Onko eroja Finnmatkojen/Aurinkomatkojen/Tjäreborgin tmv. ASIAKKAISSA?
Eli onko joku matkatoimistoista kaalliimpi/halvempi, joku lapsiperheiden, toinen läkeläisten suosiossa tmv. !
KAIKKI info otetaan kiitollisena vastaan!:)
Kommentit (19)
finnmatkoilla paljon lapsiperheitä, varmaan näiden bamse-klubien vuoksi. Mutta kyllä heitä riittää joka toimistolle. Eläkeläisiä/lapsettomia ehkä eniten aurinkomatkoilla.
asiakkaina on ollut paljon muitakin lapsiperheitä kuin me. Asiakaskunta varmasti enemmän vauvasta vaariin kuin esim finnmatkoilla, jolla näiden lapsikerhojen takia suurin osa lapsiasiakkaita.
Itse pidän aurinkomatkojen hotellitarjonnasta, paljon paikallisia laatuhotelleja eikä näitä matkanjärjestäjän omia hotellikolosseja (kuten esim. finnmatkoilla)
nyt kun omat lapset on jo koululaisia, niin tuntuu, että ihan rasittavuuteen asti... Aurinkomatkoilla enemmän eri-ikäisiä asiakkaita, toki myös lapsiperheitä. Tjäreborgista ei kokemusta. Eli, jos sulla on pieniä lapsia, niin finnmatkoille vaan, jos et halua herättää huomiota :). Paljon myös riippuu kohteesta, jotkut kohteet ovat lapsiperheiden suosiossa, ja jotkut kohteet taas sellaisia, että lapsiperheitä vaan vähän.
kaikinpuolin. Finnmatkojen Blue Star ja Blue Garden -hotelleja inhoan yli kaiken, samoin Bamsekerhoja. Tjäreborgin taso menee myös alta riman ja valikoima suppea.
Lapset 1v, 8v ja 10 v
panostanut hienoihin hotelleihin? En ole itse matkustanut tjäreborgilla, mutta näin olen mainoksista ja esitteistä ymmärtänyt. Aurinkomatkojen hehkutusta en ole tajunnut koskaan, ihan samoja hotelleja niillä on kuin finnmatkoillakin! Eihän se ole mikään pakko mennä jonnekin blue villageen, joka kihisee lapsia (itse ainakin inhoan lomalla sitä pienten lasten kiljumista...). Ja lisäksi aurinkomatkat lentää finnairilla, jolla ollut ihan järjettömät jonot lähtöselvitykseen viime aikoina! Esim kun kesällä mentiin kreikkaan, niin finnairin lähtöselvitykseen oli 2 tunnin jonot, ja TUI:n (finnmatkojen) lähtöselvityksessä ei ollut jonoja lainkaan! Kyllä kävi sääliksi finnairin asiakkaita. Mutta, itse en kuitenkaan valitse matkanjärjestäjää sen mukaan, että onko siellä paljon lapsiperheitä vai ei, vaan katson aina että missä on ihanin hotelli/kohde, ja teen valinnan sen mukaan.
Olemme kyllä lentäneet myös TUI:lla ja ei kiitos, niille lennoille jonotetaan ja kaikesta pitää maksaa erikseen. Finnmatkoja olemme kyllä testailleet paljonkin ja muitakin hotelleja kuin Blue Garden tai Blue Star. Aina vaan on joutunut toteamaan saman: Finnmatkojen neljän tähden hotellit eivät ole tasoltaan sitä mitä neljän tähden hotellilta odottaa eli jos menet Finnmatkoille, vähennä hotellin tähtiluokituksesta ainakin yksi tähti pois. Tjäreborg jakelee myös tähtiä liian auliisti, eli heilläkin hotellit ovat huonompia kuin mitä tähtiluokitus antaa ymmärtää.
ja nimenomaan Finnairin lennoille jonotetaan nykyisin, TUI:n lähtöselvitykset vetävät tosi hyvin (tämä on fakta, menepä vaikka lentokentälle joku aamu tsekkaamaan...) En ihan ymmärrä, miten Finnmatkoilla 4 tähden hotelli olisi huonompi kuin Aurinkomatkoilla 4 tähden hotelli, jos kyseessä on sama hotelli... Heillähän on todella paljon samoja hotelleja tarjonnassaan ja ihan suht samalla tavalla ne on tähditetty (joskus finnmatkoilla tähtiä enemmän, joskus aurinkomatkoilla, yleensä kuitenkin sama). Itse en ole huomannut mitään eroa Finnmatkoissa tai Aurinkomatkoissa, paitsi TUI:n lennot ovat miellyttävämpiä kuin Finnairin ja tosiaan Finnmatkoilla enemmän lapsiperheitä (onko se sit hyvä vai ei, jokainen päättäköön itse). Mutta muuten ei eroa, samat hotellit tuolla pyörii kaikilla (paitsi sitten nämä blue yms hotellit).
mutta Aurinkomatkat on minusta todella hyvä. Finnmatkoja olemme käyttäneet kerran ja se oli aivan hyvä reissu myös. Tjäreborgia vierastan, en tiedä miksi. Tai no tiedän. Mielikuvani siitä on lapsiperheiden valtaama hotelli, jossa riehutaan altaalla. Meilläkin on kyllä lapsia, ei sen puoleen. Suurin piirtein joka neljäs matka on meillä Aurinkomatkoilta, muut itse järjestettyjä. Oppaat ovat olleet järjestään erinomaisia, varsinkin kiertomatkoilla, hotellit hyviä ja matkalaiset mukavia.
jolla saa olla rauhassa ruotsalaisilta ja muilta hienoperseskandinaaveilta. Tjäreborgilla on tosin pari kertaa sattunut irkkuja ja brittejä samaan hotelliin, ja heti bileet parani eksponentiaalisesti, joten Tjäreäkään ei voi ihan totaalisesti dissata.
aurinkomatkat on tiukempi paikallisten luokitusten suhteen, ja hotellitarjonta on monipuolisempaa - en voi sietää näitä matkanjärjestäjien turistirysiä.
Pääsääntöisesti reissaamme omatoimisesti, mutta pakettimatkat ovat pääsääntöisesti aurinkomatkoilta.
Itse en halua näillä TUI:n lennoilla lentää (vertaa karjankuljetus) ja itse en ainakaan koskaan ole vielä joutunut finskin lähtöselvitykseen jonottamaan 10min kauempaa (lennetään 3-6 kertaa vuodessa helsinki-vantaalta)
ja myös silloin kun matkalle on lähdössä vain yksi aikuinen. Monesti on tullut vertailtua ja AM lapsialet ovat oikeasti hyvät.
t. matkusteleva yh lapsineen
Finnmatkojen matkalla Thaimaassa, Aurinkomatkojen matkalla Italiassa ja Tjareborgin matkalla Mallorcalla. Ei eroja.
kaikilla mainituista, sekä Deturin, Hispania Trvaelin ja Lomamatkojenkin matkoilla ja enpä ole sen kummemmin eroja miettinyt; ainahan noissa on plussia ja miinuksia riippuen matkustajasta.
esim. Lomamatkat, Hispania, Detur ym. Aurinkomatkat on jo ylihinnoitellut itsensä, samoin Finnmatkojen tasosta kuulee paljon negatiivista.
Itse en halua näillä TUI:n lennoilla lentää (vertaa karjankuljetus) ja itse en ainakaan koskaan ole vielä joutunut finskin lähtöselvitykseen jonottamaan 10min kauempaa (lennetään 3-6 kertaa vuodessa helsinki-vantaalta)
samaa karjankuljetusta, paitsi huonommat koneet ja huonompi palvelu! Et ole tainnut viime aikoina lentää Finnairilla, siellä on ollut tänä kesänä aivan järkyttävät jonot lähtöselvitykseen! Eihän reittilennoilla mitään hätää ole, kun voi tehdä lähtöselvityksen etukäteen, mutta lomalennoilla (mm. aurinkomatkat) pitää varautua jopa kahden tunnin jonoihin! Ne oikeasti on ihan hirveät ne jonot, pari viikkoa sitten nähty... Johtuvat varmaan tästä terminaalimuutoksesta tai säästöistä tai mistä lie, mutta toivottavasti asiaan tulee muutos, muuten kyllä asiakkaat äänestää jaloillaan. Siellä oli kyllä todella vihaisia asiakkaita jonossa, ja ihmettelen jos ehtivät lennoilleen. Mikä ihmeellisintä, muissa lähtöselvityksissä ei ollut jonoja!! Mikä ihme siis mätti Finnairilla? Jos tiedetään että monta konetta lähdössä samaan aikaan niin miksi niin vähän henkilökuntaa? Tämä nyt vähän ohi ap:n aiheen...
Finnmatkat on yleensä ollu halvempia kuin Aurinkomatkat, toisaalta Aurinkomatkoilla on laajempi valikoima, eli muutakin kuin Turkkia, Kreikkaa ja Espanjaa löytyy..
Sama mielikuva mullakin, että Finnmatkat antaa ehkä helpommin pisteitä hotelleille kuin Aurinkomatkat, mutta kokemusta tästä ei juuri ole.
Kyllä Finnmatkojen lähtöselvitykseen on pitkät jonot, tosin sinne ei koko ajan ole koneita lähdössä, ja silloin ei tietty ole jonojakaan..
Erot noissa matkanjärjestäjissä on kuitenkin aika pieniä, enemmän vaikuttaa kohteen ja hotellin valinta.
Eniten on ehkä tykätty Tjäreborgista, mutta kyllä muutkin kelpaa. Kaikenkaikkiaan minusta eroa on hyvin vähän! Aurinkomatkat on suhteessa kalliimpi ja kun olemme tulleet Aurinkomatkat valinneeksi, olemme valinneet sen yleensä kohteen vuoksi (eli muilla ei matkoja samaan kohteeseen). Jos olemme vertailleet hintoja kohteisiin, joihin kaikki kolme tekevät matkoja, samantasoinen matka on maksanut aina eniten Aurinkomatkoilla. Me ollaan aina asuttu väh. 4 tähden hotellissa, kaksi kertaa myös All Inclusivessa.
koska se on suurperheelle ehdottomasti halvin näistä vaihtoehdoista.
* Eli onko joku matkatoimistoista kalliimpi/halvempi, joku lapsiperheiden, toinen eläkeläisten suosiossa tmv. !
KAIKKI info otetaan kiitollisena vastaan!:)