Muita jotka haluaisi yksinkertaistaa elämää?
Musta on alkanut tuntua jo useamman vuoden että olis ihana elää mahdollisimman yksinkertaista elämää. Haluaisin esimerkiksi muuttaa omakotitalosta edullisempaan mutta viihtyisään kerrostaloon keskustaan. Rahaakin jäis talosta rutkasti niin en olis niin työriippuvainen, ehkä myös toisesta autosta vois luopua ja lapsen koulukin olis vieressä oma työpaikka myös.
Kuitenkin olis kiva katto pään päällä eikä esim pihan hoitoa ym siivousta ja kotihommaa niin paljoa. Luulen että olisin rennompi ja onnellisempi.
Ainut este tälle unelmalleni on mies joka haluaa asua ehdottomasti omakotitalossa, kuulemma nääntyisi kerrostalossa..?
Kommentit (11)
niin tarvitsen taluttajan.
nimim. Peruskoulupohjalta
Osittain ihan rahasyistä, mutta osittain myös halustamme tehdä elämämme helpoksi. Ei tarvitse kuluttaa energiaa ns. turhaan. Meille sopii, tuttavat varmaan pitävät köyhinä, mutta sama se. Elämä on rennompaa, kun ei tarvitse ajaa joka paikkaan. Aikaa ja rahaa menee vähemmän.
tahtoisin kanoja pihalle, lampaita, kasvattaa itse vihannekset jne.. mahdollisimman vähän käyttää kauppojen ruokaa.
Sähkönkin voisin ottaa aurinkokennoilla tai omalla tuulivoimalalla. ja vedenkin tahtoisin omasta kaivosta.
et ap tarkoittu juuri tätä.:)
Minä taas haaveillu sellasesta että omistettaisi todella vähän tavaraa. Kasvatettais vihannekset ja osa kasviksista itse. Laitettas just jotain eläimiä joista olisi hyötyä. Ettei kaupasta tarvitsis paljon tavaraa hakea.:) Haaveeks tämä jää kuitenkin, koko perheenhän tällaseen tarttee sitoutua.
tahtoisin kanoja pihalle, lampaita, kasvattaa itse vihannekset jne.. mahdollisimman vähän käyttää kauppojen ruokaa.
Sähkönkin voisin ottaa aurinkokennoilla tai omalla tuulivoimalalla. ja vedenkin tahtoisin omasta kaivosta.
Avainsanat: pitää tunnistaa mitä itse haluaa, toteuttaa halujaan kohtuullisissa määrin. Ja pitää tunnistaa mitä ei ainakaan halua ja lähteä pois tilanteista, joissa tapahtuu jotain epämiellyttävää.
Lisäksi on hyötyä, jos osaa antaa itselleen anteeksi eikä vaadi itseltään liikaa.
Tuo lampaitten ja kanojen kasvatus ei todellakaan olisi mitään yksinkertaista elämää. Onko teillä haaveilijoilla ikinä ollut mitään lemmikkiä, siis edes marsua tai vastaavaa? Oletteko huomanneet, millainen vastuu elävän eläimen hoidosta on? Ja jos marsun hoitaminen tuntuu työläältä, mitenkäs sitten lammas- tai kanalauman? Herätkää pahvit.
Meillä mies jo oivaltanut että siivoaa ja hoitaa pihan mutta silti näissä neliöissä mielestäni liikaa vaivaa ja rahaa kiinni.
Lisää hyviä ehdotuksia kompromissiin ilman eläimiä...
ap
että onko kyse siitä että rahanne ei riitä nykyiseen monimutkaiseen elämäntapaanne vai haluatko ihan muuten vaan oikoa mutkia?
Lapsiakin liuta, kaneja on tulossa. Ja hevosia on ollut. Jos saadan hommattua sopiva pieni maatila ja muuttamaan täältä taajamasta pois niin lampaita tulee ehdottomasti ja ehkä ylämaankarjaa :)
Minä en aijo ainakaan vaatia mitään enempää kuin mitä pystyn hoitamaan.
T, se joka ottais sähkönkin auringosta/ilmasta
Tuo lampaitten ja kanojen kasvatus ei todellakaan olisi mitään yksinkertaista elämää. Onko teillä haaveilijoilla ikinä ollut mitään lemmikkiä, siis edes marsua tai vastaavaa? Oletteko huomanneet, millainen vastuu elävän eläimen hoidosta on? Ja jos marsun hoitaminen tuntuu työläältä, mitenkäs sitten lammas- tai kanalauman? Herätkää pahvit.
taloudellinen tilanne hyvä. Jonkun verran säästöjä eikä siis velkaa. Molemmat kokopäivätöissä suht hyvällä palkalla. Rahaa jäis ihan ruhtinaallisesti jos asuttais kerrostalossa ja myytäis talomme. Eli halu oikoa mutkia juuri niin kuin hienosti huomioit...
ap
taloudellinen tilanne hyvä. Jonkun verran säästöjä eikä siis velkaa. Molemmat kokopäivätöissä suht hyvällä palkalla. Rahaa jäis ihan ruhtinaallisesti jos asuttais kerrostalossa ja myytäis talomme. Eli halu oikoa mutkia juuri niin kuin hienosti huomioit... ap
pitääkö kaikki kerralla saada pois...?? Eikö jostakin yhdestä asiasta voisi luopua ensin ja sitten katsoa pikkuhiljaa miltä tuntuu??
Minä kuvittelin löytäväni onnen kaupungista ja.. olin siellä hetken ja huomasin kuinka tyhjältä elämä tuntui.. MUTTA olen kasvanut ikäni maaseudulla, minulla elämä maalla on sitä helppoa elämää (tuli se karvaasti koettua)
Mies puurtaa kaikki pihatyöt jatkossa siis aivan kaikki.
Katso miten pitkään jaksaa ja samoin siivous on jaettava kaikkien perheenjäsenten kesken.
Näin sinulle jää aikaa oleiluun, toki kaikki ongelmat ei tällä ehdotuksella ratkennut.