Paniikkihäiriötä sairastavat, miten selviätte kassalla?
minulla vaikeaa on pankkikorttikuitin kirjoitus. tuntuu että se sekunti kestää iäisyyden. Myyjä katsoo kun kirjoitan eikä pakenemaan pääse. Seuraava asiakas saattaa hermostuneena odottaa vuoroaan. Pulssi on hiukan noussut jo fyysisestä ponnistelusta kun on ensin lappanut kärryllisen tavaraa siihen liukuhihnalle ja odottaa kauhulla sitä että joutuu vielä menemään pakkaamaan 3-4 kassillista tavaraa. Kassalta on tietysti vielä pitkä matka autoon, varsinkin jos on iso automarketti kyseessä. Prismoissa varsinkin kassat ovat hyvin ankeita ja steriilejä eikä ole mitään miellyttävää mihin voisi katseessa kiinnittää ja saisi ajatuksensa muualle.
Kommentit (51)
Mikä on se kamala joka voisi näissä paikoissa tapahtua? Miten pärjäät työelämässä?
kuolemaa, sydänkohtausta, sekoamista, kasvojen menettämistä, mitä milloinkin. On äärimmäisen noloa kun joutuu pyytämään jonkun toisen apua siksi että hyperventiloi eikä hommasta tule mitään. tai oikeasti iskee megaripuli sen paniikin takia ja kakka tulee housuun. Niinkin on käynyt.
Mikä on se kamala joka voisi näissä paikoissa tapahtua? Miten pärjäät työelämässä?
vaan se itse tilanne on vaan kamala. Tuntuu että pyörtyy, päässä sumenee, haluat vaan pois siitä tilanteesta, hikoilee, vapisee...
enkä ikinä enää voi varmaan työelämään mennä. Onneksi pärjätään miehen tuloilla.
kuolemaa, sydänkohtausta, sekoamista, kasvojen menettämistä, mitä milloinkin. On äärimmäisen noloa kun joutuu pyytämään jonkun toisen apua siksi että hyperventiloi eikä hommasta tule mitään. tai oikeasti iskee megaripuli sen paniikin takia ja kakka tulee housuun. Niinkin on käynyt.
paniikin takia olen ollut pitkillä sairaslomilla aikoinaan.
vaan se itse tilanne on vaan kamala. Tuntuu että pyörtyy, päässä sumenee, haluat vaan pois siitä tilanteesta, hikoilee, vapisee...
enkä ikinä enää voi varmaan työelämään mennä. Onneksi pärjätään miehen tuloilla.
saatko mistään tuloja?
eniten. Tuntuu siltä, että astuu tyhjän päälle jokaisella askeleella, oikeasti tuntuu siltä että pyörtyy. Jotkut sanoo, että ei ole vaarallista, mutta, kyllä uskon, että siinä tilanteessa ihan oikeasti voi pyörtyä. Lisäksi pelkään sitä vapinaa, se kun on niin näkyvää. Kun ei voi kirjoittaa sitä nimeä kuittiin, kun kädet ja jopa pää vapisee.
saatko mistään tuloja?
en saa tuloja, mutta miehellä hyvät tulot, eli ei "normaalistikaan" olisi pakko olla töissä. Mutta, olisihan se kiva olla töissä, en vaan pysty.
saatko mistään tuloja?
en saa tuloja, mutta miehellä hyvät tulot, eli ei "normaalistikaan" olisi pakko olla töissä. Mutta, olisihan se kiva olla töissä, en vaan pysty.
tsemppia sinulle! Mitä muuten harrastat tai puuhailet arjessa?
sitä, että pyörtyessänne satutte itsenne?
Vai onko se ajatus että muut sitten auttaisivat teitä pyörtymisen jälkeen se kamalin asia?
estää just sitä vapinaa.
muuten minulla ei rytmihäiriöitä ole. Siksi en tykkää käyttää sitä kuin ehkä jossain hautajaisissa tms
sitä, että pyörtyessänne satutte itsenne? Vai onko se ajatus että muut sitten auttaisivat teitä pyörtymisen jälkeen se kamalin asia?
se paljastuminen. Ja se pelko on usein tiedostamatonta, ei sitä pelon syytä tai kohdetta siitä paniikkitilanteessa niin syvällisesti ajattele, se on niin fyysinen tilanne.
saatko mistään tuloja?
ihan muuten tavallista arkea vietän, kuskailen lapsia harrastuksiin jne. Itse olen ajatellut nyt syksyllä aloittaa joogan, olen ajatellut, että se saattaisi olla hyvä harrastus tähän vaivaan. Lisäksi aloittelen taas lenkkeilyä, se on viime aikoina jäänyt, mutta nyt taas aloittelen uudelleen. Olen huomannut että liikunta tekee kyllä hyvää. Mitä itse harrastat? Ja mulla on propral juuri tuohon vapinaan, mutta olen käyttänyt sitä niin pitkään, ettei enää oikein auta. Joutuu ottamaan niin isoja annoksia, että sitten muuten aiheuttaa tosi huonon olon ja pulssi laskee liian matalaksi.
en enää panikoi mutta niille joille olen joskus "paljastunut" on pakko lääkitä.
saatko mistään tuloja?
ihan muuten tavallista arkea vietän, kuskailen lapsia harrastuksiin jne. Itse olen ajatellut nyt syksyllä aloittaa joogan, olen ajatellut, että se saattaisi olla hyvä harrastus tähän vaivaan. Lisäksi aloittelen taas lenkkeilyä, se on viime aikoina jäänyt, mutta nyt taas aloittelen uudelleen. Olen huomannut että liikunta tekee kyllä hyvää. Mitä itse harrastat? Ja mulla on propral juuri tuohon vapinaan, mutta olen käyttänyt sitä niin pitkään, ettei enää oikein auta. Joutuu ottamaan niin isoja annoksia, että sitten muuten aiheuttaa tosi huonon olon ja pulssi laskee liian matalaksi.
ja lapsia kuskailen minäkin. Netissä olen paljon.
että pelkään että "keksin" alkaa niissäkin panikoimaan. Se kun menee niin että kun kerran jossain panikoi, niin sitten se jää päälle, ja panikoit siinä tilanteessa aina. Mulla nämä jutut alkoi ihan kouluiässä, kun hammashoitolasta aina tuotiin tarjottimella näitä fluoritabletteja tms, joka piti ottaa siitä tarjottimelta. Kerran sitten kädet vapisi kun otin sitä mukia siitä, ja siitä se juttu lähti. Aloin pelkäämään sitä tilannetta ihan kamalasti, jos tiesin, että se hammashoitaja tulee tänään, niin tekeydyin sairaaksi ettei tarvitse mennä kouluun. Nytkin yksi pahimpia juttuja mulle on se, että pitää ottaa joku esim. kuohuviinilasi tarjottimelta. Saan siitä ihan hirveän paniikin. Olen monesti miettinyt että millaista elämä olisi jos voisi ihan oikeasti vaan mennä vaikka jonnekin juhliin ihan vaan juhlimaan, eikä tarvitsisi miettiä sitä etukäteen jo viikkoja ennen että miten siitä tilanteesta selviää. Alkoholi valitettavasti myös auttaa näihin vaivoihin, mutta se on tietty huono tie. Ja, mitenkäs sitä alkoholiakaan voit juoda jossain juhlissa, kun eihän se lasi pysy kädessä!
Voi kun pian siirryttäisiin joka kaupassa tunnusluvullisiin korttipäätteisiin. Tunnuksen näppäily kun on niin paljon kirjoittamista helpompaa.
Voi kun pian siirryttäisiin joka kaupassa tunnusluvullisiin korttipäätteisiin. Tunnuksen näppäily kun on niin paljon kirjoittamista helpompaa.
kunhan ne päätteet on niin, ettei muut näe niitä käsiä... Kaikista parasta olisi, kun ei olisi kassoja ollenkaan, vaan voisi maksaa ostokset jollain kännykällä tms. Toivotaan että tekniikka kehittyy...
Kaikista parasta olisi, kun ei olisi kassoja ollenkaan, vaan voisi maksaa ostokset jollain kännykällä tms. Toivotaan että tekniikka kehittyy...