Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten suhtaudut feissareihin? kuunteletko mitä heillä on asiaa

Vierailija
05.08.2009 |

vai sanotko heti ei ennen kuin ehtivät esittää asiaansa? Voisitko itse kuvitella työskenteleväsi feissarina jos et muuta työtä saisi?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuntele. en ikinä antaisi tilinumeroani kadulla kerjäävälle ihmiselle.

Vierailija
2/21 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyrin sanomaan Kiitos ei elleivät ihan suuhun änkeä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole sen luonteinen ihminen että voisin tehdä työkseni... joskus olen kuunnellut mikäli ei ole kiire eikä menoja, mutta yleensä en ole jäänyt kuuntelemaan koska en halua osallistua niihin keräyksiin.. joskus myöhemmin kun ei ole muita rahanmenoja niin voisin harkita uudelleen

Vierailija
4/21 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuntele, enkä ota kontaktia. En myöskään itse tekisi tuota työtä.

Mulla ei ole mitään noita nuoria ja vilpittömiä feissareita vastaan, vaan harmittaa kuinka vilpillisesti sitä rahaa kerätään. Väitetään, että se mun euro pelastaa jonkun lapsiparan. Mut jo pelkästään Oulussa on tietyn järjestön feissarit tehneet töitä vuosikaupalla. Vaikka miten päin laskis, järjestöillä on mennyt pelkästään palkkoihin jo heille 200 000 €. On ihan selvää, ettei ne mun antamat roposet minnekään hädänalaisille mene, vaan hallintoon, feissarin palkanmaksuun ja byrokratiaan. Koska jos tolla järjestöllä on ollut noin paljon ylimääräistä pätäkkää, niin eiköhän sille ois ollut parempikin kohde kuin Suomalaisten työllistäminen?

Vierailija
5/21 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon aina ei kiitos. Jos haluan tukea jotain, tutkin asiaa itse kotona, en keskustellen outojen tyyppien kanssa ja kallista aikaa tuhlaten..

Jos olisin työtön, voisin tehdä töitä feissarina. Olisin kyllä ns. leipäpappi.

Vierailija
6/21 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ulkosuomalainen

Vierailija
7/21 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos feissarilla on jonkin kannattamani järjestön tunnuksen yllä, saatan kuunnellakin. Jotain uppo-outoa järjestöä tai kaupallista tahoa en jää kuuntelemaan.

Esim. Unicefin feissarin kanssa teinkin reilu vuosi sitten sopimuksen kuukausittaisesta avustuksesta.

Vierailija
8/21 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kadulla just näitä "Kiinnostaako sinua ihmisoikeudet/eläinsuoelu/Greenpeace?" -tyyppejä.

Ja joo. Aluksi jaksoin ystävällisesti sanoa kiitos ei, mutta nyt kun työmatkalla noita kohtaa päivittäin, niin alkaa tympiä. Joko en sano mitään tai joskus ärähdän, että mulla on jo ihmisoikeudet ;)

Vierailija
9/21 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen joskus jäänyt kuuntelemaan kohteliaisuudesta ja kun olen kieltäytynyt, ainakin nämä kyseiset henkilöt ovat alkaneet syytellä ja muuttuneet ystävällisistä vihaisiksi. nykyään sanon ei kiitos ja kävelen ohi.

Vierailija
10/21 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorastaan ärsyttää mokoma feissarivillitys, välillä ei pääse kahta metriä enempää eteenpäin, kun seuraava jo yrittää pysäyttää. En tekisi minuuttiakaan töitä feissarina. Hyväntekeväisyyteen suhtaudun muuten myönteisesti.

Vierailija
11/21 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

istuskelin vuosia sitten kaupungilla ja polttelin tupakkaa. Siihen tuli feissari joka käyttäytyi todella hyökkäävästi ja törkeästi! Sanoin ettei minulla ole varaa ryhtyä kuukausilahjoittajaksi sillä aloitan opiskelut ensi kuussa (mikä oli totta). Siihen feissari totesi todella v**tumaisesti: "no lopeta toi röökin poltto ja lahjoita ne rahat!".

Siis mitä v**tua! Ihan totta että röökin poltto on todella tyhmää rahan haaskausta, mutta ei todellakaan ole minkään feissarin tehtävä tulla siitä neuvomaan. Ennen tuota tapausta olin ollutkin lahjoittajana (työelämässä) moneen kohteeseen, mutta tuon jälkeen en ole enää mihinkään ryhtynyt. Kaikki olevinaan hyvää työtä tekevät ovat itsekkäitä rahan ahneita p**koja! Hyvä jos edes jokunen euro menee oikeaan kohteeseen..

Vierailija
12/21 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki olevinaan hyvää työtä tekevät ovat itsekkäitä rahan ahneita p**koja! Hyvä jos edes jokunen euro menee oikeaan kohteeseen..

Se, että tapaat yhden leipiintyneen feissarin ei varmaan kuule kerro sitä, mihin eri avustusjärjestöt käyttävät saamansa rahat.

Mutta joo, sulla on selvästi tarve perustella itsellesi, miksi olet itsekäs, etkä anna mitään hyväntekeväisyyteen. Yrität rationalisoida saituuttasi.

Vierailija
13/21 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi kustannustehokkaimmista tavoista kerätä rahaa. Tämä siis sille, joka valitti hallinnollisista kuluista.

Vierailija
14/21 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki olevinaan hyvää työtä tekevät ovat itsekkäitä rahan ahneita p**koja! Hyvä jos edes jokunen euro menee oikeaan kohteeseen..

Se, että tapaat yhden leipiintyneen feissarin ei varmaan kuule kerro sitä, mihin eri avustusjärjestöt käyttävät saamansa rahat.

Mutta joo, sulla on selvästi tarve perustella itsellesi, miksi olet itsekäs, etkä anna mitään hyväntekeväisyyteen. Yrität rationalisoida saituuttasi.

Minä maksan veroja lähes 50% tuloistani joten eiköhän siinä ole HYVÄNTEKEVÄISYYTTÄ kerrakseen ;)

Minuun tuollainen syyllistämispa**a ei tehoa laisinkaan vaan lisää vaan vastahakoisuuttani ja inhoani entisestään! Sama kuin nämä feissarit jotka aloittavat "kiinnostaako ihmisoikeusasiat" ja jos kävelet ohi niin jatkavat: "ai eikö naisten ja lasten asema kiinnosta".

Ei millään pahalla kehitysmaiden nälkäänäkevät, mutta p**kat rahanahneet suomalaisfeissarit vievät teiltä minunkin avustukseni.

Vierailija
15/21 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vieläpä tottakin

Vierailija
16/21 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänä kesänä ottanut taktiikaksi katsoa feissarin ohitse ja jos se ei tehoa, ilmoittaa hyvin lyhyesti että ei kiinnosta. Nyt eräänä päivänä olin poikkeuksellisen hyvällä tuulella feissarin kohdatessani. Päätin kerrankin kieltäytyä hymyillen ja kepeästi jutellen. Eli sanoin hymyillen, että en lähde tähän juttuun mukaan nyt. No feissari alkoi kävellä vierelläni ja kysellä:"No entä nyt?" ja "Entäs nyt?" Eli jatkoi tivaamistaan! Olin vieläpä liikkeellä lapseni kanssa, minkä pitäisi olla signaali, että ehkä on muutakin tekemistä kuin jäädä jutustelemaan (no, järjestö oli Pelastakaa lapset.. joten lapsi taisi olla ennemminkin magneetti).

Tästä oppineena jatkan aikaisempaa hyvin tylyä tapaani sivuuttaa feissarit.

En voisi tehdä sitä hommaa työkseni. Nälkäpäiväkeräyksessä tms. voisin olla palkatta mukana, mutta en haluaisi ikimaailmassa tunkea väkisin ihmisten naaman eteen vonkaamaan rahaa.

Vierailija
17/21 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän vastaa heille kohteliaasti jotain omalla kielellään. Toimii hyvin.

Vierailija
18/21 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan veroja lähes 50% tuloistani joten eiköhän siinä ole HYVÄNTEKEVÄISYYTTÄ kerrakseen ;)

jollei ole putkahtanut tyhjiöstä ja asu siellä pysyvästi myös tätä nykyä.

Ja sulla käy ilmeisesti huono tuuri feissareiden kanssa. Itse käyn päivittäin Helsingin keskustassa (=joudun feissatuksi joka päivä mennen tullen) ja 99% tapaamistani feissareista on ollut oikein hyvätapaisia.

T. ei se jolle vastasit

Vierailija
19/21 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tuli joku ihmeen "munkki" kaupittelemaan pikkuleipiä tms, jonka tuotto menee luostariin. kun kieltäydyin oli tosi töykeä ja inhottava. lähti jopa seuraamaan ja käski pysähtymään kun jatkoin matkaa, "rauhotu hyvä ihminen ja kuuntele" vihasella äänensävyllä. menis ennemmin mäkkärin kassalle ja lahjottas ne rahat hyväntekeväisyyteen eikä kerjäis tuolla tavalla muilta rahaa.

harmittaa tuollaset, joista tulee itselle paha mieli.

Vierailija
20/21 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollei ole putkahtanut tyhjiöstä ja asu siellä pysyvästi myös tätä nykyä.

Ja sulla käy ilmeisesti huono tuuri feissareiden kanssa. Itse käyn päivittäin Helsingin keskustassa (=joudun feissatuksi joka päivä mennen tullen) ja 99% tapaamistani feissareista on ollut oikein hyvätapaisia.

T. ei se jolle vastasit

Näillä veroprosenteilla luulisi suomen hätääkärsivät hoitavan ja liikenevän ulkomaan apuunkin. Sille minä en taas voi mitään ettei suomen valtio osaa käyttää rahoja oikein. Ja kun lahjoittajat jatkavat lahjoittamistaan ei valtion tarvitsekkaan osata..