Hyvä alakoulu Helsingistä
Hei,
ensimmäinen lapsistani on menossa kouluun vuoden kuluttua. Minä ja mies olemme kumpikin käyneet koulumme pienien maaseutupitäjien taajamissa ja tulleet Helsinkiin vasta yliopistoon. Helsinkiläiset ala-asteet ovat siis melko tuntemattomia kummallekin.
Nyt olisi elämänne tilaisuus kehua jotakin mukavaa, rauhallista alakoulua Helsingistä. Viikin Norssin maineen tiedän, joten siihen ei kannata tuhlata ruutia. Olemme kiinnostuneet ennen kaikkea kantakaupungin alakouluista. Arvostamme seuraavia asioita:
-tiivis yhteistyö kodin ja koulun välillä
-ei suuria ongelmia
-kielivalikoima saa olla se tavallinen
-ei välttämättä mitään erityispainotuksia, ihan tavallinen, "hyvä" (miten se sitten määritelläänkään) ala-aste, jossa opettajatkin viihtyvät
Kiitos avusta!
Koulun ja kodin välinen yhteistyö on kyllä ihan opettajasta kiinni, ei välttämättä siitä koulusta. Jotkut opettajat eivät anna edes kännykkänumeroaan, toiset sitten soittelevat ja mailaavat paljonkin vanhempien kanssa.
Ja toisaalta jotkut oppilaat ovat sellaisia, ettei heidän asioistaan tule kertakaikkiaan koko vuonna mitään vanhemmille ilmoitettavaa. Eli jos on kiltti ja rauhallinen oppilas, jolla kaikki menee hyvin, niin en minä ainakaan sinne kotiin soittele ilman erityistä asiaa.
Itse en ole Hesasta, joten en osaa suositella mitään koulua. Vinkkaan kuitenkin valitsemaan mahd. pienen koulun, ei mitään laitosta.
T: Luokanope