maailman paskin äiti ilmoittautuu!!
hermot ei enää kestä. lapset 2v10kk ja 1v7kk. heti kun toinen hetken tottelee, toinen alkaa perseilemään. ei musta vaan ole äidiksi. pitää varmaan antaa noi mukulat pois.
Kommentit (31)
auttamista enkä mitään muuta.
Miehet ajattelee vaan palleillaan näköjään.
Ehkä teetkin näin, mutta tuo auttaminen saa ainakin mut näkemään punaista.
en IKINÄ sitoisi heitä valjaisiin kuin koiraa. Paska keksintö ja erittäin naurettava!
Ja ap:lle lapset pihalle, päivähoitoon, kerhoon, mummolaan. Meillä lapset villitsevät toisiaan urakalla aina ja erotuomaria tarvitaan. Silti molemmat rauhoittuvat yleensä siihen et toinen menee syömään tai katsomaan telkkaria. Jätän lapset myös keskenään leikkimään omaan huoneeseen, keitän kahvin ja käyn välillä katsomassa. Yleensä kyl kuulee mistä tapelllaan. Meillä myös nuorimmainen n.2v on kova kiipeilemään. Sen takia meillä ei ole olohuoneessa tällähetkellä pöytää. Myös keittiönkaappien paukuttelu on kivaa. Niihin saa niit lapsilukkoja. Meillä on kielto, pois vieminen auttanut vielä tähän saakka.
Lapset aloittivat nyt taas tarhan ja kotimeno on rauhoittunut loman jälkeen. Hermot menee varmasti sen 1000 kertaa päivässä. Mutta en silti antaisi pois :) Koitahan jaksaa ei se loppuelämää kestä ;)
nainen olen t. 22
joku tajusi mun pointin, mutta taidatkin olla nainen :) 15
Ehkä teetkin näin, mutta tuo auttaminen saa ainakin mut näkemään punaista.
... niin kuin kirjoitin loppuun, nykyisin SAAN "apua" enemmän kun olen koskaan toivonut ja kotihommia en enää lopeta ;)
Lopun alkua.
on niin kova marisemaan kaikesta, pienestäkin.
Eka vingutaan lapsia ja sitten kun niitä on "puoli pakolla" saatu niin sitten vasta kaikki onkin vaikeeta. Ei vaan alussa ymmärretty... :)
Kaikki kokee riittämättömyyden ja toivottomuudenhetkiä aina joskus. Onko lapset päivähoidossa? Touhuu niille päiväkoti paikka jos ei ole, niin illat ja viikonloput sitten jaksat niitä hoitaa. Mutta voin sanoa, että sillon kun naperot toimii noin (minkä käsityksen sain), niin niillä virikkeiden ja tekemisen puute. Istu alas niitten kaa ja leiki myös itse. Ohjaa niitä. Sillon sun ei tarvi juosta perässä. Opeta ne leikkimään ja keksimään.
kun ollaan yleensä 3-4tuntia päivässä pihalla purkamassa energiaa ja sisällä juoksevat ja leikkivät koko ajan. silti tekevät pahojaan jatkuvasti ja totteleminen on tosi kovan taistelun takana. olisiko periytynyt vanhemmilta tuo luonteiden rauhattomuus kun ei kumpikaan heidän isänsä kanssa olla oltu mistään rauhallisimmasta päästä nuorempina?
ja sille joka sanoi siitä lasten hankkimisesta ja pienestä valittamisesta: tarkoittaako se että olen äiti että en saa koskaan olla väsynyt? etten saisi kaivata rauhaa ja hiljaisuutta? että minusta ei saisi olla kivaa että koti olisi kerrankin edes 10minuuttia siisti sen jälkeen kun olen siivonnut? se on tosi helppo sellaisten puhua jolla mummot ja papat hoitavat lapsia vähän väliä ja saa sitä omaa aikaakin joskus. itse olen ollut 2 kertaa 2-3tuntia ilman lapsia viimeisen 6kk:n sisällä. kyllä se välillä väsyttää että koko ajan joku on riippuvainen sinusta.
Jos olet väsynyt, niin onhan sulla mies, joka voi hoitaa lapsia illalla. Lähdet pois kotoa jonnekin rentoutumaan. Sinäkin tarvitset jotain muuta puuhaa, koska kotona olo lasten kanssa on toki raskasta, mutta myös vähän puuduttavaa. On hyvä saada seuraa välillä muista aikuisista.
Älä anna mitään sokeripitoista syötävää ylivilkkaille lapsille! Tarkkana sit piilosokereista, esim. jogurtit jne... telkkarista tulee kakkoselta tiistaisin Lapsityrannit-ohjelma, katso sitä. Siitä saa ajattelemisen aihetta ja vinkkejä. Vanhoi jaksoja kai näki jostain netistä, olisko yle areena tai joku.
mutta pointti oli kai, että älä "auta", vaan "tee". ei kukaan kaipaa "apua" kotihommissa, tyyliin kuorin perunat. Tee illallinen, siivoa keittiö sen jälkeen, laita tiskikone päälle ja tyhjennä se seuraavana aamuna ennen töihin menoa.
Ehkä teetkin näin, mutta tuo auttaminen saa ainakin mut näkemään punaista. TOki sulla on työ, mutta kuten itsekin sanoit, niin on vaimollasikin.
ja ap:lle: mene töihin? ota omaa aikaa, mene leffaan tai minne tahansa pois kotoa. Tsemppiä