Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUHTIKUUN HANIT viikolla 32

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myy: mun mies on innoissaan ja onnellinen, nyt tietysti huolissaan. Hiukan sen oli vaikea uskoa, että raskaana olen, vaikka näki viivat ihan omin silmin :D

uusille tervetuloa :)

orkidea: mulla kans vatsaa on jomottanut muutaman päivänä..ja tänään ollut menkkamaisia kipuja :< lisäksi pyörällä ajaessa tärähdykset tuntuvat inhottavilta.. voihan se olla, että se kohtu siellä vaan kasvaa ja siksi kipuilee..

mulla kans öklötysolo mennyt pois..eikä muitakaan oireita juurikaan ole.. rintoja vihloo välillä..

on: mieli on jo vähän parempi.. lähden viikonlopuksi mökkeilemään, saa vähän muuta ajateltavaa :)

lämmintä viikonloppua ja hyviä vointeja kaikille!

outii

Vierailija
22/52 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussasin eilen ensin haamuviivalla, hetken päästä uudella testillä viiva oli vahvempi. tänään aamulla kolmas testi joten ehkä se pitää paikkansa :)

maanantaina kuitenkin verikokeisiin... :)

Pikkukakkosta odotellaan, esikoinen syntyi 01/08 kiireisellä sektiolla joten toivotaan nyt parasta :)

Oireita ei ole oikeastaan. Paitsi että mahaa turvottaa. Vai lieko johtuu suuresta nestemäärästä jota tänään join :)

LA siis 10.4

Synnytyssairaala Raahe ja paikkakuntana Pyhäjoki

PikkuruinenToukka rv.4+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ANTAKAA VOIMIA..

Ensin onnea kaikille uusille mukaan tulijoille!! =) Ja tarrasukkia kaikille!

Menee hieman aiheesta, mutta kerronpa nyt mitä tänne kuuluu.. varoitan, että saattaa alkaa ällöttämään..

Mutta nyt siis tähän mihin tartten voimia.. KÄÄK.. Meidän kuopukselta 4 vee, löytyi eilen kihomato.. YÖK, kuvottaa jo muutenkin.. =( No nyt on sitten lapset ja mies lääkitty, 2 päivää pesty pyykkiä, desinfioitu ovenkahvoja, leluja, vaihdettu petivaatteita.. Blaah.. ihan kuin en olis valmiiks jo puhki ja väsynyt.. Kaikille tutuille kenen kaa on oltu kk tekemisissä on ilmoitettu, mutta kukaan ei oo ilmoittanut että heillä olis joten mistä lie tullut?!! Pojat olleet kotona jo toukokuusta lähtien joten tarhasta ei oo tullut.. Ja tää on meillä eka kerta, siks tuntuukin niin ällöttävälle ja vielä se, että koska olen raskaana, LÄÄKITYSTÄ EI SUOSITELLA.. Mutta jos nyt mulle tulee ne (ei voi es ääneen sanoa mitkä..) tai tää uusii lapsilla niin sit pitäis munkin ottaa sitä Pyrviniä.. Toivotaan nyt ettei kuitenkaan tulis!!! Sen yhden jälkeen ei oo onneks niitä näkynyt ja pojatkin oppineet taas käsien pesun joka käänteessä joten jotain hyvää tästäkin.. Onks muilla kokemusta näistä..?!

Joo, eipä tässä muuta, tässä olikin kaikki mitä on ehtinyt miettiä kahteen päivään.. =/

Aurinko 5+4 ja toluntuoksuinen koti..

Vierailija
24/52 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin voimia sinne teille. kuulostaa kieltämättä ällöttävältä. Voihan se olla että tartunta on tullu kaupassa tai voiko joku olla vain kantaja, että itse ei saa niitä?

on kyllä niin "olen raskaana"-olo ollu koko päivän. närästää, väsyttää, vessassa juostaan... mutta on tää ihanaa!! :)

Pikkuinen Toukka

Vierailija
25/52 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko, voihan räkä! Meillä on myös ollut kihomatoja joskus. Joillakin ne ei aiheuta hirveästi kutinaoireita, joten tartunta voi tulla käytännössä mistä vain, vaikka ei ole kerrottukaan. Kihomadon munat on hirrveän pieniä ja menee sormista suuhun tosta vaan. Eli käsihygienia on kaiken a ja o nyt.

Itse desinfioin kloriitilla esim hanat ja ovenkahvat ja kaukosäätimet joka päivä ainakin kaksi viikkoa kihomatolöydöstä. Pakastin pehmot, pistin legot tiskariin ja eristin muut lelut mitä ei voinut käsitellä heti.

Meillä ainakin päästiin yökötyksistä eroon eka kerralla, joten tsemppiä vain. Vaiva on aika yleinen, joten älä tunne turhia tunnontuskia! Huumori auttaa!

Liikunnasta: itse jumppaan ja joraan hyvin aktiivisesti enkä ajatellut lopettaa ennen kuin siltä tuntuu. Eli jos sattuu tai liikaa hengästyttää.

Outii, hirveästi voimia. Toivottavasti kääntyy kaikki parhain päin.

Itse kävin neuvolassa jo eka kerran, koska viikot on epäselvät ja vuotoja tosiaan oli alussa. Epäilivät että olenkin jo viikoissa pidemmällä kun on niin vahvat raskausoireet! Mitä mä teidän tekstejä täältä luen, niin kyllähän noi oireet voi olla aika vahvat jo hyvinkin alussa. Joka tapauksessa, ensi vkolla lääkäriin ja gynelle varhaiseen ultraan!

Onnea uusille plussanneille ja hyvää oloa kaikille!

Berenike ja "Keke"

Vierailija
26/52 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outii, todella paljon voimia odotukseen sulle - ihanaa kun pääsit mökille rentoutumaan! Toivotaan, että huoli on ollut turhaa ja kaikki on kumminkin hyvin.. Aika rankasti lääkäri kumminkin sulle sanoi siitä kohdunulkoisesta heti.. Niin kauan on kaikki hyvin kunnes toisin todistetaan =)

Mullekin esikoisen kanssa sanottiin kovien kipujen takia heti, että kohdunulkoinen on ja sain lähetteen kättärille. Eipä ollutkaan vaan ihan normaali raskaus, mutta mulla oli ihan hirvittäviä kipukohtauksia jo n.rv3+3 lähtien vajaa pari viikkoa.. Eli Orkidea myös sinulla, että todella kovatkin kivut voi olla ihan normaaleja.. Edellisessä raskaudessa, enkä tässäkään raskaudessa ole tuntenut sellaisia kipuja.. Ehkä ne johtuivat siitä kun oli eka raskaus, en tiedä!?

Auringolle paljon voimia =) Meillä ei ole ollut, mutta joka vuos on pari kertaa päiväkodissa laput ovessa, että liikkeellä on.. Eli joo yleisiä ovat!

Tervetuloa uusille ja onnea matkaan =))

ON: Tulin kipeäksi, tietenkin.. Tai oon ollut jo hetken aikaa.. Vastustuskyky heikkenee niin paljon raskaana, vaikka syön maitohappobakteereja koko ajan. Pahaolo on ja oksentaa joutuu välillä, nyt varmaan kipeydestä johtuen vielä voimakkaampaa.. Ärsyttävää!

fantasy rv6+2

Vierailija
27/52 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on ollut niin kehno viime päivinä etten ole tänne jaksanut kirjautua.

Tänään viettelen viimeistä lomapäivää ja huomenna pitää raahautua töihin, tulee olemaan mielenkiintoista kun koko ajan tarttis syödä ettei tule huono-olo ja en haluis vielä töissä kertoa.

Meillä mies on tässäkin raskaudessa mukana täysillä ja välillä liian huolehtivainen =)

Nyt jo mietin milloin joudun jäämään pois töistä, ekassa jäin joulukuulla (laskettuaika oli maaliskuussa) ja silloin käytännössä oli siisti toimistohomma, nyt olen ravintolahommissa...

torres 6+1

Vierailija
28/52 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä todeta että helsingissä asustelen

Vierailija
29/52 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps,

Toivottavasti, Outii, on kaikki hyvin. Voin kuvitella, kuinka rankkaa teillä nyt on.=/

Hyvä kuulla, että muutkin ovat kipujen kanssa kärvistelleet ja silti masuasukki on ollut ihan ok. Mulla se yhteen kohtaan pistäminen meni sitten ohi samana päivänä. Nyt on alavatsa ollut aika ok, välillä jotain repäisyä saattaa tuntua. Mua vaivaa päänsärky sitten enemmänkin...Joko niin, että ylösnoustessa rupeaa särkemään vasempaan ohimoon tai sitten jomottelee pidemmän aikaa. Auringon valoa ei meinaa kestää ollenkaan. Sitten kun en tykkää särkylääkkeitä napsia -panadolia kun voi ottaa- niin yritän nukkua, juoda ja syödä ensin päänsärkyä pois. Yhden kerran olen vasta lääkettä tarvinnu. Mulla taitaa eniten päässä vaikuttaa tää raskaus muutenkin, kun tuo huimauskin on melkoista. Onneksi ei ole tosissaan vielä taju lähtenyt.

Opiskelumotivaatio on aivan hukassa. Pitäisi tehdä opinnäytetyön kyselylomaketta ja vaikka sun hittoa, mutta kun en vaan saa aikaiseksi. Ei vois vähempää kiinnostaa.=( Mistä kummasta löydän intoa opiskeluun? Itsenäinen työskentely ei sovi mulle ei sitten yhtään...

Mikä on muuten teidän mielipide hiusten värjäämisen suhteen? Olis keskiviikkona kampaaja ja oon tässä asiaa pohtinut, kun juurikasvu alkaa olla karmea...=/

Huomenna soittelen neuvola-aikaa. Jes.=) Pitää samalla kysyä noista hiusväreistä..

Vierailija
30/52 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan vaan kaikille. Laskettu aika olisi 4.4.2010 ja ensimmäistä odotetaan 26-vuotiaana. Kivaa, että on näin paljon huhtikuussa synnyttäviä. Huomenna alkais rv7 ja soittelin viime viikolla neuvolaan aikaa. Sain sen syyskuulle. Pitäisikö tässä välissä käydä tekemässä jonkinlaisia raskausarvo testejä? olen ihan unikko kaikessa, mutta lueskelin jossain niistä. Apteekin raskaustestin tein kahdesti kahden päivän jälkeen, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Molemmat testit näyttivät heti plussaa. Olo on jännittävä. Tällä viikolla on ollut alavatsakipuja. Samanlaisia kun kuukautisten aikaan. Ja sit tuntuu, että joka paikkaan on kertynyt nestettä. Aivan ilmapallomainen olo. Miten tätä oloa vois lievittää?Ja rinnat on kasvanut kuppikoon verran. Toivottavasti kaikki on hyvin. Syön noita raskausmultitabseja...

Vierailija
31/52 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kamala, kutsua nyt itseään odottajaksi! Tuolta haaveilijoiden puolelta siirryin. Toisella yk:lla tulin sitten raskaaksi, ja nyt on rvko 6+0. Laskettu aika olisi 5.4.2010.

vatsaa ja selkää kipristää, valkovuoto on runsastunut, seksi ei huvita, eikä housut mahdu kiinni! Mitä ihmettä, ei se maha varmaan näin nopeasti ala kasvaa ! :D Mutta ilmapallomaisesti se on turvonnut kuitenkin. Pahoinvointia ei ole, ja oikein odotan vessanpytyn halailua... Kaippa tämä sitä raskautta nyt sitten kuitenkin on, vaikka ei oksetakaan... :) Selvät kaksi viivaa testissä olivat. Mies on vähintään yhtä innoissaan kuin minä, taputtelee ja juttelee jo masulle, vaikka eipä siellä taida paljon muuta olla kuin epämääräinen solumöykky.

Minä en ole ymmärtänyt mitään vitamiinilisiä vielä ottaa ruokavalioon. Punaviinin, homejuustot ja saunasiiderin jätin jo pois :D. Pitänee perehtyä asiaan ja kysellä neuvolassakin. Huomenna soittelen sieltä ensimmäistä aikaa, jännittää!

Outii ja Orkidea: Mukava tavata tuttuja, teillä oli hyvä imu! :D Lähetin sulle outii jo terkkuja tuohon toiseen pinoon, mutta pidän kyllä peukut ja varpaat pystyssä huomenna, että uutiset olisivat hyviä ja saisimme pitää sinut tässä pinossa! Voimia huomiselle!

32/52 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa siis minun puolestani uusille :)

Sisu taisi kysellä, että pitääkö HCG-arvoja käydä mittauttamassa ennen ekaa neuvolaa. Ei ainakaan täällä normiraskaudessa. Olisi varmasti neuvolassa sanottu, jos pitäisi käydä (etkos ollut sinne soitellut) :)

Mahan turvotusta rupee kyllä tulemaan aikaisessa vaiheessa -ja muutenkin maha alkaa kasvaa sitä aikaisemmin mitä useempi raskaus menossa... Saa nähdä, miten nopeesti tää pullahtaa, kun kolmas menossa... Tosin masuläskejen alta ei välttämättä heti näy... Saapahan pidettyä ehkä piilossa ainakin eka kolmanneksen ihan huoletta.

Puolison suhtautumisesta: Ollaan molemmat yhä aika pökertyneitä tästä ylläristä, ei oikein tiedä mitä ajatella...

Hiuksia oon värjänny kampaajalla huoletta ed. raskauksissa. Luinkin mielenkiinnolla vauvasta (?) juuri, että hiusten värjäystä ei suositella raskaana oleville!

Tällä hetkellä mietin vaan kuumeisesti sikainfluenssaa... Ja en oikein osaa iloita... Täytyy myöntää, että pelkään sitä, varsinkin näin raskaana ollessa... Mitäs te ajattelette tuosta taudista?

Vierailija
33/52 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin uusi täällä. En ole ennen näitä keskustelupalstoja juuri harrastanut, mut nyt ajattelin että voisin kokeilla jospa täältä mukavaa juttuseuraa löytyisi.

Pikkukakkosta odotan, nyt viikot 5+0, LA oviksesta laskettuna 11.4.2010. Esikoinen täyttää tämän kuun 26 päivä 9kk.

Sikalenssusta sen verran, että itseäni hieman pelottaa, nyt kun raskaana olen. Mutta aikaisemmin ei pelottanut yhtään. Veli juuri kyseisen lenssun sairasti, ja meni ohi 3 päivässä, eli ei ollut tavallista flunssaa kummempi (veli on täysin terve 27v). Mutta pikkutyttööni en kyllä kyseistä tautia haluaisi.

Vierailija
34/52 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi huono muistini, mutta eräs uusi ilmoittautui listalle ja sanoi että neuvola on syyskuussa. ja nyt hän on rv:llä 7. onpa melko myöhään varsinkin jos on esikoinen? minulla on neuvola rv:llä 7.

Vointi on hyvä. Joku puhui että ei raskaus näy ensimmäisen kolmanneksen aikana mahaläskien takia. Olen samoilla linjoilla. Esikoinen on 1½v ja maha on kuin yksi löysä nahka. Roikkuu ja on muutenkin iso... :( Ei jotenkin tuo urheilu ole ollut viime aikoina mielessä. Mutta hyvä että on samat arvet tallella jotka esikoinen mahaani sai aikaiseksi :)

Pikkuruinen Toukka rv.5+2

Vierailija
35/52 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soitin äsken neuvolaan ja neuvolantätini sanoi, että tule sitten käymään, kun olet käynyt ekassa ultrassa. Eka ultra on rv 10+1 eli kauas menee eka käynti, mutta ei sen niin väliä, kun on toinen raskaus jo kyseessä.

Ajattelin kyllä varata vkolle 7 yksityiselle varhaisultran koska en jaksa odottaa viikolle 10 asti.. meinaako muut mennä varhaisultraan yksityiselle??

Vierailija
36/52 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs sitten olekaan raskaana, menkat ne alkoi viime viikolla..:( Ihmettelen vain noita kaikkia oireita, että en mä niitä voinut kyllä kaikkia kuvitellakaan....

Noh, mutta näin nyt vaan on, eikä sille mitään mahda, jotenka poistun täältä listasta myös..:(

Jadmiras

Vierailija
37/52 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni, Jadmiras! Toivottavasti pääset pian takaisin odotus-puolelle.

Kyllä teki hyvää päästä vähäksi aikaa mökille syömään ja rentoutumaan.. enpä ole aikoihin nauranut niin paljon kun viikonlopun aikana :D ja oli kyllä mahtavaa kun ei krapulakaan vaivannut aamuisin ;) savusaunaa ja uimista.. tosin uiminen ei tuntunut kovin mukavalta, kun jotenkin tuo kohtu painoi ja tuntui uimisasennossa..hmh..

tervetuloa uusille odottajille! hauskaa, kielo, että plussatuulien puhkumisesta oli hyötyä :D

hiusten värjäyksestä: en ole tutustunut vielä aiheeseen tai tutkimuksiin.. olen kyllä nyt alkuraskauden aikana kerran värjännyt hiukseni... hmh.. oikeastaan on pakko, koska vähän aikaa sitten kyllästyin täysin ja vaihdoin blondista bruneteksi, tyvikasvu siis vaivaa usein.. täytyypä ottaa asiasta selvää.

liikunta: en harrasta säännöllisesti mitään liikuntaa.. silloin tällöin käyn juoksemassa ja koirien kanssa tietysti kävelyllä joka päivä useamman kerran.. tuntuu, että töissä judun heilumaan niin paljon, että työpäivän jälkeen ei jaksa enää mitään.. siis hyötyliikunnalla mennään.. käsipainot kyllä ostin vähän aikaa sitten, niitä nostelen tv:tä katsellessa :) kyllä mun mielestä raskaana saapi liikkua niin kauan kun se hyvältä tuntuu.. kun jokin aika sitten kävin säännöllisesti elixiassa, niin kyllä siellä oli raskaana olevia naisia ihan kaikenlaisilla tunneilla..tekivät omien tuntemuksien mukaan:)

sikainfluenssasta olen kyllä huolissani, mutta toisaalta en voi asialle paljoakaan..iskee jos iskee :< käsihygieniasta olen alkanut pitää parempaa huolta. käsidesi kulkee mukana käsilaukussa ja töissä yritän muistaa käyttää sitä myös. kaippa se iskee viimeistään kun opiskelut jatkuvat...aika pelottavaa kyllä.

oireista vielä.. Eilen kummasteltiin mieheni kanssa rintojani..ne tuntuivat erilaisilta (oli pakko pyytää miestäkin kokeilemaan, etten vaan kuvittele kaikkea :D) ja nännit ovat todella arat.. tuntuvat isommiltakin.. huhhuh! viikonloppuna oli silloin tällöin menkkamaista kipua ja pienessä paniikissa kävin aina puskapissalla.. onneksi ei tuhrun tuhrua..kaippa tuollaiset säryt kuuluvat tähän aikaan.. kohtu se siellä kipristelee :) muuten ei mitään kummempaa.. Tänään siis kävin labrassa aamulla ja töiden jälkeen haen tulokset..en malta odottaa keskiviikko-iltaan kun on gynelle aika.. Ihana labra-täti kyseli vointia ja onko ollut vuotoja.. tuntui hyvältä kun joku kyselee, eihän sen olisi tarvinnut muuta kun ottaa se testi ja antaa lasku käteen.

Joku kyseli, että tarviiko hormonimäärää käydä testaamassa; ei tarvitse.. minä vaan pelkäsin alkuraskauden keskenmenoa ja koska olen malttamaton niin marssin labraan ihan omatoimisesti ilman lääkärin mielipidettä:)

oho..tulipa pitkät höpinät:)

Hauskaa viikkoa kaikille!

Outii

Vierailija
38/52 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelin tänään sitä ekaa neuvola-aikaa ja 1.9. se sitten olisi. Toivotti miehen myös tervetulleeksi ja yhdessä sinne onkin tarkoitus lähteä ihmettelemään.

Kysyin myös siitä hiusten värjäämisestä. Neuvolatäti sanoi, että ei ole ainakaan heidän neuvolassaan mitään ongelmia hiusten värjäämisen takia ilmennyt. Että pitää sitä saada itseään hemmotella. Näin siis ajattelin tehdä. Netissä on hemmetin ristiriitaista tietoa tuosta aiheesta, niin uskokoon kukin, mitä haluaa.=)

Mutta, nyt töihin, vaikka olo ihan syvältä...

Vierailija
39/52 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jadmiras, voi ei - pahoittelut! Kukas nyt päivittää meidän listaa? Tule äkkiä takaisin, zemppiä :D

HeleneMaria, mulla on viikon päästä yksityinen ultra- pakko nähdä missä mennään! Edellinen raskaus kun päättyi kkm:n..

Velmutar, sikainfluenssa pelottaa kyllä! Juuri olen kipeenä.. Muuten niin harvoin olen kipeä, mutta tässä ja edellisessä raskaudessa olen ollut heti kipeä.. Vastustuskyky heikkenee niin paljon raskaana!

Sisu83, mulla kertyi todella paljon nestettä esikoisen kanssa niin sain suolan käyttökiellon eli se auttaa! Ja veden juominen myös :)

Orkidea, hiusten värjäämisestä olen etsinyt tietoa myös minä ja kovin ristiriitaisia tekstejä löytyy.. Juuri kun netistä löysin, niiden kaikkien odottavien äitien kommenttejen: en minä ainakaan värjäisi, se on vaarallista bla bla, jälkeen lääkärien kommentteja ettei silloin tällöin värjääminen ole todellakaan vaarallista niin nyt vauva lehdessä luki ettei suositella :O - ota siitä nyt selvää!

Outii, ihanan kuuloista noi sun oireet, hyvin se menee! :D

Tervetuloa taas uusille ja onnea!! Jadmiras ei varmaan enää päivitä tuota meidän listaa niin onko täällä nyt innokkaita listan tekijöitä vai teenkö minä taas? Mutta jos joku haluu täydellisen pinon niin saa tehdä! Voitaisiin avaa taas uusi pino, jotta saadaan uudet mukaan, mutta jos sopii tällä kertaa ettei ihan koko ajan tehdä uutta?!

Omaa napaa: Viikon päästä ultra, jippii!! Vaikka olo ei ole kauhean positiivinen, ikävä kyllä.. Vaisto sanoo ettei kaikki ole hyvin ja nyt vielä kun oon niin kipeäkin niin ei tän yskimisen jälkeen voi siä ketää elävää olla :/

fantasy rv6+4

Vierailija
40/52 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Pohjanmaa, K-PSHP (Kokkola), LA 18.4.2010 (?)