Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko minua huijattu!??!?!

Vierailija
06.08.2009 |

Minä olen saanut minimiäitiys ja vanhempainrahaa ja kotihoidontukea ollessani jo n. 2v kotona lapseni kanssa. olen vienyt kelaan verokortin joka on minulle lähetetty ja prosentti siinä on 11%.

Kelassa ovat kuitenkin sanoneet että etuuksista otetaan vähintään 20% aina. No näin on otettu minulta. Nyt luin jostain ketjusta että joillakin on jotain 6,5% veroja, mikä juttu tämä on?? Olen nyt lähdössä opiskelemaan, voinko vielä korjata asian ja saada palautuksia jos nyt menen verotoimistoon?

Ja sitten, missä on mennyt vikaan? Miksi kelassa ei ole sanottu että minulla pitäisi olla joku toisenlainen verokortti? Mikä juttu tämä on? Olen monta kertaa käynyt siellä ja kysellyt tuosta veroasiasta ja miksi sitten yleensäkään tarvin kortin sinne toimittaa jos ottavat kuitenkin sen 20%, mutta ei ole mitään tällaista sanottu! Eiväthän ne voi olettaa että minä tiedän näitä asioita!?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanot, että tarvitset verokortin kelaa varten (äippäraha, kotihoidontuki tms.)niin he kyllä laskevat uuden ja lähettävätkin sen puolestasi kelaan.

Ja tuohon opintotukiveroon, itse maksan 0% veroja tällä hetkellä, koska opiskelen päätoimisesti mutta olen asuntovelkainen, eli laske tarkkaan opintotukesi veroprosentti.

Palautukset saat sitten joulukuun alussa, kai sinä olet postissa tiedon saanut veroista?

Vierailija
2/9 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin että nyt on mennyt tosi pahasti vikaan...

Mutta edelleen ihmettelen miksi kelassa ei ole tällaista asiaa kerrottu, vaikka monta kertaa olen nimenomaan veroasioissa siellä asioinut ihan henkilökohtaisesti!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanot, että tarvitset verokortin kelaa varten (äippäraha, kotihoidontuki tms.)niin he kyllä laskevat uuden ja lähettävätkin sen puolestasi kelaan. Ja tuohon opintotukiveroon, itse maksan 0% veroja tällä hetkellä, koska opiskelen päätoimisesti mutta olen asuntovelkainen, eli laske tarkkaan opintotukesi veroprosentti. Palautukset saat sitten joulukuun alussa, kai sinä olet postissa tiedon saanut veroista?

Olen saanut sen ja siinä oli jonkinverran palautuksia, mutta kuitenkin alle 100e, niin ajattelin että olisiko pitänyt olla enemmänkin...

ap

Vierailija
4/9 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että meillä, joilla veroprosentti on pieni, on asuntovelkoja sun muita, jotka pienentävät sitä. Kela ei aina osaa asioitaan ilmoitella, mutta kyllä verotoimiston tekemään veroehdotukseen voi luottaa (ellei ole itsellä tiedossa jotain, mitä verotoimisto ei tiedä).

Äh, hankala selittää.

Vierailija
5/9 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuu siitä, että niistä ei saa näitä normaaleja työtulovähennyksiä. Siksi prossa on isompi.

Ne joilla pieni prossa on asuntovelkaa, jonka saavat vähennyksiin.

Vierailija
6/9 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti äitiyspäivärahani veroprosentti on reilusti alle 20%.

Vierailija
7/9 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuu siitä, että niistä ei saa näitä normaaleja työtulovähennyksiä. Siksi prossa on isompi.

Ne joilla pieni prossa on asuntovelkaa, jonka saavat vähennyksiin.

Vierailija
8/9 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuli kyllä 43e mätkyt.

Vierailija
9/9 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuli kyllä 43e mätkyt.