
26/51 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni nykyään uskovaiset hyväksyvät masturbaation muttei homoseksuaalisuutta nähdä normaalina. Silti masturbaatiohan on tavallaan homoutta sillä se suoritetaan samaa sukupuolta olevalla kädellä.

Eli perustuuko entisaikojen masturbaatio kielto juuri homouden syntisyyteen?

Vierailija
27/51 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä homoseksin harjoittaminen on syntiä. Sen sijaan ei ole syntiä olla homo, sille ei varmaankaan kukaan voi itse mitään miksi on syntynyt. Jos homous on synnynnäinen ominaisuus.

Myös esiaviollinen seksi mun mielestä on syntiä, mutta itse kyllä lankesin siihen syntiin. Samoin kuin moneen muuhunkin syntiin olen langennut. :( Jeesuksen tähden uskon kuitenkin nekin syntini anteeksiannetuiksi.

Vierailija
28/51 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin tätä!

Vierailija
29/51 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisen perustarpeisiin, miten sellaisen voi kieltää?

Vierailija
30/51 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että länsimaalainen ihminen on niin seksikeskeinen ja aistien hallitsema ettei se voi edes kuvitella että elämä voisi tarjota muutkin kuin vain seksiä.

7.

Vierailija
31/51 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se mikään tarve ole samalailla kuin lepo, ruoka.

7.

Vierailija
32/51 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä myöskään harrastanut esiaviollista seksiä. Haluan elää Raamatun ohjeiden mukaan.

Neitsyys lähti 31-vuotiaana.

Vierailija
33/51 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa niinkin luonnotonta, että jopa kärpäset voivat olla homoja.

Vierailija
34/51 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että missä se siel muka kielletään?

Vierailija
35/51 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon vuoksi että Raamatussa kerrotaan sen olevan synti.

Vierailija
36/51 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiellettyä yksin eläviltä ihmisiltä? Jos ei vaikka löydä puolisoa jostain syystä? Tai halua sitoutua? Omin käsi onneen vai? Onko masturbointikin syntiä ja haureutta?

Vierailija
37/51 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) avioliitossa, joka on jo määritelmänsä mukaan miehen ja naisen välinen, kirkon siunaama liitto

b) lasten saamiseksi ja puolisoiden välisen läheisyyden ja rakkauden ylläpitämiseksi

Historiallisesti Suomessa sukujen välinen sopimus oli useimmiten kihlaus, eli perinteisesti nuorikko muutti uuteen kotiin, kun kihlajaissopimus oli tehty ja myötäjäisrahat ja/tai huomenlahjat maksettu. Kun raha vaihtoi omistajaa, saattoi immenkalvonkin rikkoa.

Kirkko puuttui tilanteeseen, koska se halusi valtaa maalliselta vallalta eli kruunulta, ja vaati uskontoon vedoten, että liitot on solmittava jumalan edessä. Kirkko oli myös ensimmäinen taho, joka vaati, että puolisoista molempien osapuolten täytyy olla läsnä ja halukkaita solmimaan avioliiton. Tavallaan kirkko siis toi Suomeen avioliittoon kuuluvan rakkauden. Kirkon rahallinen intressi liittyi siihen, että avioesteet olivat erittäin tiukat, hyvin pitkälle sukulaisuuteen ulottuvia eli pienessä maassa saattoi olla jo vaikeaa löytää puolisoa, joka olisi ollut kaikista avioesteistä vapaa. Kirkolta sai anoa erivapautta, tietenkin rahaa vastaan, jotta liitto saatiin silti solmia.

Vierailija
38/51 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy homoutta lähinnä koska raamattu sen kieltää olen hyvin uskonnollinen ja olen kokenut useita hengellisiä kokemuksia.

Nuorempana minulla oli homoseksuaalisia suhteita ja nykyisinkin usein tunnen heikkoja hetkiä tuntuu että on antauduttava himolle. Olen naimisissa ja minulla on pieni poika enkä ole avioliittoni aikana abtautunut homoseksuualiselle kiusaukselle kuin kerran.

Ainoastaan lukemalla raamattua saan pidettyä himoni kurissa ja uskon sen olen ainoa totuus ja tie taivaaseen. Minut on Jumala raamatun avulla pelastanut!

Vierailija
39/51 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mukaan olen myös itse elänyt.

Vierailija
40/51 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

allekirjoittanut tuota ajatusta esiaviollisesta seksistä, koska mun näkemykseni mukaan Raamattu ei puhu nykymallisesta avioliitosta yhtään mitään.

homoihin, eli homokielteiset kohdat on myös aikansa tuotteita ja viittaavat erilaisiin tilanteisiin kuin nykyään. Minusta on SUURTA tekopyhyyttä harrastaa esiaviollista seksiä ja olla samalla homokielteinen. Molemmat mielestäni selkeästi kielletään Raamatussa ja ei kun helvettiin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi