Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä asp-säästäjiä?

Vierailija
06.08.2009 |

Kannattaako aloittaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdessa vuodessa kun säästä't osuutesi ja viipymättä ostat asunnon, niin tosi OK

Vierailija
2/7 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen ostanut kämpän, jossa ASP-säästöt olivat sen omavastuun..

Mun mielestä ainakin kannattaa alkaa ASP-säästäjäksi. Mitään et voi siinä hävitä, sillä ASP-tilillä on parempi korko kuin muilla, ja rahat voi tiukan paikan tullen nostaa vaan (tosin sitten ei tietty saa enää ASP-etuja, vaan se tili pitää sitten lopettaa)

Ostettiin miehen kanssa kämppä puoliks niin, että miehellä ei ollut säästöjä ja mulla oli 10 000 € säästetty (siihen sai nostettaessa vielä 500 € säästöpalkkiota). Mä sain ASP-lainan ja mies tavallisen. Mun laina aika on 18 vuotta ja miehen 25 vuotta ja miehen kuukausierä on suurempi kun mun.. (toki miehen lainasumma on 10 000 € suurempi) Mutta aika monta euroa oli sen ASPin hyöty.

Nythän siinä Aspissa on vielä paremmat edut kun meidän ostaessa kämppää, nyt ostettaessa sais kai 3000 € jonkun säästöpalkkion kaikki, vai mitä ne uutisissa puhu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka asunto on jo maksettu, toisestakin 50% maksettu

Vierailija
4/7 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistan vielä, että säästämisen voi milloin vain lopettaa, jos tulee eteen sellainen pakkotilanne? Ja välillä voi laittaa pienempiä tai isompia summia oman rahatilanteen mukaan?

ap

Vierailija
5/7 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on selvinnyt vuosikausia suunnitelmallisesta säästämisestä. Sitähän se lainan maksukin periaatteessa on, pitää maksaa tietty summa joka kuukausi tietylle tilille...

Kiva porkkana on tuo palkkio, sillähän voi jo kivasti tehdä vähän remonttia tai ostaa uusia huonekaluja uuteen asuntoon!

En tiedä mikä yläraja neliöhinnalle nykyään on asunnoissa, toivottavasti sitä on korotettu reippaasti 10 v. takaisesti, kun me ostimme ASP-säästöillämme asunnon. Muutama kiva asunto jäi tuolloin laskuista pois, kun olivat liian kalliita ASP-systeemin mukaan.

Vierailija
6/7 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin on joka tapauksessa fiksua säästää ensin, ja siitä saa hyvän koron. Säästöpalkkio on kiva lisä, ja korkotuki myös, koska aina välillä nuo korot aina nousevat, ja on tosi hyvä, että siinä on korkotukea.

Jossain vaiheessa valitettiin, että neliörajat olivat pudonneet todellisten hintojen kyydistä pääkaupunkiseudulla, mutta ehkä se on nyt korjaantunut.

Vierailija
7/7 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vain kattosumma paljonko ASP-lainaa saa maksimissaan. Jos se ei riitä, voi loput ottaa tavallista lainaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän