Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko paniikkihäiriö ja masennus parantumattomia sairauksia?

Vierailija
06.08.2009 |

Vai voiko niistä "päästä kuiville" samalla lailla kuin alkoholisti on kuivilla? Eli alttius on ja pysyy aina olemassa mutta oireet voi pysyä kurissa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista katsoa kun jonkun elämä valuu siihen, että kaikki kurjuus on jonkun muun syy......

Vierailija
2/16 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmasosa pysyy melko oireettomana tai vähäoireisena lääkityksellä, kolmasosalla tauti muuttuu krooniseksi. Masennus voi parantua täysin tai myös kroonistua, mutta luvuista en sen kohdalla osaa kertoa. Alttius toki kerran sairastuneella on suurempi kuin sellaisella joka ei ole koskaan sairastunut. kannattaa toki yrittää elää terveellistä ja stressitöntä elämää. Se ehkäisee myös mielen sairauksia, mutta ei täysin poista niiden olemassaoloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummastakin "parantua", joko lääkityksellä, jolloi tasataan aivojen serotoniinitasapaino tai sitten muuttamalla (terapian avulla) omia käyttäytymismallejaan.

Vierailija
4/16 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paniikkihäiriö. Sain kohtauksia viikosta toiseen monta kuukautta, joskus parin päivän välein ja välipäivät meni tykytyksillä ja pelkotiloissa. Lääkäri määräsi minut laajaan verenkuvaan ja sanoi että on alotettava heti lääkitys, kieltäydyin. En halua syödä lääkkeitä tälläiseen, jonka uskoin hoituvan paremmin terapialla tai muulla keinolla, terapiaa ei annettu koska en suostunut aloittamaan lääkitystä. Luin muistaakseni mm. tohtori tolosen artikkelin paniikkihäiriöstä ja E-EPAn vaikutuksista toisiinsa. Aloitin möllerin tuplat n. kuukausi sitten enkä ole saanut YHTÄÄN paniikkikohtausta sen jälkeen. (ennen siis sain USEIN ja KAUAN) Olen kuullut että raskauden aikana ainakin omega3 ja hyvät aineet lähtevät pois naisen elimistöstä ja sen takia olisi tärkeää syödä kalaöljyä. En ole koskaan ollut säikky, hysteerinen tai masentunut mutta n. 7kk synnytyksen jälkeen minulla se helvetti alkoi. Ehket usko, mutta kannattaa kokeilla. Jos masennus ja paniikkihäiriö voi tulla luonnostaan ilman kemikaaleja, miksi niitä ei saisi pois ilman kemikaaleja? Kannattaa miettiä miksi ihminen on luotu sellaiseksi mikä on ja luonnolla on varmasti keinot selvittää tälläiset asiat. Miten ne luolamiehet selvisivät paniikkihäiriöstä ;) vitsi vitsi. Paranemisia!!

paniikkihäiriötä sairastava. Masennuslääkitys sen sijaan auttaa.

Vierailija
5/16 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin vuosia ja taas vuosia hirveää ahdistusta tuntien ja jatkuvista masennuksista kärsien. Yritin lääkityksellä mutta se ei auttanut mitään, kaikki mahdolliset lääkkeet vaan turrutti eikä elämä tuntunut niilläkään elämisen arvoiselta. Sitten löysin oman tapani terapoida itseäni ja käydä läpi lapsuuden asioita ja sillä lailla olen saanut ihan erilaisen elämän. Lapsuuden tuskat on pakko kokea uudestaan ja se tarkoittaa sitä että on pakko opetella sietämään paljon emotianaalista kipua. Mutta toisaalta prosessissa tuntee miten se parantaa, kun siihen rupeaa uskomaan. Kipu vie eteenpäin, toisin kuin masennus silloin kun ei vielä osaa käsitellä tunteitaan.

Vierailija
6/16 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on käynyt juuri näin, että alttius on molempiin, mutta nyt jo vuosia olen ollut ilman oireita ja lääkkeitä. Tästä on omat hyötynsä, kun oppii tuntemaan itsensä ja osaa elää sillä tavalla rauhallisesti ja stessaamatta. Kyllä näiden kans pärjää!

Vierailija
7/16 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paniikkihäiriö. Sain kohtauksia viikosta toiseen monta kuukautta, joskus parin päivän välein ja välipäivät meni tykytyksillä ja pelkotiloissa.

Lääkäri määräsi minut laajaan verenkuvaan ja sanoi että on alotettava heti lääkitys, kieltäydyin. En halua syödä lääkkeitä tälläiseen, jonka uskoin hoituvan paremmin terapialla tai muulla keinolla, terapiaa ei annettu koska en suostunut aloittamaan lääkitystä.

Luin muistaakseni mm. tohtori tolosen artikkelin paniikkihäiriöstä ja E-EPAn vaikutuksista toisiinsa. Aloitin möllerin tuplat n. kuukausi sitten enkä ole saanut YHTÄÄN paniikkikohtausta sen jälkeen. (ennen siis sain USEIN ja KAUAN)

Olen kuullut että raskauden aikana ainakin omega3 ja hyvät aineet lähtevät pois naisen elimistöstä ja sen takia olisi tärkeää syödä kalaöljyä. En ole koskaan ollut säikky, hysteerinen tai masentunut mutta n. 7kk synnytyksen jälkeen minulla se helvetti alkoi.

Ehket usko, mutta kannattaa kokeilla. Jos masennus ja paniikkihäiriö voi tulla luonnostaan ilman kemikaaleja, miksi niitä ei saisi pois ilman kemikaaleja? Kannattaa miettiä miksi ihminen on luotu sellaiseksi mikä on ja luonnolla on varmasti keinot selvittää tälläiset asiat. Miten ne luolamiehet selvisivät paniikkihäiriöstä ;) vitsi vitsi. Paranemisia!!

Vierailija
8/16 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tämä logiikka ei aina päde: "Jos masennus ja paniikkihäiriö voi tulla luonnostaan ilman kemikaaleja, miksi niitä ei saisi pois ilman kemikaaleja?" Jos jalka on mennyt poikki ilman kemikaaleja, se voi parantuakin ilman kemikaaleja? Kyllä, mutta ei ilman kipsiä? Samoin diabetes tai keuhkokuume tai mikä tahansa sairaus tulevat "luonnostaan", mutta ei niitä silti jätetä hoitamatta.

Ihminen on kokonaisuus ja aivot monimutkainen systeemi. Jos aivot menevät tilttiin masennuksessa (välittäjäainepitoisuudet pyllyllään), on mahdollista, että tilanne korjautuu ei-lääkkeellisesti, mutta vaikeassa masennuksessa näin valitettavasti harvoin käy.

Minulla on paniikkihäiriö. Sain kohtauksia viikosta toiseen monta kuukautta, joskus parin päivän välein ja välipäivät meni tykytyksillä ja pelkotiloissa. Lääkäri määräsi minut laajaan verenkuvaan ja sanoi että on alotettava heti lääkitys, kieltäydyin. En halua syödä lääkkeitä tälläiseen, jonka uskoin hoituvan paremmin terapialla tai muulla keinolla, terapiaa ei annettu koska en suostunut aloittamaan lääkitystä. Luin muistaakseni mm. tohtori tolosen artikkelin paniikkihäiriöstä ja E-EPAn vaikutuksista toisiinsa. Aloitin möllerin tuplat n. kuukausi sitten enkä ole saanut YHTÄÄN paniikkikohtausta sen jälkeen. (ennen siis sain USEIN ja KAUAN) Olen kuullut että raskauden aikana ainakin omega3 ja hyvät aineet lähtevät pois naisen elimistöstä ja sen takia olisi tärkeää syödä kalaöljyä. En ole koskaan ollut säikky, hysteerinen tai masentunut mutta n. 7kk synnytyksen jälkeen minulla se helvetti alkoi. Ehket usko, mutta kannattaa kokeilla. Jos masennus ja paniikkihäiriö voi tulla luonnostaan ilman kemikaaleja, miksi niitä ei saisi pois ilman kemikaaleja? Kannattaa miettiä miksi ihminen on luotu sellaiseksi mikä on ja luonnolla on varmasti keinot selvittää tälläiset asiat. Miten ne luolamiehet selvisivät paniikkihäiriöstä ;) vitsi vitsi. Paranemisia!!

Vierailija
9/16 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2009 klo 19:24"]Minulla on paniikkihäiriö. Sain kohtauksia viikosta toiseen monta kuukautta, joskus parin päivän välein ja välipäivät meni tykytyksillä ja pelkotiloissa.

Lääkäri määräsi minut laajaan verenkuvaan ja sanoi että on alotettava heti lääkitys, kieltäydyin. En halua syödä lääkkeitä tälläiseen, jonka uskoin hoituvan paremmin terapialla tai muulla keinolla, terapiaa ei annettu koska en suostunut aloittamaan lääkitystä.

Luin muistaakseni mm. tohtori tolosen artikkelin paniikkihäiriöstä ja E-EPAn vaikutuksista toisiinsa. Aloitin möllerin tuplat n. kuukausi sitten enkä ole saanut YHTÄÄN paniikkikohtausta sen jälkeen. (ennen siis sain USEIN ja KAUAN)

Olen kuullut että raskauden aikana ainakin omega3 ja hyvät aineet lähtevät pois naisen elimistöstä ja sen takia olisi tärkeää syödä kalaöljyä. En ole koskaan ollut säikky, hysteerinen tai masentunut mutta n. 7kk synnytyksen jälkeen minulla se helvetti alkoi.

Ehket usko, mutta kannattaa kokeilla. Jos masennus ja paniikkihäiriö voi tulla luonnostaan ilman kemikaaleja, miksi niitä ei saisi pois ilman kemikaaleja? Kannattaa miettiä miksi ihminen on luotu sellaiseksi mikä on ja luonnolla on varmasti keinot selvittää tälläiset asiat. Miten ne luolamiehet selvisivät paniikkihäiriöstä ;) vitsi vitsi. Paranemisia!!

[/quote] alkoi munkin helvetti 5 kk synnytyksestä.

Vierailija
10/16 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en haluaisi syödä lääkkeitä, vaikka paniikkihäiriöni on vain pahentunut vuosien aikana. Olen myös tainnut saada depersonalisaation riesakseni, eikä tästä taida päästä mitenkään eroon ilman apua...

Vierailija
11/16 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun mielestäni ole, en ainakaan aio uskoa niin. Ainakin paniikkihäiriöistä olen päässyt eroon, tosin välillä ahdistaa, mutta se kai on ihan luonnollinen tunne toisinaan. Masennuskin on helpottanut paljon, vaikka sitä ollut takana n. 15v (kausittaista).

Vierailija
12/16 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vuotta vaikeaa masennusta ja paniikkihäiriötä. Parannuin. En osaa sanoa miten, mutta parannuin.

Nyt jo viidettä vuotta elämä maistuu. Kun muistan sen pohjattoman epätoivon, niin voi että pelkkä aamukahvin keitto saa pysähtymään ja miettimään: vitsit mä olen onnellinen. Masennus oli yhtä helvettiä, halusin vain kuolla, nyt olen kiitollinen jokaisesta uudesta päivästä. Elämä on (vihdoinkin!) IHANAA!!!

Vierailija
13/16 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/16 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti voi parantua. Mä en ole parantunut mutta kuulun ymmärtääkseni reiluun vähemmistöön. Paniikkihäiriö puhkesi vasta sairastettuani masennusta useita vuosia, ja siinä rinnalla vaikeaa somaattista sairautta. Uskon että toipuminen on minullekin vielä mahdollista mutta aikataulusta en tiedä. Yhtä mahdollista on etten parane.

Vierailija
15/16 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/16 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet auttaa monia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi