Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantaja suuttui ja loukkaantui, kun kerroin aloittavani toisessa työpaikassa

Vierailija
26.01.2024 |

Taustaa: olen ollut vajaat kuusi vuotta samassa työssä ja viime aikoina alkanut kyllästyä sekä työnkuvaan, että jatkuviin lomautuksiin. Niinpä saadessani työtarjouksen toisesta yrityksestä hyväksyin sen välittömästi. Tietenkin ilmoitin tästä nykyiselle työnantajallani, joka mm. kutsui minua epälojaaliksi. Olen tälläkin hetkellä lomautettuna, joten mitä se oikein luulee itsestään ja firmastaan!? Että minusta on kivaa odotella jotain päivärahapäätöksiä ja sitä että PÄÄSEN takaisin taas muutamaksi kuukaudeksi ennen seuraavaa lomautusta?

Onneksi uusi työpaikka on paljon parempi ja saan aloittaa siellä pian.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et irtisanonut itseäsi, miksi vain ilmoitit aloittavati toisessa työpaikassa? Kai tiedät, että lomautettuna saat toki työskennellä muualla, mutta kun lomautus päättyy, on palattava entisiin töihin, jos ei ole virallisesti irtisanoutunut.

Vierailija
2/13 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et irtisanonut itseäsi, miksi vain ilmoitit aloittavati toisessa työpaikassa? Kai tiedät, että lomautettuna saat toki työskennellä muualla, mutta kun lomautus päättyy, on palattava entisiin töihin, jos ei ole virallisesti irtisanoutunut.

Sanon itseni virallisesti irti heti kun olen allekirjoittanut työsopimuksen, eli parin päivän päästä. Mielestäni oli kohteliasta ilmoittaa asiasta etukäteen, koska olen tuntenut työnantajan kauan ja melkein pitänyt kaverinakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna rutista vaan. Olit juuri niin lojaali kuin tarjotun työn puitteissa oli mahdollista.

Vierailija
4/13 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna oisin irtisanoutunut, kun uusi sopimus on allekirjoitettu.

Vierailija
5/13 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistata sillä perse!

Vierailija
6/13 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riskaabelia sanoa mitään, ennen kuin uusi sopimus on allekirjoitettu. Ei mikään ole varmaa ennen allekirjoitusta. Jos homma meneekin puihin, niin tunnelma töissä on jatkossa todella ikävä.

Toisenlaisessa tilanteessa nykyinen työnantaja olisi saattanut tarjota palkankorotusta, jos olisi halunnut sinun jäävän. Tyttäreni oli kerran lähdössä toiseen firmaan, mutta sopparin kanssa tuli vähän viivettä ja säätöä. Sitten sieltä lähti toinenkin työntekijä ja firma olisi joutunut liriin, jos tytärkin olisi lähtenyt. Hänellä oli palkan kehitys laahannut ja tuossa tilanteessa hän sai puristettua itselleen 1000€ korotuksen (2800€ -> 3800€) ja jäi sinne töihin.

Vierailija
7/13 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Sä olet lomautettu, sun työpanosta ei nyt tarvita. Mikä kiire sulla oli ilmoittaa ennen kuin on uutta sopimusta? Yliystävällisyydestä on harmia usein.

Vierailija
8/13 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka olisin lojaali entistä esimiestä kohtaan ja hyvissä väleissä, itse olisin ilmoittanut vasta, kun olen uuden työsopimuksen allekirjoittanut. Sen pari päivää kyllä jaksaa odottaa, jos siitä oli kiinni. Samalla sitten olisi voinut sitten toimittaa sen irtisanoutumisen.

Vierailija
9/13 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Sä olet lomautettu, sun työpanosta ei nyt tarvita. Mikä kiire sulla oli ilmoittaa ennen kuin on uutta sopimusta? Yliystävällisyydestä on harmia usein.

Vastasin jo ylempänä toiselle kommentoijalle asiaan liittyen.

Vierailija
10/13 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kannustavaa. Itellä on ollu aina ns pomo, joka on antanut potkut syyttä suotta, eikä antanut juurikaan koskaan töitä. Tein yhen korun, mut se ei kelvannu prinsessalle. Siitä näkyi ihan selvästi, koska se tuli töihin krapulassa tai kännissä. Lisäks sil oli tapana ns opiskella työaikana jotakin roskaa, sitä ei saanut pariin tuntiin häiritä ollenkaan, vaik mikä olis ollu. Jätti meidät, mut aina varsinkin töitä vaille, ja oman onneni nojaan. Jopa 2-3 näitä ns pomoja ovat olleet samanlaisia narsisteja. Nykynen on suht siedettävä. Olen hullujen huoneella töissä, ns asiakas. Täällä on monta sellaista, jotka eivät kuulu tänne hullujen joukkoon. Mä mukaan lukien. Tääl työolot ne vasta ovatkin häpeällisiä ! Ei mitään järkeä ! Muutama huutaa, jauhaa roskaa, inisevät korvaanselvässä pakkohoidon tarpees ovat nää hullut. Yhel on tapana omia jopa kaukosäädin ! Muut eivät saa sanoa, mitä musaa kuunnellaan. Tää nolouden prinsessa määrää itse niistäkin. Nä ns ohjaajat eivät piittaa mitään. Eilenkin tää Np potkas mua peräti 3 kertaa jalkaan ! Piti potkasta takas. Ei tainnu ymmärtääeikä pyytäny koskaan anteeks ! Ny o meil menos kohteliaisuusviikko, eikä tää NP ainakaan oo koskaan ollu mitenkään kohtelias kellekään, päinvastoin ! Mut asiaan, eihän pomojen pidä suuttua mistään tuollaisesta. Omapahan on vikansa, kun ovat niiiiiiin kirotun tylsiä.onnea uuteen työhön, toivottavasti pidät siitä enemmän. 

Vierailija
11/13 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän riskaabelia sanoa mitään, ennen kuin uusi sopimus on allekirjoitettu. Ei mikään ole varmaa ennen allekirjoitusta. Jos homma meneekin puihin, niin tunnelma töissä on jatkossa todella ikävä.

Toisenlaisessa tilanteessa nykyinen työnantaja olisi saattanut tarjota palkankorotusta, jos olisi halunnut sinun jäävän.

Tässä tapauksessa uskalsin jo sanoa asiasta, koska uuden työnantajan kanssa kaikki on sovittu, ja ainoastaan soppari puuttuu, mutta sekin korjaantuu pian. Uusi työantaja otti itse minuun yhteyttä, joten todella haluaa minut töihin.

Vanha työnantaja yritti totta kai puhua rahalla jäämään, mutta sanoin niin kuin asia on, eli että tarvitsen duunin josta ei lomauteta jatkuvasti ja jossa on taloudellinen turva. Mitä teen isommalla palkalla, jos sitä ei makseta joka kuukausi.

Vierailija
12/13 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon itseni virallisesti irti heti kun olen allekirjoittanut työsopimuksen, eli parin päivän päästä. Mielestäni oli kohteliasta ilmoittaa asiasta etukäteen, koska olen tuntenut työnantajan kauan ja melkein pitänyt kaverinakin.

Ihan paska idea ilmoitella mitään vanhalle työnantajalle ennenkuin uusi työsopimus on kirjoitettu.

Mitäs jos uusi jostain syystää peruuttelee koko hommasta ennen sopparia?

Vierailija
13/13 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuinka olisin lojaali entistä esimiestä kohtaan ja hyvissä väleissä, itse olisin ilmoittanut vasta, kun olen uuden työsopimuksen allekirjoittanut. Sen pari päivää kyllä jaksaa odottaa, jos siitä oli kiinni. Samalla sitten olisi voinut sitten toimittaa sen irtisanoutumisen.

No, minä en malttanut odottaa, koska olen niin kyllästynyt lomautuksiin ja epävarmuuteen. Eipä tässä mitään häviä, se uusi työpaikka odottaa joka tapauksessa.