Luitteko uutista, punatukkaisilla alhaisempi kipukynnys
Leikkauksissa punapäät tarvitsevat enemmän nukutusainetta.
Eilen luin mutten muista mistä.
Onko kätilöitä paikalla. Onko aitojen punapäiden synnytykset hankalampia.
Kommentit (9)
Ja nukutuksessa jokin lääkeaine aiheuttatodennäköisemmin pahoinvointia jos on punatukkainen. Meillä miehen isä on kertonut. Miehen äiti, mies ja sen sisko ovat tämmöisiä.
No mulla piti paikkansa. Sairaalassa annetut kipulääkkeet ei vaan tuntuneet missään, ei edes se kipupiikki, ja synnytys kesti yli 30 tuntia koska menin kipushokkiin ja synnytys pysähtyi.
Mut muutenkin olen tosi herkkä esimerkiksi kylmän ja kuuman vaihteluille sekä auringonpaisteelle. Lupaava puutarhurinura tyssähti siihen, että aina hellesäällä mun vatsa menee jo aamusta sekaisin ja alan voida pahoin (enkä hikoile kuten muut ihmiset, oon vaan todella sairas).
..punapäitä kannattaakin polttaa elävältä roviolla. Ne kituu enemmän. No, kätilöt, kommentoikaa..
paikkaansa. On aito punapää. Kesakoita miljoona jne.. Ei kivuista tietoakaan. Synnytyksissä ei ole ollut tuskissaan, on vain pukannut meidät ulos. Edelleen poistattaa luomia ilman puudutuksia, hammashoidoissa ei ole kättänyt puudutteita. Kirveellä hakkasi vahingossa peukalon irti, ei ottanut puudutetta tikatessa...ym..uskomattoman sitkeä mummo! Kantaa veet, puut, siivoaa hulluna joka päivä...tekee kevyesti 3-4 ihmisen työt päivässä ja ikääkin on jo 64.v. Siinä saisi moni nuori ottaa mallia tehomummosta....minä itse mukaan lukien.
Tällä punapäällä on kuulemma normaalia korkeampi kipukynnys ja nukutuksessa meinaa tulla ongelmia pikemminkin sen kanssa, kun en meinaa herätä millään...
Synnytykset on menneet ilman puudutuksia (3kpl) ilokaasun voimalla, enkä kokenut niitä pahemmin tarvitsevani.
ja kummallakin todella korkea kipukynnys itseeni ja toiseen blondilapseeni verrattuna. Punatukkainen lapseni on nukutettu kahdesti eikä tullut pahoinvointia kummallakaan kerralla.
Perheemme lapsista yksi on punapää, muut blondeja. Saimme mukavan täitartunnan joku aika sitten ja kyllä vaan meidän punapää naama punaisena huusi kun hiuksia kampasin täikammalla. Muut lapset istuivat hiljaa paikallaan eivätkä valittaneet kertaakaan.
Kaikki muutkin haavat yms ovat toooosi kipeitä. Synnytyskipuihin en voi kommentoida mutta voin kuvitella ettei välttämättä helppoa tule olemaan.
Aiemmin on tehty tutkimuksia, joiden perusteella punatukkaiset nimenomaan kestäis kipua paremmin kuin muut. Mut jospa MINÄ olen ilmeisesti se poikkeus, kun ei muhun noi kipulääkkeet (normaalistikaan) juuri vaikuta, ja synnytys oli niin pitkä ja hankala.
-4-
Kipukynnys on normaalia matalampi. Puudutteet vaikuttavat tavallista hitaammin ja niitä pitää myös laittaa enemmän kuin yleensä. Tosin synnytin ilman kivunlievitystä, mutta sattuihan se tietenkin helkutisti. Jopa kierukan asennukseen olen saanut puudutteen, joka sekään ei vaikuttanut. En tiedä johtuuko sitten tukan väristä vai mistä.