Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos Facebookissa joku kommentoi kuviani,

Vierailija
08.08.2009 |

niin näkevätkö myös hänen kaverinsa minun kuvakansioni? Siis kun ne näkyvät heidän uutisissaan että "Maija kommentoi tätä" ja sitten se kuvakansioni siinä. Että pääsevätkö hekin sitä selaamaan? Asetuksissani on kyllä että "vain kaverini" joka kohdassa, päteekö se myös tähän?

Taidan olla vähän käsi...

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin, kuten selvitit, on täysin mahdollista.

Mutta kun tässä tapauksessa sillä kaverini kaverilla (joka ei ole minun kavereissani) näkyy HÄNEN OMALLA etusivullaan kohokohdissa että tuo minun kaverini on kommentoinut minun kuvaani ja sitä kautta tuo kaverini kaverikin pääsee katsomaan tuota kyseistä albumiani. Ei siis ole kyse siitä, mitä kaverini seinällä on, vaan mitä kaverini kaveri näkee omallaan.

Toki jos kaverini on valinnut omista asetuksistaan että hänen kommenttejaan EI julkaista muiden etusivuilla, niin silloin tietenkään ei mitään ongelmaa. Harva vaan on tainnut tuon asetuksen laittaa.. Että oletkos sinä varma että jokaisella kaverillasi on asetukset kohdallaan?

Vierailija
2/50 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on klikattuna albumin asetuksissa että vain kaverit, ja sit kun viel klikkaa mukauta, niin siel on piilossa kohta että ketkä verkostoni saavat nähdä albumin ja siinäpä saattaa olla ruksattuna kaikki. Ja jos olet merkannut aikoinasi verkostoksesi Finland, niin käytännössä liki kaikki suomalaiset sen näkevät jos kaverisi sitä kommentoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on klikattuna albumin asetuksissa että vain kaverit, ja sit kun viel klikkaa mukauta, niin siel on piilossa kohta että ketkä verkostoni saavat nähdä albumin ja siinäpä saattaa olla ruksattuna kaikki. Ja jos olet merkannut aikoinasi verkostoksesi Finland, niin käytännössä liki kaikki suomalaiset sen näkevät jos kaverisi sitä kommentoi.

Ei minulla ole tuollaista vaihtoehtoa siellä "mukauta"-painikkeen takana. On vain ne "kaikki Facebookissa", "kaverini kaverit", "vain kaverit", "vain osa kavereistani" ja "vain minä".

Muutenkin kaikkiin mahdollisiin kohtiin olen laittanut "vain kaverit", enkä keksi enää että mistä pitäisi klikkailla että tiukemmaksi saisi. Eli olisi kiva kuulla onko tuo riittävää.

Vierailija
4/50 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakin minä näen jos kaverini liisa on kommentoinut kaverinsa virpin albumia, joka taas ei ole minun keverini. Silloin voin nähdä vaikka virpin koko albumin. Vai onko viisaammilla parempaa tietoa?

Vierailija
5/50 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi laittaa kenen haluaa näkevän

Vierailija
6/50 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli, mehän emme voi tietää, mitkä asetukset näiden kuvien laittajilla on. Olis kyllä paha bugi, jos pääsee katsomaan, vaikka on rajattu oikeudet

tai ainakin minä näen jos kaverini liisa on kommentoinut kaverinsa virpin albumia, joka taas ei ole minun keverini. Silloin voin nähdä vaikka virpin koko albumin. Vai onko viisaammilla parempaa tietoa?

Vierailija
7/50 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aivan uskomaton juttu mutta näin on.

Sitä kuvaa pääsee katsomaan + kuvakansiota jossa tämä kuva on. Sen sijaan jos siitä sitten koittaa klikata itsensä kaikkiin kuviin niin saa tekstin että "sinulla ei ole oikeuksia tai kuvia ei ole". Ja kun koittaa päästä takaisin siihen kuvakansioon jossa juuri oli niin tulee myös teksti "sinulla ei ole oikeuksia tai kuvia ei ole".

Eli kyseessä ei ole ongelma jonka saa poistettua asetuksilla. Tuossahan nimenomaan ei ole oikeuksia katsoa kuvia koska kun koittaa sinne päästä toista kautta oikkia ei ole. Sen sijaan kommenttien kautta pääsee.

Vierailija
8/50 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt tämä uusi juttu, että näkee myös kaverin kaverin päivitykset jos kaveri on niitä kommentoinut on ihan peestä. Juurikin on ollut puhetta niistä että ei kannata ihan kaikille fb:ssä kertoa esim. olevansa viikon lomalla, mutta milläs enää rajaat yhtään mitään!?

Vierailija
9/50 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen miettinyt että miten ihmeessä kaikki kavereideni kaverit antavat kenen tahansa katsella kuviaan, kun aina pääsen heidän albumeihinsa jonkun kaverini kommentin kautta :O

Voi perse, kaikenmaailman kahelit ovat siis mahdollisesti katsoneet meidänkin perhekuviamme :(

Vierailija
10/50 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin juuri katsomassa kun highlightseissa oli kiva kuva naisesta ja vauvasta ja siinä luki "kesä 2009, xxx commented on this". Pääsin minulle täysin tuntemattoman ihmisen kesäkuviin jossa oli mm. kasa lapsia mukana.

Pääsin katsomaan kaikki folderin kuvat. Sitten koitin päästä katsomaan ko. henkilön kuvia hakemalla ko. henkilöä haulla ja löysinkin hänet. En päässyt edes hänen etusivulleen saati kuviin asti vaikka juuri katsoin n. 20 hänen kuvaansa!

Vierailija
11/50 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rajaat omat valokuvasi niin, että pelkästään kaverisi näkevät kuvat, niin silloin niitä ei todellakaan näe kukaan muu. Jos sinulle tulee ilmoitus, että kaverisi on kommentoinut jonkun kuvaa ja pääset katsomaan niitä kuvia, niin silloin kuvien omistajalla on asetuksissa, että kaikki pääsevät näkemään kuvat.

Vierailija
12/50 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rajaat omat valokuvasi niin, että pelkästään kaverisi näkevät kuvat, niin silloin niitä ei todellakaan näe kukaan muu. Jos sinulle tulee ilmoitus, että kaverisi on kommentoinut jonkun kuvaa ja pääset katsomaan niitä kuvia, niin silloin kuvien omistajalla on asetuksissa, että kaikki pääsevät näkemään kuvat.

En päässyt edes ko. henkilön profiiliin saati sitten kuviin mitään muuta kokeilemaani kautta kuin kommentista.

Vierailija
13/50 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/50 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt edes ko. henkilön profiiliin saati sitten kuviin mitään muuta kokeilemaani kautta kuin kommentista.

se hakemasi henkilö ei ollut rajannut valokuva-albuminsa asetuksia.

Vierailija
15/50 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

törmännyt siihen ettenkö olisi päässyt todellakin täysin tuntemattoman ihmisen kuvakansiota selaamaan kun kaverini on sitä kommentoinut. Muuten en sen ihmisen profiiliin tms. pääse. Et silleen. Vai onko tuo ihan yleistäkin että sallitaan kaverien kavereille kuvienkatseluoikeudet?

Vierailija
16/50 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

törmännyt siihen ettenkö olisi päässyt todellakin täysin tuntemattoman ihmisen kuvakansiota selaamaan kun kaverini on sitä kommentoinut. Muuten en sen ihmisen profiiliin tms. pääse. Et silleen. Vai onko tuo ihan yleistäkin että sallitaan kaverien kavereille kuvienkatseluoikeudet?

Ja jokaiseen "X kommentoi N:n tilaa" klikkaamalla pääsen AINA siihen tilaan myös!

Vierailija
17/50 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli high lightseissa ystäväni tagattuna. Pääsin sieltä katsomaan tämän hänen ystävänsä tagaaman kuvan ja seitsemän muutakin kuvaa jotka olivat ko. folderissa.

Kun koitin päästä tämän kaverin kaverin valokuva-albumiin noin muuten niin sain vastauksen: "the page you requested cannot be displayed right now. It may be temporarily unavailable, the link you clicked on may have expired, or you may not have permission to view this page.". Kun koitin päästä takaisin folderiin sain vastauksen: "he page you requested cannot be displayed right now. It may be temporarily unavailable, the link you clicked on may have expired, or you may not have permission to view this page."

Kun koitin päästä ko. henkilön profiiliin noin muuten sain vastauksen: " xxxxx only shares certain information with everyone. To learn more about xxxx, add her as a friend."

Vierailija
18/50 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset eivät tajua rajata sitä.

Vierailija
19/50 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koitettiin nimittäin kaverin kanssa sitä. kaveri kommentoi mun kuvaa ja sitten sen veljelle (joka ei oo mun kaveri!) tuli siihen, että x on kommentoinut y:n kuvaa ja se pääsi selee koko kuva-albumin, vaikka kuvien pitäis näkyä vain kavereille ja mulla on muutenkin tosi tiukat estot.

Vierailija
20/50 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmesta eri kansiosta Madonnan keikkakuvia. Siis mulle aivan täysin vieraiden ihmisten bilekuvia, missä ovat kavereidensa kanssa tolla keikalla. Tunsin ainoastaan ihmisen joka oli kommentoinut kuvia, siitähän tulee se "mainos" sinne omalle sivulle oikeaan palkkiin, että kaveri on kommentoinut.

Mulla on asetuksissa että vain kaverit näkee, mutta olen miettinyt, että mahtaako pitää paikkansa?

Joskus nimittäin on tullut linkkejä esim ylppärikuviin, ristiäiskuviin, perhetilaisuuksiin jne, vain sen takia, että joku kaveri on käynyt niitä kommentoimassa.