Menisitkö rippijuhliin 9pv:n ikäisen vauvan kanssa?
Kun rippijuhlissa on myös aito sikafarmari, jolla on taatusti sikalentsu?
Kommentit (13)
koska sikafarmareilla ei tietääkseni ole sen suurempia riskejä sika"lentsuun" kuin kellään muullakaan.
Mutta, 9 päivän ikäisen vastasyntyneen kanssa en välttämättä jaksaisi/haluaisi lähteä yhtään minnekään. Mutta voisin toisaalta mennäkin, jos juhlat ois ihan naapurissa ja itse tuntisin olevani elämäni kunnossa.
pikkuvauvan kanssa
varsinkin NÄINÄ aikoina ( possuflunsaan viitaan)
enkä mihinkään kauppakeskuksiin tm tapahtumiin, jossa paljon vieraita ihmisiä. Varsinkaan nyt sikainfluenssan aikoina, mutten muutenkaan.
Sikafarmaria en sen sijaan pelkäisi. Suosittelen ottamaan enempi selvää tästä sikainfluenssasta.
Minä kannatan sitä, että vauva pidetään enimmäkseen kotona ekat viikot tai kuukaudet. Minusta vastasyntyneen ei tarvitse lähteä "seurustelemaan" vielä mihinkään tai muiden ihailtavaksi. Sen ikäisen paikka on omassa rauhassa kotona. Jos äiti jaksaa mennä kylään, tarviiko sinne vauva viedä mukaan?
..siinä jää itse juhlakalu sivuun, kun kaikki purevat hampaitaan ja lähtevät juosten pois..
Meillä ainakin on tuossa vaiheessa aika mennyt aika lailla lapsi rinnalla. OMa olokin on ollut vähemmän hehkeä, joten en lähtisi. Tokan kanssa en olisi pystynyt edes isutmaan kunnolla.
Mun mielestä ei tarvitse nyt kotiin linnoittautua, mutta omalta kohdalta tietäisin että en juuri nauttisi tilanteesta. Kuukauden ikäisen kanssa jo ihan eri juttu.
mutta lähettäisin miehen ja lapset sinne edustamaan perhettä ja saisin siten olla rauhassa vähän aikaa.
vaan pistäisin miehen ja vanhemmat lapset edustamaan meitä. Mikään taudinpelko ei kuitenkaan ole syynä ja sikafarmarien kanssakin olen tullut hyvin juttuun. Muistan vaan kun lapset olivat vastasyntyneitä, niin en halunnut ympärillemme paljon ihmisiä ja hälinää.
ja on ollut ihan pakko jo ajaa bussilla, käydä mäkkärillä ja citymarketissa. Ei voi mitään kun yksinhuoltajan on pakko syödäkin ja lääkäriin vauvan saa vietyä vain menemällä linja-autolla. Vauva on tänään tasan viikon ikäinen ja sunnuntainakin on pakko käyttää häntä verikokeessa linja-autolla. ap
En ole itse ollut vielä niin hyvässä kunnossa tuossa vaiheessa että huvittaisi juhlia.
paitsi se että maito ei nouse millään. Vauva oppi sairaalassa pullolle, kun oli pakko antaa lisämaitoa ettei verensokeri tipu. Nyt vauva ei viihdy rinnalla eikä mulla nouse maitoa tarpeeksi vaikka pumppaan, otin oluen ja kävin ostamassa imetysteetä. Ja lisää stressiä aiheuttaa lapsen isä, joka vinkuu suuseksiä joka käänteessä ja 3v uhmaikäinen jota en uskalla laittaa virikehoitoon sikalentsupöpöjä hakemaan.
vauvalle tai itselle sikalentsua kun synnytyksestäkin on vasta 9pv.