nyt kun täytän ensi vuonna 30v. niin kertokaa miten pukeudun että en ole täti enkä
toisaalta teinikään tahdo olla.
vinkkejä kehiin av-mammat, kiitooos!
Kommentit (24)
Mä olen huomannut, että jotkut jutut on auttamatta jääneet mulla menneisyyteen. Näitä on mm. roiskeläppähameet, liian lapselliset printit paidoissa, liian lyhyet (jenkkakahvat paljastavat) paidat ja liian pintatrendikkäät kuteet.
Ostan vaatteeni suurimmaksi osaksi edelleen Vero Modasta, H&M:sta jne (kustannustehokasta!), mutta jonkun verran myös "aikuisemmista" liikkeistä. Tyylini on nuorekas, ulos lähtiessä aika rock. Yksi juttu, mihin olen viimeisen vuoden tai parin aikana hurahtanut, on korkokengät, käytän niitä paaaljon enemmän kuin ennen. Hameet mulla on yleensä säädyllisesti ;) polven alle. Jostain syystä en halua näyttää polviani (joissa ei ole mitään vikaa) ja polven alle ulottuva a-malli sopii mulle hyvin.
Olen löytänyt oman tyylini aika hyvin, ja pyrin sekä pysymään siinä että uudistamaan sitä aika ajoin. Tyylillä saa ja pitää myös leikitellä! Aiemmin kuvattu business casual ei myöskään muhun iske, mutta onneksi ei tarvitsekaan, luovalla alalla kun olen. :)
Jos työssä edustetaan omaa tai toisten yrityksiä ja ala on kaukana showbisneksestä, ei bändipaita ole sopiva työasu alle kaksikymppisellekään. Vapaalla sellaista käyttävät nykyään eläkeläisetkin. Samoin farkkumini tai todella low-cut farkut eivät ole ole ikinä kuuluneet huoliteltuun työpukeutumiseen, mutta vapaalla niitä voivat käyttää kaikki.
Itse en vielä kolmikymppisenä rukannut vaatetustani mitenkään. Vasta 50. ikävuoden lähestyessä alkaa reisissä olla sen verran ikääntymisen jälkiä, ettei tee mieli käyttää miniä julkisesti ilman sukkiksia.
Eihän kyse ole vaatteesta sinänsä vaan siitä, mitä se peittää tai paljastaa. Itse en halua näyttää suonikohjuja, katkenneita verisuonia, ikäläiskiä, alleja, selluliittia enkä rypistynyttä rintojenväliä. Tätimäisen pukeutumisen tarve ei oikeasti tule vuosista vaan kehon rappeutumisesta, joka on väistämätöntä.
Enkä sen vuoksi ala pukeutumistani muuttaan. PIdän mukavia ja hyvin istuvia vaatteita lantiomallin farkuista lähtien.
varmaan joo ihan tyylikästä, mutta niin tavattoman tylsää ja persoonatonta, että *haukotus*...