Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut syö niin epäterveellisesti? Tekeekö sitä oikeasti mieli?

Vierailija
05.08.2009 |

Kaupassa lihava nainen haahuili vain osastilla, joista saa rasvaista ja epäterveellistä ruokaa. HeVi-osaston ohi pyyhälsi niin, että tuuli vain vinkui.

Sitten kärryt täyteen makkaraa, rasvaista juustoa, suklaajäätelöä ja majoneesisalaatteja.

Yleensä en kiinnitä huomiota toisten ostoksiin, mutta sitä naista kävi sääliksi. Oli jotenkin lannistetun näköinen, käveli pää kumarassa ja vaikeasti muutenkin ylipinonsa takia.

Voi kun voisin uudistaa tällaisen ihmisen ruokavalion. Ihminen saa niin paljon energiaa terveestä kropasta, hyvästä terveellisestä ruoasta ja siitä, että tuntee itsensä oikean painoiseksi!

Haastan kaikki makkaramammat ostamaan tänään vaikka lohikeiton ainekset kotiinsa! Kokeilkaa viikko terveellisempää, huomaatte eron!

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut melkoinen herkkuperse. Sipsit, suolapähkinät ja keksit kuului lähes päivittäiseen ruokavalioon. Siihen tosiaan voi jäädä koukkuun. Kokoajan tuli kuitenkin enemmän ja enemmän huono omatunto kun tiesi, että se ei ole hyväksi ja jos jatkan samaan malliin kroppa muuttuu kokoajan pahempaan suuntaan. Lisäksi itsetuntoni ei ollut kovin hyvä, joten lihavuus ei ollut vaihtoehto. Kerran olin puoli vuotta syömättä mitään ylimääräistä herkkua, ei karkkia, sipsiä ei mitään muuta kun ruokaa. Ainoastaan juhlissa sain syödä kahvipöydän antimia, koska en halunnut olla epäkohtelias. Kun lakkoni päättyi kesti pitkän aikaa, että karkki edes maistui hyvältä. Se tuntui jotenkin niin turhalta rasvan keräämiseltä. Vuosien saatossa olen palannut karkkikupin ääreen, mutta olen huomannut että myös terveelliseen elämään voi jäädä koukkuun. Minulla on vieläkin melkoisia mässäilykausia, varsinkin lomalla, mutta pyrin siihen että arki olisi terveellistä syömistä. Silloin voi joskus sortuakin hyvällä omallatunnolla.

Vierailija
42/56 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina Violan savulohituorejuustoa (rasvaa siinä taitaa olla 13 %). Sitä ei tarvitse laittaa n. 3 litraan keittoa kuin kaksi ruokalusikallista ja maku on taivaallinen. Lisäksi yrttejä oman maun mukaan. On terveellistä ja hyvää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ruokavalioremontin jälkeeen ollut kokonaan kuin toinen ihminen. Ennen sellainen semilaiska, perusjutut hoitui, mutta kaikki "ylimääräinen" aiheutti suunnatonta ponnistelua. Koti oli vähän sinne päin siisti, lenkille jaksoin jos joku kaveri pyysi eikä kehdannut kieltäytyä, lapsen kanssa menin sieltä mistä aita oli matalin. Ja miestä en jaksanut pitää hyvänä enkä arvostaa. Mutta nyt on tosiaan meininki ihan erilainen!

Eli mistä puhti moiseen??? Tulisi tarpeeseen...

t. ylipainoinen plösö, joka lakaa olla jo masentunut omaan saamattomuuteensa

Vierailija
44/56 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

random läskiä, ainakin tuosta ostoslistasta päätellen. Seurattu hevi-oastolta makkaraosastolla ja sieltä vielä pakasteosastolle. Ärsyttää myöskin se, että kuvitellaan tietävän mihin ne ruuat menee. Itse ainakin ostan makkaraa ihan koirille, ne ovat helppoja ja nopeita ruokia tai lisukkeita niille.

Vierailija
45/56 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa harvinaisen yksinkertaiselta ihmiseltä, jos ei ymmärrä että ihmiset saattavat pitää erilaisista ruuista ja mauista. Sitä paitsi on ihan todettu että sama ruoka maistuu eri ihmisten suussa erilaiselta.

Minä olen normaalipainoinen ja tiedän varsin hyvin miten pitäisi syödä. Osaan laittaa terveellistä ruokaa ja ostan hedelmiä ja vihanneksia. Mutta teen sen vain siksi että on pakko, ei voi aina syödä vain karkkia. Minulle ei tuota mitään tuskaa elää pelkällä karkilla ja limulla, pystyisin syömään sitä pelkästään joka päivä. Se vain yksinkertaisesti on niin paljon parempaa kuin ruoka. En pidä suolaisista mauista, en ruuassa enkä sipseissä tms. Joudun pakottamaan itseni syömään kunnon ruokaa.

Jospa tämä näkemäsikään ihminen ei vain välitä. Ehkä hän tietää että olisi terveellisempää syödä toisella tavalla, mutta hän syö mieluummin sitä ruokaa josta pitää, vaikka sitten kuolisikin nuorempana. Ja kyllä, roskaruokaan ja karkkiin voi todellakin tulla himo.

Vierailija
46/56 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et tosiaan tajua. Ihmisellä on tietyt perustarpeet, kuten unen- ruuan - ja vedentarve. Näitä tarpeita ei voi säädellä pelkällä itsekurilla. Yleensä ihmisillä on normaali, sisäsyntyinen rytmi syödä oikea määrä ruokaa ja nukkua riittävästi. Jos tämä rytmi on, sitä voi ohjata järjen mukaan jollain lailla, mut jos rytmi on häiriintynyt, niin siihen on ihmisen hyvin vaikea vaikuttaa. Kysy vaikka unettomuudesta kärsivää, että miksei hän vaan mene sinne sänkyyn ja nukahda - helppoa ja luonnollista!

Monella ylipainoisella syömisen ja kylläisyyden rymti on häiriintynyt. Se voi tarkoittaa sitä, että ihminen ei tunne itseään kylläiseksi vaikka on jo saanut riittävästi ruokaa, tai että hänellä on himo johonkin ruokaan, tunne siitä että hän TARVITSEE sitä ruokaa, samoin kuin unihäiriöistä kärsivä on aamulla vielä väsynyt, vaikka voi katsoa kellosta että on virallisesti nukkunut sen minimimäärän mitä ihminen tarvitsee.

Ihminen ei ole täydellinen, antakaa nyt vähän armoa niillekin, joiden heikkoudet näkyy ulospäinkin!

Vierailija
47/56 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi tarkoittaa sitä, että ihminen ei tunne itseään kylläiseksi vaikka on jo saanut riittävästi ruokaa.

Tai sitten koko suhtautuminen syömiseen on nurinkurista. Kuka ääliö on keksinyt, että pitäisi syödä mahdollisimman kevyesti ja missään ei saa olla kaloreita. Järjetöntä, ihminen syö saadakseen energiaa elämiseensä ja jaksaakseen toimia. Vähäkaloristä lightilättaa saa vetää kaksinverroin verrattuna oikeaan ravinteikkaaseen ja täyttävään ruokaan verrattuna. Silti saattaa jäädä nälkä ja taas tarvitaan välipalaa.

Vierailija
48/56 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka pyrkii syömään erittäin terveellisesti.

Olen entinen sohvaperuna ja suursyömäri. Vaan enpä voi väittää että himot epäterveellistä ruokaa kohtaan olisi johonkin 10v aikana kadonneet, päinvastoin, punaviini ja juustot ja muut herkut maistuisivat edelleen. Kuitenkin treenejä tehostaakseni pyrin välttämään liikaa rasvaa ja syömään paljon proteiineja, onneksi sentään saa syödä kunnolla; nälkökuurille musta ei olisi.

Vierailija
49/56 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömään paljon proteiineja, onneksi sentään saa syödä kunnolla; nälkökuurille musta ei olisi.

liikaa proteiinia, ei ole hyväksi munuaisille.

Vierailija
50/56 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tuu tänne arvosteleen miten joku toinen syö "väärin" ja sinä itse paremmin. Et tiedä syitä miksi se nainen oli ylipainoinen, syyt voivat olla vaikeammin korjattavissa kuin sinun elämän parannus Keittoreseptiä lusikoimalla

Vierailija
51/56 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön epäterveellisesti että kuolisin mahdollisimman nuorena sydänkohtaukseen.

Vierailija
52/56 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi tulla himo johonkin keinotekoiseen majoneesihässäkkään ja makkaraan? En ymmärrä. Mua etoo ajatuskin.

T: Ap

Tästä on tutkittua tietoa. Mitä enemmän syö ns. huonoa ruokaa, se addiktoi. En muista yksityiskohtia, mutta vaikuttaa jo hormonitasolla. Silloin se ei enää ole joka kerta valinta, vaan ainoa vaihtoehto. Ja jos kierteestä pääsee irti, alkavat muutokset elimistössä jo viikossa. Tyttäreni oli viikon herkuitta ja oikealla ruualla, huomasi muutokset omassa olemisessa ja jopa unen laadussa. Se irtipääseminen ei vaan ole ihan yksinkertaista.

Vierailija
53/56 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus

Vierailija
54/56 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi tulla himo johonkin keinotekoiseen majoneesihässäkkään ja makkaraan? En ymmärrä. Mua etoo ajatuskin.

Tiedätkö, mitä majoneesissa on? Mikä niistä on keinotekoinen?

Vierailija
55/56 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kuitenkin fakta, että epäterveellinen ruoka ei tee ihmiselle mitään hyvää. Ylipaino on ihmiselle itselleen haitaksi ja yhteiskunnalle se tulee kalliiksi.

Mutta kuten ennen ylipainoinen ystäväni sanoi "kaikki ylipainosta negatiiviseen sävyyn puhuvat olivat ennen vihollisia, joita ei edes kuunneltu, vaan automaattisesti vihattiin". Tämä siis ennen hänen laihtumistaan. Vaikka teveydenalan amaattilainen hänelle sanoi painon pudotuksen olevan aiheellista, hän vain loukkaantui. Nyt nauraa itselleen "silloin ennen".

Niin, jos ylipaino on ainoa ongelma, johon tuijotetaan ja josta puhutaan, ei varmasti auta ketään. Ylipaino on seuraus, ei ongelman ydin. Siitä on vaan helppo huomautella, vaikka yhtä ongelmallista on tupakointi, alkoholi ja ravintoköyhä ruokavalio laihalle ihmiselle. Ylipainosta puhuminen osuu kioeään kohtaan. Siitä ränkytys ei tuo muutosta.

Vierailija
56/56 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä ymmärtäny tätä terveellisen syömisen hypettämistä. Syön ja juon mitä haluan, milloin haluan ja silti painoindeksi on 180cm pysyny 20 tienoilla. 33v. Enemmänkin ihmettelen sitä, että kuinka helvetisti ihmisen pitää kiskoo sitä tavaraa naamaansa että alkaa painoa kertymään? Syön täysin paskaa kaiket viikot ja silti pystyn treenamatta (ja yhtään kuntosalitouhuista kiinnostuneena) tekemään ihmislipun.