G: Nuukuus esimerkkejä?
Anoppi osti 18 v vanhan tiskikoneen ja se kesti 2 kuukautta.
Muita?
Kommentit (56)
niin sinnikkäästi, että saa sen lopulta lahjoituksena omille lapsilleen.
* jos lapsen vaipassa on vain pissa, kuivaa patterilla ja käytä uudestaan
* älä vedä vessaa, mikäli vain pissaat
* käytä ulkovessaa
* ota lasten kylpyvesi kaivosta - talvellakin
* pese vain yksi konneellinen vaatetta viikossa
* nuole käytetyt astiat ruokailun jälkeen niin puhtaaksi, ettei niitä tarvitse pestä
* älä käytä sähkövaloa
...tässä mitä tulee mieleen nyt näin äkkipikaa "edellisestä elämästä".
Onneksi asiat ovat nyt toisin!
Säästän auton pissapojannestettä kurakelillä ajamalla niin lähellä edellä olevaa autoa, että tämän suihkauttaessa omaa pissapojannestettä, sitä roiskuu myös minun autoni tuulilasille.
En yhtään ymmärrä mikä siinä on ällöttävää. En kyllä tee asiaa rahallisen säästön takia, vaan enemmänkin ettei tarvitse rahdata leivinpaperia usein kotiin, ja säästyy kai siinä hieman luontokin.
Mun säästöasioita on esim. se, että käytän vuositolkulla samoja alushousuja, ja harvoin heitän vaatteitani pois, ne kun ovat monta vuotta käyttökelpoisia. En osta kovin usein vaatteita,joten vaatteeni eivät vie hurjasti tilaa. Sen sijaan ostamani vaatteet ovat aika usein kalliita; ajattelen säästäväni luontoa kun ostan harvemmin mutta hyviä vaatteita.
Siellä käytettiin aina paperit uudestaan kun paistettiin pullaa tai leipää.
vaihda suihkuun sellainen pillusuihkun pää, ei mene vettä turhaan koskaan. Vesilasku pienenee puolella
Itse nautin siitä, että olen nuuka. Esimerkkejä nuukailusta: ostimme ison asunnon halvalla. Asunto on alkuperäisessä kunnossa oleva, mutta emme tietenkään ole remontoineet asuntoa, koska se maksaa rahaa! Ajamme vanhalla autolla, jonka ostimme halvalla tietenkin! Emme ole koskaan käyneet, emmekä käy minkäänlaisissa kulttuuritapahtumissa, esim. konserteissa/teatterissa/oopperassa jne, koska sehän maksaa rahaa! Kulttuuritapahtumat ovat suorastaan rahan tuhlausta. Emme myöskään matkustele. Itse olen käynyt kerran Ruotsissa ja pari kertaa Virossa. Siinä ovat koko elämäni ulkomaanmatkat. Sitten tietysti näin arjessakin nuukaillaan. Käydään kaupassa, niin ostetaan edullismpia tuotteita. Vaatteetkin ovat kaikki edullisia "halpismerkkejä", onneksi en ole mikään snobi, joka tarvitsee merkkivaatteita. Niin ja näitä edullisia vaatteita tietysti käytetään monta vuotta putkeen, siihen sakka kunnes ovat todella kuluneet.
Terveisin. Nuuka-Saita-Pihi-Itara-Kitsas
[quote author="Vierailija" time="07.08.2009 klo 08:57"]ei kukaan käytä sen päivän jälkeen yo-hattua ja mitä niitä turhaan kaappiin seisomaan.
ja silloin parikymppisenä ei ollut rahasta kiinni.
[/quote]
Mun tyttäreni ei halunnut omaa lakkia vaan "turhaan", vaan käytti isoveljensä vanhaa.
Tuttu laskee pesukoneesta pesuvedet isoon saaviin ja siitä sitten tiputtelee wc-pytyyyn kun käy tarpeillaan. Mitä luulette haiseeko tollainen seisova likavesi kovin hyvältä? Periaate on ihan hyvä ja toimiva, mutta se haju...
Auto maksoi vähän päälle 3000. Olis pitäny tinkiä vielä...Kelpo peli täysin.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2009 klo 08:18"]... että voisin yo.juhlissani hyvin käyttää 2v. aikaisemmin yo:ksi kirjoittaneen veljeni yo.lakkia. Ei ole meillä edes lakin koko sama, ja hei muutenkin.. :D
[/quote]
Ai. Ajattelin ehdottaa lapselleni, että ottaisi minun yo.lakkini. Tietysti, jos koko sopii
[quote author="Vierailija" time="07.08.2009 klo 08:12"]Säästän leipäpussit, raejuusto- yms rasiat. Vanhat/risat vaatteet, pyyhkeet, lakanat käytetään viimeiseen rihmankiertämään lattiarätteinä, nukenvaatteisiin, koirien pyyhkeiksi ja peteihin.
En ole mielestäni nuuka vaan köyhä.
[/quote]
Usko pois, minä olen vielä hetken aiaka köyhä (kohta saan paljon rahaa, siis pal-jon..) mutta minä en todellakaan ole npin äärimmäisen pihi. Ostan s-marketista 80 sentin rättipaketteja, ostan jopa siwasta ruokaa melko usein (tosin en ylimääräistä vaan sen mitä on pakko saada), ostin täysin upouuden pyykinpesukoneen kaupasta ja pesen pyykkiä lähes päivittäin. En sammuttele valoja pakkomielteisesti eikä sähkölaskuni tästäkään huolimatta ole koskaan valtava. Ei, vaikka pesen pyykkiä koko ajan. Ostin myös hetki sitten upouuden maton, kaupasta, maksoi sata euroa.
T. Opiskelija
Köyhyys on huono tekosyy olla sairaalloisen nuuka.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="07.08.2009 klo 08:12"]Säästän leipäpussit, raejuusto- yms rasiat. Vanhat/risat vaatteet, pyyhkeet, lakanat käytetään viimeiseen rihmankiertämään lattiarätteinä, nukenvaatteisiin, koirien pyyhkeiksi ja peteihin.
[/quote]
Usko pois, minä olen vielä hetken aiaka köyhä (kohta saan paljon rahaa, siis pal-jon..) mutta minä en todellakaan ole npin äärimmäisen pihi. Ostan s-marketista 80 sentin rättipaketteja, ostan jopa siwasta ruokaa melko usein (tosin en ylimääräistä vaan sen mitä on pakko saada), ostin täysin upouuden pyykinpesukoneen kaupasta ja pesen pyykkiä lähes päivittäin. En sammuttele valoja pakkomielteisesti eikä sähkölaskuni tästäkään huolimatta ole koskaan valtava. Ei, vaikka pesen pyykkiä koko ajan. Ostin myös hetki sitten upouuden maton, kaupasta, maksoi sata euroa.
T. Opiskelija
[/quote]
Ps. Ikinä en ole sortunut pikavippeihin, enkä sorru.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2009 klo 08:18"]
... että voisin yo.juhlissani hyvin käyttää 2v. aikaisemmin yo:ksi kirjoittaneen veljeni yo.lakkia. Ei ole meillä edes lakin koko sama, ja hei muutenkin.. :D
[/quote]
Mikä ihmeen fetissi joillain on yo-lakkeihin? Ostin omani käytettynä, pidin päässä sen pari tuntia ja laitoin kiertoon. Jos kotoa olisi löytynyt valmiiksi lakki taatusti olisin iloisena laittanut sen.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2009 klo 18:22"]
käyttää leivinpaperit useaan kertaan.
[/quote]
Siis oikeastiko joku heittää ne pois yhden käytön jälkeen? Tuota kutsutaan jo uusavuttomuudeksi, tuhlaukseksi ja ylihygieenisyydeksi.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:20"][quote author="Vierailija" time="07.08.2009 klo 18:22"]
[/quote]
Siis oikeastiko joku heittää ne pois yhden käytön jälkeen? Tuota kutsutaan jo uusavuttomuudeksi, tuhlaukseksi ja ylihygieenisyydeksi.
[/quote]
Minä en ainakaan ala säästelemään jotain likaisia leivinpapereita laatikoissani, jos pari kertaa vuodessa paistan uunissa jotain leivinpaperia vaativaa?? :D Useimpiin uuniruokiin kun ei sitä leivinpaperia tarvitse. Ilmeisesti nämä seuraavaa käyttöä varten säästelevät tuppaavat syömään ranskiksia muutaman kerran viikossa ¿¿¿ itse syön ehkä kerran vuodessa jos sitäkään.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:18"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="07.08.2009 klo 08:12"]Säästän leipäpussit, raejuusto- yms rasiat. Vanhat/risat vaatteet, pyyhkeet, lakanat käytetään viimeiseen rihmankiertämään lattiarätteinä, nukenvaatteisiin, koirien pyyhkeiksi ja peteihin.
[/quote]
T. Opiskelija
[/quote]
Ps. Ikinä en ole sortunut pikavippeihin, enkä sorru.
[/quote]
Unohdin kokonaan upouuden tv:n, jonka ostin vaikka vanhakin toimi. Toki harkitsin sitä ostosta jonkun aikaa, mutta enpähän kadu :)
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:20"][quote author="Vierailija" time="07.08.2009 klo 18:22"]
[/quote]
[/quote] Mun mielestä taas sama jos ei pesisi paistinpannua ennen seuraavaa kokkauskertaa :P Eli ällöä.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2009 klo 20:14"]
vaihda suihkuun sellainen pillusuihkun pää, ei mene vettä turhaan koskaan. Vesilasku pienenee puolella
Suihkun sekoittajassa on valitsin mihin vesi menee. Jos se nappi on suihku asennossa, vesi ei valu hanasta vaan suihkusta. Jos suihkunpää on käsisuihkumallinen se myös katkaisee veden silloin kun et paina liipaisimesta.
Käsienpesualtaan sekoittimessa ei ole valitsinta vaan vedenotto on ennen hanaa. Jos käsisuihku blokkaa veden, vesi valuu hanasta.
polttaa mökin takassa kaiken mahdollisen!! Viilipurkeista lähtien...
Kotona hänellä on aina käsienpesualtaassa vettä ja siinä hän sit pesaisee kädet wc- käynnin jälkeen...ja vessaahan ei tietenkään joka käynnin jälkeen vedetä...ainoastaan ison hädän jälkeen!
Hän kerää kans kaikkea mainoskrääsää; karkkeja, heijastimia, kyniä jne. messuilta, pankeista jne. ja jakaa niitä sitten tuliaisina suvun lapsille.
Jne. jne. lista olisi loputon =)