Rahanhankkimiskeinoja? Asiallisia kiitos..
Mistä voisin saada lisätienestäjä työssäkäynnin ohella? Peruspalkka on niin pieni, ettei se meinaa riittää ja toiseen työhön ei ole mahdollisuutta eli siis joku sellainen juttu, mitä voisi tehdä työn ohessa?
Kommentit (36)
Olen kiinnostunut tuosta me&i:sta. Pitääkö niitä esittelyjä tosiaan pitää 1-2 krt/viikko? Ja miten niihin riittää emäntiä, eli siis joutuuko emäntiä etsimällä etsimään? Kuulostaa jotenkin aika paljolle tuo esittelyjen määrä.. Opastettiinko alkuun hyvin ja kauanko hakemuksen täyttämisestä kesti siihen kun pääsit aloittamaan? Kiitos jos jaksat vastailla :)
Se kutsujen määrä viikossa on aivan itsesi päätetttävissä. Itse pidin jonakin viikkona kolmet kutsut, välillä ei ollut ollenkaan (emäntä perui viikon ainoat kutsut pari päivää ennen..),jotkut pitävät kuulemma viikonloppuisin jopa 3 kutsut päivässä! Itse löysin emännät aika helposti, täällä maalla alle 3000 asukkaan kunnassa tietää kuitenkin aika monen, itse soittelin puhelinluettelo kourassa mahdollisille emännille, joilla tiesin olevan lapsia. Kutsuilta sai myös uusia emäntiä.
Mulla oli tosi ihana valmentaja, jonka kotona kävin kirjoittamassa paperit, hän kertoi hyvin asioista ja auttoi alkuun. Ja jos joitain ongelmia tuli, puhelin käteen ja soitto valmentajalle.
Kun olin ilmoittanut halukkuudestaani myyjäksi, n. kolmen viikon kuluttua siitä minulla oli mallisto itselläni. Viidet kutsut piti olla varattuna ennenkuin valmentajan puheille mentiin, hakemuksen täytin huhtikuun 8.päivänä ja ensimmäiset kutsut pidin 4.toukokuuta.
Anteeksi hieman töksähtelevä tekstini, mutta unten maille pitäisi nyt jo kiireesti rientää. :)
Kiitos kun jaksoit vastailla. Tuo me&i kiinnostaa ihan jo senkin takia kun vaatteet ovat niin minun makuuni. En haluaisi myydä mitään josta en itse pitäisi. En tiedä vaan onko vielä turhan "rankkaa" mulle kun vauva on vasta puolivuotias.. pitää kuitenkin laittaa harkintaan :)
t: 16 (muistaakseni)
Anteeksi että vasta nyt vastaan, oltiin miehen sisskoilla lasten kesäloman lopun kunniaksi. Mutta yritän nyt taas vastailla, eli mallisto maksaa 610 € postikulujen kanssa, malliston arvo on yli 2000e. Se on se suurin summa, mitä siitä joutuu maksamaan, ja jos oli yli 12 000 €urolla myynyt keväällä, sai nyt siitä alennusta jonkinverran, seuraava alennusporras oli 15000 € jne. Nyt en kyllä muista paljollako piti myydä että sen ilmaiseksi sai.
Ihan tarkkaan en kyllä muista noita sopimusehtoja (vauva syö tunnetusti aivot ;)) , mutta mun mielestä kyllä ei itsenäinen myyjä saa myydä messuilla, vaan se on sitten firman juttuja se. Esim. Huuto.Netissähän ei näitä vaatteita saa myydä, yksikin myyjä oli irtisanottu koska myi malliston vaatteita netissä. Itse olen ollut MLL:n perhekerhossa pitämässä yhdet kutsut, joten sellainen toki onnistuu.
millaisia vaatteita ovat, en ole ikinä nähnyt enkä edes kuullut noista,
ihan vaan omalle lapselle olisin kiinnostunut, en siis itse myyjäksi
Kiitti taas vastauksista. Lähinnä ajattelinkin noita perhekerhoja tms., että niissä vois käydä pitämässä esittelyjä. Minä kun jo pelkäsin, että se mallisto kustantaa sen 2000e. Mietin jo, että kyllä siinä saa vaatetta myydä :D
Tässä linkki: http://www.meandi.se/fi/
samoin vaatteita ja ylimääräisistä astioista voit tehdä paketteja.
Älä lannistu, jos heti ei tule huutoja. Uusit vain huutokohteet ja varmasti joku ostaja osuu kohdalle
Laita myös lähikaupan seinälle ilmoitus, esim leipomisesta juhliin, kotisiivouksesta jne... eivät vie paljon aikaa, mutta tuo tosi kivasti rahaa
Kymmenespäivähän, eli jo huomenna, sivuille tulee uusi mallisto esittelyyn ja silloin saa aloittaa jo kutsujen pitämisen. :)
Sen verran voin paljastaa, että olin kyllä odottanut jotain kamalampaa edellisten syksyjen ja yhden sähköpostilla saadun kuvalinkin perusteella (siinä oli kaksi-kolme malliston vaatetta). Aika paljon on plyysiä, josta en kyllä itse henk. koht. niin pidä..
Kiitti taas lisäinfosta :). Kiinnostaa kyllä ihan jonkin verran tuo homma, mutta toisaalta hirvittää se kun ainakin siellä sivuilla mainitaan, että täytyy pitää min. 25 esittelyä/kausi, eli se 1-2/viikko. Tuntuu niin paljolta. Tai siis en usko, että se itse esittelyjen pitäminen on "rankkaa", mutta se emäntien löytäminen. No, ehkä ajattelen näin siksi kun minulla ei ole tarpeeksi tietoa asiasta :). Entäs jos ei löydä tarpeeksi emäntiä, entäs sitten? Mitä sille mallistolle sitten tehdään kun sesonki on ohi? Mitä muuten ihmiset ovat pitäneet noista vaatteista, eli siis ovatko helppoja myydä? Tää ois siinäkin mielessä mulle hyvä homma kun suunnittelen olevani kotosalla tässä jokusen vuoden, niin voisin hyvin tehdä tällaista pientä hommaa.. sais vähän tienestiä ja jotain omaa tekemistä :)
T: minä, joka ei muista numeroaan :D
Nojoo, noi sivut nyt kertoo iha mitä sattuu. ;D Mun valmentaja sano, että ei todellakaan kannata ottaa sitä 25 kutsuja tosissaan, se nyt vaan on sellainen luku siellä sivuilla. Itse pidin 10 kutsut tuossa yhden ja puolen kuun aikana, ja siis tuon 620€ sain tienattua. Mulla on syksylle tällä hetkellä varattuna 7:t kutsut, mutta saas nähdä mikä on sitten loppusaldo kun kausi loppuu, kun tuo vauvakin on tosiaan tulossa.
Mallisto myydään pois sitten kun kausi on ohi, itse pidin kauden lopettajaiskutsut kotonani ja kummasti ne vaatteet vaan tuosta rekistä hävis. :D Toki aika paljon oli meidän pojille sopivia t-paitoja jne., meillä varmasti 20 malliston vaatetta kotona.. Mutta siis kun olet malliston maksanut, se on sun oma ja saat tehdä sille mitä lystäät, ehkä kannattavinta on toi myyminen sitten.
Ihmiset on kyllä tosi hyvin ottaneet ainakin täälläpäin tuon, kukaanhan ei tietenkään täällä siitä ennen mitään tiennyt, mutta kun annoin sivujen osoitteen niin kutsuilla sai sitten kuulla että "olipa tosi kiva kun oli noin hyvät sivut, tosi kivoja vaatteita, en ois uskaltanu tulla kutsuille jos en ois nähny noita muuten" tms. :D Eräs nainen oli bongannut Meidän perhe- lehdestä Me&I:n mainoksen, oli mennyt sivuille ja sitten sinne lähettänyt viestiä että kuka olisi lähin myyjä. Sitten osti 300€urolla vaatteita, että mikäs siinä. ;) Toki osa oli sellaisia tyyliin yhden t-paidan tilauksia "joo me vähän katotaan että minkälaisia nää on käytössä.." ym. mutta laskeskelin että keskimäärin kuitenkin kaikki ostivat n. sadalla eurolla.
Tulipa taas sekalainen viesti, lapsia pitäs saada nukkumaan (olivat koko päivän miehen mukana töissä ja tulivat vasta nyt), huuto ja kiukuttelu on sen mukaista.. Mutta toivottavasti sait edes jotain tolkkua. :)
Huh, helpottaa kuulla, että ei tarvitse pitää niin monia esittelyjä. Ajattelin jo, että joutuu johonkin karenssiin ja mustalla listalle jos ei pidä väh. 25 esittelyä/kausi :D. Minkä hintainen se mallisto on? Siis uusille myyjillehän se oli aika edullinen, mutta onko se sitten jatkossa sen reilu 2000 e?
T: minä taas :D
Niin vielä sellainen juolahti mieleeni, että saako niitä vaatteita myydä messu-/markkinatapahtumissa ja vastaavissa (kerhot jne)? Olen nähnyt esim. lingon&blåbäriä myytävän messuilla.
Muuten, jos haluat alkaa kesken kauden (esim. loka-marraskuussa, kun nythän tuli just syysmalllisto), niin silloin saa alennusta jonkin verran mallistosta. Itse sain 100 € alennusta, kun tulin kesken kauden. Miehen siskolla, joka alunperin mut tähän värväs myymään, on toukokuun lopussa syntynyt pikkuneiti, ja myy ihan noormaalisti vaikka niin pieni lapsi onkin, kävi kaksi päivää synnnytyksen jälkeen pitämässä yhdet kutsut! (Sillä on mennyt viimeset niin reilusti yli, et uskalsi ottaa viikon päähän lasketusta ajasta kutsut, mutta kappas, neiti päättikin syyntyä sitten vähän aikasemmin kun äiti oli ajatellut. ;)) Että jos vaan kiinnostaa ja mitenkään lapsen saat hoitoon, niin tervetuloa vaan joukkkoon. :) (Mulla la syyskuun lopussa, aattelin pitää pienen tauon siinä ja kun tulee sitten ns. talvimallisto jossain vaiheessa kautta, sitten ajattelin taas jatkaa. Vaikka riippuuhan se paljolti siitä miten on kuntoutunut jne. mutta mmulla on ollu niin helppoa näiden viiden kans, että uskon sen onnistuvan)
osta halvalla/roskisdyykkaa ja myy eteenpäin kalliimmalla.
Kauppa se on joka kannattaa.
edullisesti vaatteita tms. joiden tiedät tekevän hyvin kauppansa kirpparilla tai huutiksessa ostamaasi hintaa suuremmalla summalla. Jos myyt huutiksesta niin silitä vaatteet, puhdista tavarat ja kuvaa hyvät kuvat ilmoitukseen.